Rejestracja i logowanie

Ubojnia w Kutnie – fakty i mity

Wydarzenia 13-04-2007 Autor: Konto usunięte
45
[img:6431]

Prawdziwą burzę na naszym forum dyskusyjnym wywołała sonda dotycząca mającej powstać w Kutnie ubojni mięsa, o którą spierają się władze miasta i lokalni przedsiębiorcy z branży mięsnej. Na prośbę naszych czytelników przedstawiamy argumenty stron oraz fakty i mity dotyczące tej inwestycji.

Fot. Bliźniaczy w stosunku do kutnowskiej ubojni zakład znajduję się na Węgrzech, autor: UM

Na Węgrzech nie śmierdzi!

Największą obawą zgłaszaną przez naszych czytelników była sprawa ewentualnych fetorów, które mogą powstać w trakcie uboju mięsa. Zdaniem władz miasta nie mamy się jednak czego obawiać -"Fabryka ma zostać wybudowana w najnowszej technologii zgodnej z surowymi normami UE w zakresie ochrony środowiska. Ponieważ podczas rozbioru mięsa musi panować niska temperatura obieg powietrza jest zamknięty" - tłumaczy prezydent Zbigniew Burzyński -"Zakład będzie ubijał świnie, a następnie dokonywał rozbioru mięsa, nie można go mylić z zakładem utylizacji odpadów. Bliźniacza fabryka na Węgrzech znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie osiedla mieszkaniowego, a nieprzyjemnego zapachu po prostu nie ma".

Zdaniem Wiesława Czechonia z firmy “Koniarek” zawsze jednak występuje ryzyko awarii w postaci na przykład przerwy w dostawie prądu i wtedy tymczasowo może być problem. O fetorach jak ze słynnego zakładu senatora Stokłosy możemy jednak na szczęście zapomnieć. -”Utylizowaniem odpadów zajmą się wyspecjalizowane firmy i będzie się to odbywało poza terenem Kutna”– deklaruje prezydent Zbigniew Burzyński.

Wydrenują rynek pracy?

Realnym problemem jest za to potencjalny drenaż z rodzimych firm wykwalifikowanej siły roboczej. -”Nastąpi poszukiwanie pracowników z przemysłu rolno-spożywczego i przetwórczego, niejednokrotnie wykształconych przez właścicieli firm mięsnych” - mówi Wiesław Czechoński, z firmy “Koniarek” -"Nie znaczy to, iż zatrudnienie znajdą aktualnie bezrobotni, jak jest to przedstawiane w mediach. Spodziewamy się także wzrostu cen żywca, a w konsekwencji wzrostu cen produktów”.

Innego zdania są władze miasta, które twierdzą, że zakład to okazja dla osób, które do tej pory nie miały szansy na zatrudnienie, ze względu na niskie kwalifikacje. Rozwiązaniem mogą być też szkolenia na które środki ma Powiatowy Urząd Pracy w Kutnie. Skutkiem “ubocznym” inwestycji będzie też prawdopodobnie wzrost średniej płacy w branży, efekt podobny jak do tego, który ma miejsce obecnie w budownictwie ze względy na wyjazd fachowców na zachód.

Tańsza woda... chyba nie...

Zdaniem władz miasta inwestycja korzystnie wpłynie na sytuację finansową Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji oraz Grupowej Oczyszczalni Ścieków. To prawda, po prostu spółki “przerobią” więcej ścieków i wody , więc będą miały więcej pieniędzy na inwestycję. Między “bajki” można natomiast włożyć opowieści, że lokalizacja zakładu wpłynie na spadek cen wody, w najlepszym wypadku cenę uda się ustabilizować przez pewien czas na niezmienionym poziomie.

Zaleje nas fala TIR-ów?

Nie musimy się obawiać z pewnością, że miasto zaleje fala TIR'ów dowożących surowiec do zakładu. Ubojnia ma być bowiem usytuowana przy ul. Wschodniej, przystosowanej do nacisku 40 ton na oś, do której możliwy jest dojazd bezpośrednio z trasy K2 z na pominięciem miasta -"Poza tym na ul. Wschodniej nie ma i nie będzie budynków mieszkaniowych" – dodaje prezydent Burzyński.

Jeśli chcecie Państwo władzom Kutna zadać pytania dotyczące ubojni, prosimy o kontakt na adres: redakcja@kutno.net.pl lub telefonicznie 024 253-75-42

komentarze (45)
Dodaj komentarz

~~~~ masz rację. Niech urzędnicy Urzędu Pracy przeszkolą osoby poszukujące pracy. Chyba lepiej na to wydać pieniądze, niż pompować je w kutnowskie firmy.

Odpowiedz na'Ciekawe kto ci będzie w elektronice pracował jak juz teraz brakuje odpowiednio wykwalifikowanej kadry''- a co myslisz że w ubojniach jest inaczej!!!! przeciez wy macie takie samo pojęcie o kadrze w ubojniach jak Prezydent.Tych nie wykwalifikowanych kobiet /o ile ich znajda za 700 pln/ to potrzeba moze z 50 a reszta to męzczyzni oraz obsługa czytaj FACHOWCY których też brakuje. Więc może niech urząd pracy szkoli do elektroniki przynajmniej nie bedzie smierdziało i mniej wody zuzyja

''Podobnej treści art.był w Powiatowym Życiu Kutna'' Tak, PŻK ma interes w tym, żeby tak pisać, bo żyje z reklam miejscowych firm. Zawsze będą ich bronić przed obcymi bez względu na to, czy mają rację, czy nie.

ciekawe kto ci bedzie w elektronice pracowal jak juz teraz brakuje odpowiednio wykwalifikowanej kadry

Tak chcemy zjeśc ciastko ale nie z gów..a tym bardziej świńskiego.Trzeba sie troche wysilic i poszukac iwestora np. branzy elektronicznej , AGD/przyklad miflexu tam tez zatrudniano dużo kobiet/ a nie całowac po nogach każdego kto przyjdzie bo sami teraz przychodzą tylko ci których z różnych powodów w innych miastach nikt nie chce.

Dlaczego w tym mieście nadal tak wiele osób chciało by 'zjeść ciastko i nadal mieć ciastko'. Nic się działo w Kutnie, to źle, dzieje się to jeszcze gorzej. Wchodzi firma włoska to źle bo Włosi to inwestorzy do niczego, nie płącą itd itp. Ma być zatrudnienie osób bez wykształcenia to źle bo lepsze byłyby nowoczesne technologie. Firma chce kupować wodę, to źle bo powinniśmy dbać o środowisko i je oszczędzać. I jeszcze powinniśmy dbać o ptaszki i myszki polne. Choćby wam tu zbudowali nie wiadomo co i tak będziecie narzekać. Ci malkontenci powinni mieć swoją galerię, aby żaden z nich nie dostał pracy w nowych Firmach. Pytanie się pojawia, czemu i komu właściwie służy takie forum?

Przeczytajcie artykuł w Rzeczpospolitej Polska a także woj .Łódzkie należy do najbardziej suchych woj. Polsce i Europie.900 mln chca wydac z budżetu/naszych podatków/ na budowe zbiorników retencyjnych w świętokrzyskim a u nas w Kutnie wody 'dostatek'. Abyśmy znowu nie dowiedzieli się ze za moment musimy i w kutnie wydac ogromne pieniądze podatników bo wody zabrakło .To tak na marginesie wypowiedzi P.Prezydenta i Prezesa wodociągów dot tej włoskiej inwestycji która dzieki zużyciu dużej ilości wody/jak pisał ktoś wcześniej/ ma uratowac wodociągi i szpital.Szanujmy przyrode i myslmy przed a nie po.

To 10 hekrarów piachu poza strefą. Takiego terenu mamy ogrom. Sam zysk.

Włosi nigdy nie byli dobrymi płatnikami. Szkoda tak dużego terenu, który można było zaproponować komu innemu, a przy okazji nie byłoby zmartwienia czy my w Kutnie wytrzymamy ten fetor.Człowiek pracuje nie tylko po to, żeby pracować, ale chce za tą pracę dostać odpowiednie wynagrodzenia, a włosi tego nie zapewnią.

Ktoś informował, że będą tam pracowały kobiety, które najbardziej odczuwają problem bezrobocia. Ja więc pytam - przy czym będą pracowały kobiety? Przy rozładunku świń/krów? Przy ich uboju? Przy rozkrawaniu, gdy nieraz duży płat mięsa trzeba dźwignąć? Przy transporcie mięsa i odpadków? Może kilka znajdzie zatrudnienie przy segregacji po rozkroju i sprzątaniu zakładu. I to całe zatrudnienie kobiet.

Patrzec na te wszystkie dyskusje i artykuł chłodnym okiem uważam, że ubojnia powinna powstać. Obiekt będzie z dala od miasta, przy trasie - smrodu nie trzeba się obawiać, a 500-600 miejsc pracy robi naprawde wrazenie. A wszystkim malkonentom poradze zeby spojrzeć realistycznie na rzeczywistość.

Obecnego prezydenta naszego miasta nie wybierałem i nie popieram dużej większości jego decyzji. Odgrzewanie sprawy Miflexu to strzał kulą w płot. Wracając do sprawy to proponowane około 700 zł. mam nadzieję że netto to kpina znając charakter pracy w ubojni. 100 złotych odliczcie na dojazd własny-rowerem nie radzę-praca bardzo ciężka nie ma siły po pracy kręcić i ruchliwa trasa W-wa-Poznań, cały czas na nogach w zimnej wodzie opłukiwane dłonie. Praca w ubojni jakiej kolwiek to żaden rarytas.

I znowu Szanowny pan Prezydent w tym artykule mija sie z faktami smierdzi nie w fazie rozbioru /chyba ze rozbiera się stare półtusze /ale w czasie transporu, rozładunu i uboju swin a takze tam gdzie sie zbiera odpady poubojowe.To tak jak głos w sprawie zabiera i decyduje osoba która nie ma zielonego pojęcia o tej branży.A możeby Pan Prezydent przypomniał sobie ile kobiet pracowało w Miflexie w latach swietności a ile teraz ~/róznica to kilka razy tyle ile ma zatrudnić kobiet włoch/ .czy Pan będac tam dyrektorem nie czuje sie za to odpowiedzialny.Chce Pan teraz do takiej samej sytuacji doprowadzić rodzime zakłady miesne jak sie pisze 'skutkiem ubocznym'. może niech Pan sie weżmie za leczenie mifleksu.Płace w firmach miesnych juz rosna własnie z tego samego powodu co w budownictwie a nie dlatego ze może będzie włoski inwestor 'panie doktorze'

budować i to jak najwięcej zakładów pracy bezrobotni czekają.Jeżeli chodzi o zarobki to też jest wina samych zatrudniających się jak i Urzędu Miast bo jeżeli Prywatny przedsiębiorca dostaje ulgi podatkowe to za coś powinno się też od niego wymagać.Prywaciarze wyzyskują pracowników zmuszają do pracy ponad norę jeszcze.....Warunki pracy odbiegają od norm.Zapylenie itp.Odlewnia jest tego przykładem

Za 700 zł jakoś pewnie też przeżyć można, nie każdy by tak potrafił. Wielu jest takich co wolą 100 zł.z MOPS lub GOPS (gdyż 100 zł. dostaje się do ręki , a oprócz tego są inne formy pomocy?) Więc chwała ludziom , że chcą pracować za takie pieniądze - 700 zł. Jeśli będzie większe zapotrzebowanie na pracowników, to pracodawcy powinni oferować wyższe płace w ich zakładach. Więc może dobrze aby powstał nowy wielki zakłd?

[i]Ale czy z ta iloscia zatrudnionych od zaraz to nie przesadzasz 500 - 600- 700 za chwile bedzie 1000[/i] To jest polityka, więc się nie dziw, że ciagle przybywa miejsc pracy... na papierze. Z innymi zakładami na Sklęczkach też miało być podobnie: 150-200, a teraz jest 3 razy mniej. 300, a jest 50. Bajki takie po prostu... z perspektywą, że kiedyś przybędzie. Obiecanki - cacanki przed wyborami.

No coż Przeciwniku masz racje ze dla niektórych to 700 zl to majatek ale nie dla radnego K. i przewodniczacego rady miasta oni uwazaja ze to kwota uwłaszcza godnosci człowieka .Dla nich przy ich dietach otrzymywanych z rady miasta /z naszych podatków/ to prawie jak jałmużna. Ale czy z ta iloscia zatrudnionych od zaraz to nie przesadzasz 500 - 600- 700 za chwile bedzie 1000

gcsjkjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj****.llllllllllllllllll;

Ponadto zatrudnienie znajdzie od razu 700 ludków i to jest bardzo ważne.Zakład jeżeli powstanie a mam taką nadzieje będzie na obrzeżach miasta koło oszczyszczalni ścieków.Jeżeli będzie jakiś fetor to raczej w pobliżu,Kiedyś z Polfy też śmierdziało wiedzą o tym mieszkańcy miedzy innymi ul.Sienkiewicza i jest i było ok.W tym natomiast przypadku wielki lament i te głupie art.

Jeżeli Włoch płaci tylko 700 zł.to , gdzie te obawy co do Pana K i innych 'bizmesmenów'Kutnowaskich.Ważne jest i to,że te 700 zł.dla innych to majątek.Dzięki temu w jakiś minimalny sposób można przeżyć,a nie za 100 zł.z MOPS lub GOPS.

Aha na zdjęciu te 3 węgierki całkiem całkiem ale dalej same chłopy.Arguentacja władz miasta że czym wiecej zuzywamy wody tym lepiej dla Kutna jest conajmniej zastanawiajaca a nawet sam pan prezes wodociagów powiedział w RIGu ze moze dzieki temu umorzy długi szpitala za wodę. A ciagla nam mówiono że zasoby wody w polsce sa niewielkie? Skoro mamy jej tak duzo w kutnie to może exportujmy ja za rope.Przypomina mi to troche sytuacje w której mówiono że czym wiecej pijemy wódki tym wiecej wpływów z podatku akcyzowego i więcej pieniedzy nam.in na służbe zdrowia opercje itd A więc nie pozostaje nam nic innego jak pić wiecej wódki ,przepraszam wody bo może wtedy uratujemy kutnowski szpital i wodociagi miejskie

Masz racje gruby po co ma smierdzieć w Koziej Górze lepiej ściągnąc ten smród i swińskie g...na do Kutna.Zapytaj sie Per-Anus_ Ad-Astra swoich znajomych czy te 700,zlotych co daje włoch i co potwierdził Pan Prezydent Burzyński to tak duzo wiecej niż płaca w exdrobie.Firmy w Kutnie juz zaczynaja wiecej płacic i to niezależnie czy przyjdzie tu włoch czy amerykanin czy inna nacja i czy wogóle ktoś przyjdzie poprostu w Polsce brakuje ludzi do pracy.A z tego co słyszałem to exdrob i szałkowski bardzo sie 'wystraszył 'ha ha podpisał już list intencyjny i bedzie sciagał pracowników z ukrainy / a słyszałem że i chinczyków można /a w dalszej kolejności bedzie budował ubojnie na ukrainie argumentując to tym że bedzie inwestował tam gdzie go chca .widocznie w kutnie lepiej pachna włoskie pieniazki.

a i tak na marginesie pan K. w swojej ubojni ma przerob 1000szt na godzine i to mało??

a wiec tu troszke moich stwierdzen: 1- fetor był i bedzie (ubojnia na koziej górze pana K.) 2- pan K. placi tyle co nic(dziwic sie ze szuka ciągle pracownikow) 3- jak ma powstac ubojnia to na obrzerzach miasta(kolo jupi fuji itp.) a nie tam gdzie stara 4- juz brakuje pracownikow ale to zasluga wyzysku z ludzi i braku odpowiednich ustaw (minimalna stawka robocza) poki w rządzie niebedzie dobrych ludzi a nie jak do teraz (złod....) to bedzie tak sie dzialo *to tylko moje spostrzezenia i moja opinia

Az milo patrzec jak Kutno zaczyna sie rozwijac! Powoli to idzie ale idzie emoji

BUDOWAC! Bedzie miecho! emoji Budowac i nie sluchac prywatnych malych przedsiebiorstw, im nic sie nie stanie a bedzie DUZO nowych miejsc pracy! BUDOWAC emoji

Koniarki i Szałkowskie się boją.Najwyższy czas pozamiatać takim jak oni.

Budowac i to szybko, inne miasta czekaja na taka okazje i wezma to z pocalowaniem reki

właśnie że natakim zadupiu jak Kutno to jest szansa dla tych co nie mają pracy....BUDOWAĆ!!!!!!

Oczywiście, że nie budować!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Nie wyobrażam sobie czegoś takiego w moim mieście.Napewno na miejscu tej mordowni mogłoby powstac jakieś inne przedsiębiorstwo z innej branży. Niepotrzebne nam tego typu Zakład i tak jest ich za dużo u nas.

budować!!!!! nikogo nie pytać!!!!!!

Powiatowe Życie Kutna to dawny PZPR. A teraz tacy nowocześni jak A. Kwaśniewski. A jednak dobrze zakorzenieni.

A ja mam takie wrażenie,że jest to art.na zamówienie aby obrzydzić nam powstanie ww.zakładu,Podobnej treści art.był w Powiatowym Życiu Kutna.Osoby bedące przeciw trzymaja sie różnego typu wybiegą nawet oczerniająć przyszłych inwestorów bojąc się o własna przyszłośc.

Takie same krzyki jak powstawaly w Kutnie markety ze strony drobnego handlu. Powstaly i co sie stalo? Nadal istnieja. Ponadto jak mi jest wiadome porawil sie tez stosunek pracodawcy do pracobiorcy choc tez w tym zakresie jest wiele do zrobienia ale samorzady same nic nie zdzialaja. Gdzie w rzeczywistosci sa instytucje i ZZ ktore winny bronic praw pracownika. To jest temat 'rzeka'...................

Szansa na zatrudnienie kilkuset ludzi to duży plus, minusy powstania takiego zakładu można sobie odpuścić.

Klimat tego zdjęcia przypomina łódzką fabrykę z XIX wieku... Po prostu ZIEMIA OBIECANA

Heniek tak nisko się cenisz? Człowieka sprowadzasz do roli niewolnika, którego można było kupić na rynku. Siebie oczywiście także. No, no...

A sorki, spadł po prostu... na samo dno jak szpital i starostwo :o

A ja się pytam, gdzie artykuł z RIGu gdzie było m.in. o 'inteligencji' naszego 'cudownego' starosty!?

Jreli koniarki itp niechca pozbyć się ludzi niech im płacą jak ludzią a nie przeganiają firmy tylko dlatego bo te potencjalnie moga płacić wiecej. TO w wykonaniu koniarków obrona własnego tyłka a nie interesów miasta .Bardzo dobrze że powstanie firma którza będzie konkurowała bo wszytskim tym bucom przyda się troche stresu a nie wyzysk jak w ziemi obiecanej

Pracownik wart jest tyle ile płąci za niego rynek. To że rynek będzie płacił więcej teraz to tylko z korzyścią dla pracownika, ale nie róbmy też z naszych rodzimych przedsiębiorców takich krwiopijców.

tak rodzime firmy zainwestowały i zatrudniają ludzi za głodowe stawki nie wiem jak u komniarków dubielaków ale znajmi pracują z exdrobie za głodowe stawki Miejmy nadzieje że po jeśli powstanie ten zakład to sytuacja na tym rynku stanie sie bardziej jasna a ludzie wreszcie zacznom zarabiać normalne pieniądze

Uważam, że rynek powinien być maksymalnie zderegulowany. Ten zakład w Kutnie to spora szansa dla miasta. Po tym artykule mam w zasadzie jasność, fakty przemawiają za inwestycją. Choć nie dziwię się rodzimym firmom, że się boją. Oni w końcu też zainwestowali.

widzę żę bolączki koniarków i innych tyczą sie tylko i wyłacznie tego że powstanie zdrowa konkurencja i jeśli powstanie to od nich z niewolniczej pracy za nedzne stawki zaczną odchodzić ludzie wykwalifikowani za lepszymi pieniędzmi ale takie życie - w końcu komniarki i inni nie maja monopolu w naszym mieście na ubój trzody i sprzedaż mięsta emoji emoji

Na ostatnim zdjęciu widnieje napis 'EXPORT JAPAN'. Dużo kobiet na hali.

dodaj komentarz
Średnio co 2-3 tygodnie ktoś z forum jest zgłaszany na policję, wykrywa się ponad 80% przypadków! Większość piszących zostaje ukarana...
Czytaj także