Rejestracja i logowanie

[TYLKO U NAS] Wójt komentuje zatrzymanie i zarzuty: "Zostałem zakuty w kajdanki i..."

Wydarzenia 06-04-2018 Autor: toza
33
[TYLKO U NAS] Wójt komentuje zatrzymanie i zarzuty:

Rano informowaliśmy o zatrzymaniu 11 osób, w tym wójta jednej z okolicznych gmin (KLIK). Na podejrzanych ciążą zarzuty udziału w zorganizowanej grupie przestępczej i wyłudzenia 11 mln zł dotacji unijnych w ramach ramach systemów wsparcia bezpośredniego w rolnictwie. Włodarz w rozmowie z naszym portalem nie przyznaje się do winy i zapewnia, że...

Zbigniew W., wójt gminy Daszyna relacjonuje sposób w jaki został zatrzymany przez policję. Mówi, że był zaskoczony całą sytuacją.

- Wyglądało to w ten sposób, że 4 kwietnia o 6 rano przyjechała do mnie policja. Zostałem zakuty w kajdanki i zabrany z domu. Przedstawiono mi zarzut nieprawidłowego pobierania dopłaty na swoje gospodarstwo, które posiadam od 1996 roku. Do tej pory nigdy nie było problemów jeżeli chodzi o kwestie dopłat, były kontrole w moim gospodarstwie, wszystko było sprawdzane. Otrzymywałem decyzje, które określały ich wysokość, dlatego byłem zdziwiony całą sytuacją - mówi nam Zbigniew W. - Myślałem, że najpierw odbędzie się przesłuchanie, a wyglądało to tak, że najpierw postawiono mi zarzut. W takiej sytuacji człowiek sobie myśli, że jego wyjaśnienia nic już nie wniosą do sprawy, ponieważ decyzja już zapadła – dodaje wójt gminy Daszyna.

Zbigniew W. ze swojego domu został przewieziony bezpośrednio do prokuratury. Jak mówi, po usłyszeniu zarzutów dotyczących wyłudzenia dotacji złożył obszerne wyjaśnienia. Nie przyznał się do zarzucanych mu czynów.

- Zarzuty są absurdalne. Własne gospodarstwo mam od wielu lat. Od początku składałem wnioski o dopłaty, które należą się każdemu rolnikowi. Miałem kontrole, nie tylko systemowe, czyli te tzw. satelitarne, ale również kontrole na miejscu, gdzie przyjeżdżali pracownicy odpowiednich instytucji. Żadna kontrola nie wykazała nieprawidłowości, a zarzut sięga 2009 roku. Jak po tylu latach można stwierdzić, że coś było nieuprawnione? - mówi Zbigniew W.

Jak dodaje, zastosowano wobec niego środki zapobiegawcze w postaci poręczenia majątkowego oraz zakazu opuszczania kraju. Jak rozwinie się sprawa? Będziemy o niej informować na bieżąco.

Komentarze
komentarze (33)
Dodaj komentarz

Polityczna robota konkretnych osób. Ktos chce kogoś wyeliminować z wyborów.

bidula ojej

Kto jest bez winy, niech pierwszy rzuci kamień. Jak łatwo wydaje się wyroki nie patrząc człowiekowi w oczy. Nowa władza szuka miejsca dla SWOICH. Gmina poukładana z dużym budżetem. Smakowity kąsek. Smacznego PANI BŁASZCZYK

Bo tej mamy juz dosyc,pokazali co potrafia przez tych pare lat.

razem z radnymi Daszyny przekazali CHłodni w DASZYNIE 900 tyś złotych bezzwrotnej dotacji tak tak 900 000zl gdzie jest prokurator.

dlaczego nie pokazujecie twarzy calej rodziny jak gwalcicieli i pijakow to pokazujecie .pokazcie niech wstyd okala na cala polske.zlodzieje w rzadzie i zlodzieje na dolnych szczeblach.karac nawet dozywociem.wylapywac hieny nie nazarte.pchaja sie na stolki aby oszukiwac i krasc i wyrabiac sobie zwolennikow zlodziejaszkow.zwir sprzedawali bez watu i wiele innych machloji narobili.zamknac do pudla.taka dzis polske mamy .rzadza zlodzieje.maja uklady .biednego by zgnoili,a sami bogole zlodzieje sie wykupuja od odsiadki .tak nie powinno byc .w wiezieniach nie powinno byc telewizorow,tylko brac skazancow do ciezkich prac.skandal za skandalem wstyd.wlodarz gminy daszyna to kretacz i chachmet i cwaniak nawet ze sluchu.pogloska daleko niesie

Dobra opinia,na zwykly chlopski rozum.

Wystarczy w wyszukiwarce Google wpisać: ''Daszyna Wójt'' klikasz grafika i masz całą masę zdjęć emoji Do wyboru do koloru emoji

Nie pokazują, bo nie ma wyroku. Tak trudno to zrozumieć?

@O co kaman. Puki co to jest osobą publiczna tak więc ochrona danych go nie obowiązuję. Ta cała cenzura jest śmieszna. Znalezienie jego danych wraz z wizerunkiem w wyszukiwarce Google zajmuje zaledwie 30 sekund emoji

Otoz to,jest osoba publiczna i podobno niewinna.wiec czemu go nie pokazac.

Google emoji otóż mylisz się i to bardzo, co do ochrony wizerunku.

Jedni ciągną kasę z Unii, bo ta daje, a inni ciągną kasę z budżetu państwa (czyli od Polaków), bo "im się należy".

Oszust kradł kasę i robił przekręty pod Pini.Mało miał .Dziad stary.

A ziemię pod pini koło więzienia w garbalinie kto miał i kto gaz ciognoł niby dla mieszkańców czy dla pini chiken

Taki to ma takie układy i kasy że h...... Śmiał się będzie prokuratorom i sędziom w twarz. A jeszcze jak ma układy i znajomości a ma i to duże to będzie trochę szumu koło tego za nasze pieniądze rączka rączkę umyje sprawa pszycichnie i tyle.

A moze nie przycichnie,oby,wreszcie.

Chyba przycichnie, ANALfabeto....

A Ty co niby taki erudyta,liczy sie przede wszystkim sens.

Na moje grunty też brali dopłaty nielegalnie ,taki pan W dane posiadał z gminy. Wszyscy powinni polecieć i ponieść konsekwencje finansowe.Bo tak żyli na nasz koszt!!!!

DOKLADNIE !

robiłem w daszynie w gruau. karuzela ty frajerze

dopłaty do hektarow to wierzchołek góry lodowej a gdzie nielegalne żwirownie Lipówka 6 ha 0 podatku vat i dochodowego około 1,200tyś .nienaliczanie podatku od nieruchomości i od wydobycia przez urzędniczki urzędu gminy- można się dorabiać PRAWDA?????wszystko umarzane przez prokuratora z LECZYCY.

Wcale taki święty pań wojtera nie jest gmina zadłużona i takie tam

Im bliżej wyborów takich akcji wśród niekochających partii Pieniądze i Stołki będzie więcej!

No i bardzo dobrze,troche sie dowiemy,na kogo glosowac,a na kogo niestety....

Nie rozumiem jednego, wojt osoba publiczna, tlumaczy sie reporterowi a w artykule zamiast nazwiska tylko pierwsza litera i wizerunek zamazany?

Bo on jest z tych jak kradnie to go widać a jak ma za to odpowiadać to go nie widać tak jak wszyscy z tej branży .Kradną miliony i brak kary a My za 1 zł za kraty.

Bo to jest dobra zmiana partii PiSdu

Ktos widze ze dopiero sie obudzil i nie zauwazyl ze dzieje sie to juz od Lat i nie tylko za czasow panowanie Pisu. Zadnej ''zmiany'' tu nie widze, jak tamci kradli tak i ci kradna...

ALE TAMTYCH,NIKT NIE PRZEBIJE, C i przynajmniej troche ludziom da(,jakbys nie zauwazyl )

dodaj komentarz
Czytaj także