Rejestracja i logowanie

Będzie sygnalizacja pod wiaduktem? „W godzinach szczytu lepiej omijać to miejsce”

Wydarzenia 11-01-2018 Autor: toza
27

O tym, że wiadukt w ciągu ulic Warszawskie Przemieście i Józefów nie jest ulubionym miejscem kierowców nie trzeba nikogo przekonywać. Jednak jak udało nam się dowiedzieć, miejskie władze rozważą utworzenie w tym miejscu sygnalizacji świetlnej.

- W godzinach szczytu, kiedy ludzie wracają z pracy ze strefy w tym miejscu tworzą się korki, potrzeba sporo cierpliwości, żeby tędy przejechać. Do tego widoczność jest kiepska. Kiedyś było lustro, które nieco ułatwiało przejazd, no ale są ludzie, którzy dla rozrywki niszczą przystanki, więc takie lustro to dla nich pryszcz. Sygnalizacja mogłaby rozwiązać problem – twierdzi pan Paweł, kierowca jednej z kutnowskich firm.

Z podobnego założenia wyszedł najwidoczniej radny miejski, Rafał Jóźwiak, który w grudniu złożył w tej sprawie pismo do miejskich władz.

- Na jakim etapie znajduje się wykonanie inteligentnej sygnalizacji świetlnej pod wiaduktem PKP w ciągu ulic Warszawskie Przedmieście/Józefów? - pyta radny Jóźwiak.

Na zapytanie odpowiada zastępca prezydenta, Jacek Boczkaja. Dowiadujemy się, że magistrat nie wyklucza utworzenia inteligentnej sygnalizacji.

- Aktualnie zlecono przeprowadzenie badań natężenia ruchu drogowego na wyżej wymienionym skrzyżowaniu ulic. Po otrzymaniu wyników i ich przeanalizowaniu zostanie rozpatrzona możliwość udrożnienia ruchu pod wiaduktem PKP poprzez wykonanie sygnalizacji świetlnej – informuje Jacek Boczkaja.

komentarze (27)
Dodaj komentarz

Myślał ktoś o poszerzaniu przejazdu? Kłopot byłby rozwiązany

Światła powinny być, ale takie jak na Wygodzie tzn. dają zielone jak są 2-3 pojazdy. Takie światła nie spowolnią ruchu na Józefowie. Wiadukt na Grunwaldzkiej trzeba budować niezależnie, bo przejazdu PKP nigdy już tam nie otworzy.

otworzyc przejazd na Grunwaldzkiej i napewno bedzie lepiej i to jak najszypciej czekamy

PKP ma swoje przepisy w randze rozporządzenia i kolizyjnego przejazdu kolejowego nie otworzy, gdyż pociągi musiałyby zwalniać, a trasa Berlin - Warszawa jest priorytetowa. Ja pamiętam czasy kiedy ten przejazd funkcjonował - korki były przy często zamkniętym szlabanie na 500 metrów, a na obwodnicę (szczególnie w lewo w stronę Wa-wy) trudno było skręcić. Wiadukt w tym miejscu jest lepszym rozwiązaniem.

Przejaz na Sklęczkach powinien zostać ponownie otworzony dla ruchu osobowego. Przez wiele lat działał potem jakis idiota stwierdził że skoro jest obwodnica to trzeba zamknąć. Niech szanowni urzędnicy o godz 14 pojadą na strefę i potem niech spróbują dostać się do miasta. korek do samego ronda przy Fuji czasami. I tak jest codziennie o 6 rano i przed 6, przed 14 i po 14 w jedną i w drugą stronę. Światła przy McDonald też nie ułatwiają przejazdu. Ja już czasami wolę jechać przez kotliska do Mnichu i na Kutno po tych dziurach niż tam stać. Nadrabiam kilometrów ale szybciej dotrę do domu albo do pracy niz stojąc tam w korku

Przebudować, bo światełka spowolnią.

Przebudować wiadukt w tym miejscu przy okazji prac PKP i otworzyć przejazd na Grunwaldzkiej. A nie wspomnę już o skrzyżowaniu ulic Józefów-Metalowa - tam wyjechać ze świateł! - mistrzostwo świata.

Miło by było gdyby ktoś pomyślał o mieszkańcach ulicy Warszawskiej Przedmieście,którzy mają ogromny problem wyjechać z własnej posesji_taki ruch.Absolutnie otworzyć przejazd na Grunwaldzkiej!!!!!!!!

A może by tak rondo zbudować w ty miejscu

Bardzo dobry pomysł. W Głownie sprawdza się w 100 %

A niedzwiedzie po lesie lataly

Mjeli otworzyc przejazd kolejowy na grunwaldzkiej i co???????

Rondo trza zrobic

Jest przebudowa Lini kolejowej. Jest wielka okazja na to by PKP PLK wraz z władzami miast po prostu zrobili szerszy wiadukt. I wtedy żadna sygnalizacja nie będzie potrzebna. Natężenie ok. Niech robią badania a i tak okaże się że jest duże. A może zamiast przejazdu (przejścia) na skleczkach zrobić wiadukt w miejsce dawnego przejazdu

Przy obecnej technologi to kwestia 2 tygodni i druga nitka gotowa.Gorzej z dokumentacją planami itd -papierologią. Ale gdybanie nie przyśpieszy rozwiązania do dzieła Rządzący Urzędnicy z UM Kutno .

Może jest lepsze rozwią zanie np.uruchomienie dodatkowego przejazdu!!!!

Światła w tym miejscu to rozwiązanie tylko doraźne, które i tak nie rozwiąże korków w tym miejscu w godzinach szczytu. Może je jedynie skrócić, ale niekoniecznie. Strefa na Sklęczkach wciąż się rozrasta i przybywa samochodów. Władze miasta powinny jak najszybciej pomyśleć o uruchomieniu innych wjazdów do Kutna ze Sklęczek, np. uL Grunwaldzka, albo myśleć o budowie nowych alternatywnych dróg. A może zamiast świateł spróbować poszerzyć przejazd pod torami na Józefowie, co spowoduje większą jego przepustowość.

Niech budują nowy wiadukt na Grunwaldzkiej, to najlepsze i bezpieczne rozwiazanie!

a to nie na kci kiedyś pisali że przy okazji wymiany torów miał być ten tunel poszerzany o drugą nitkę drogi ? światła ? a wąsko i tak zostanie , czy to jest taki wieki problem zrobić z boku drugi taki tunel tego nawet nie trzeba było usuwać co to by szkodziło jak jeden od drugiego byłby przesunięty nawet 10 metrów ?

Jestem za sygnalizacja!!! Zakładajcie ! 

Sygnalizacja nie jest potrzebna pod wiaduktem , ale przed i za .

Otworzyc przejazd na Skleczkach a nie zeby byly 2 wjazdy do miasta. Jozefow i Lakoszyn. Dac zakaz wjazdu powyzej 3,5T zeby Tiry nie wjezdzaly i tyle.

Na co tam światła! Niech otworzą przejazd na Grunwadzkiej dla jadących ze strefy i problem się sam rozwiąże.

A co tu analizować panie Boczkaja? Niech pan postoi w korku na józefowie to pan zrezygnuje z analizy. Szybko zakładajcie światła.

To wszystko przez PKP ten przejazd oraz przejazd kolejowy oni blokują inwestycje i tyle w temacie. Kiedy wybudowano ten tunelik za czasów maluchów i polonezów gdzie przy blokach stało co najwyżej cztery samochody na cały blok to nie było problemu ( ruch pojazdów mniejszy z wiadomych przyczyn ) , a teraz parkingi się powiększa ze względu na liczbę samochodów no ale tunelik musi być i zostać przejezdny dla aut w jednym kierunku i o natężeniu ruchu z lat 80-tych.

Jeśli nie masz pojęcia o historii to nie wypisuj bzdur. Ta droga służyła do ewakuacji ludności w razie zagrożenia np. Wojny. Wybudowana w okresie międzywojennym.

Tylko w PL takie numery, gdzie indziej by zablokowali ruch i w ciągu jednej nocy poszerzyli przejazd dla dwóch aut...

dodaj komentarz
Czytaj także