Rejestracja i logowanie

Kolejna firma oszukuje ludzi? UOKiK wszczął postępowanie

Wydarzenia 10-08-2018 Autor: agKCI/JW Foto: Depositphotos
2
Kolejna firma oszukuje ludzi? UOKiK wszczął postępowanie

W marcu tego roku za podszywanie się pod dotychczasowego dostawcę i wprowadzanie konsumentów w błąd UOKiK nałożył 1,5 mln zł kary na Twoją Telekomunikację, a latem 2017 r. prawie 500 tys. zł na Telekomunikację Cyfrową. Podobne nieuczciwe praktyki stosują też sprzedawcy prądu, np. ukarany w grudniu 2016 r. Polski Prąd i Gaz, który ma zapłacić ponad 10 mln zł. Czy tak będzie wobec kolejnej firmy?

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Nowej Telefonii. Ze skarg, które zostały złożone, wynika, że jej przedstawiciele mogą wprowadzać konsumentów w błąd.

Jak podaje UOKiK najczęściej wygląda to tak, że dzwoni osoba podająca się np. przedstawiciela Orange i oferuje obniżenie rachunku do 15 zł miesięcznie. Jeżeli konsument się zgodzi to przyjedzie kurier. Jak podają oszukane osoby, w rozmowie nie ma mowy o zmianie operatora, tylko i wyłącznie o obniżeniu abonamentu. Wszyscy więc myślą, że rozmawiają ze swoim operatorem.

Bywa też tak, że przedstawiciele firmy pukają wprost do drzwi.

- Bez wcześniejszego umówienia w moim mieszkaniu pojawiła się przedstawicielka handlowa NETIA w celu podpisania dokumentów nowej umowy korzystniejszej dla stałych klientów - przekazuje skargę osoby UOKiK. - Po okazaniu jej swojego dowodu osobistego Pani wskazała miejsca, gdzie mam złożyć podpis. Dodatkowo wszystko działo się tak szybko, a ja byłam przekonana, że podpisuję umowę z operatorem, z którego usług już od długich lat korzystam – więc nie mam, czego się obawiać.

Prezes UOKiK na skutek tych doniesień zdecydował więc o wszczęciu postępowania w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów wobec Nowej Telefonii. Wątpliwości urzędu dotyczą tego, że przedstawiciele NT mogą wprowadzać konsumentów w błąd, sugerując, że: reprezentują dotychczasowego operatora telekomunikacyjnego, dokumenty, które dają do podpisania, dotyczą zmiany warunków umowy z dotychczasowym operatorem, podczas gdy w rzeczywistości konsumenci mieli zawrzeć nową umowę z NT i zmienić dostawcę usług.

Jeśli potwierdzi się zarzut postawiony Nowej Telefonii, to prezes UOKIK może nakazać zmianę praktyki i usunięcie jej skutków oraz nałożyć karę pieniężną nawet do wysokości 10 proc. obrotu osiągniętego w poprzednim roku.

Komentarze
komentarze (2)
Dodaj komentarz

Trzeba czytać co się dostaje, nieważne czy to pismo, email czy sms, inaczej wychodzi się ćwoka ze średniowiecza, a później tylko płacz "bo mnie oszukali". Przepraszam ale jesteś kretynem.

Ja ostatnio zostałem oszukany przez konsultanta Multimedia! Na początku lipca przekonywał mnie telefonicznie że pakiet HBO jest dla mnie w ofercie za 8 zł. Pytałem kilka razy czy aby na pewno jest to tylko 8 zł. Człowiek potwierdzał za każdym razem. Zgodziłem się. Otrzymałem SMSa o niezrozumiałej handlowej treści. Zlekceważyłem go. Za kilka dni ów mężczyzna znów do mnie zadzwonił abym potwierdził SMSa którego otrzymam. Ponownie wysłał mi kilka tych samych co poprzednio treści. Zatwierdziłem. Wczoraj wchodzę na konto abonenckie multimedia a tam ku mojemu zdziwieniu kwota wyższa o ponad 22 zł. Dzwoniłem na BOA i tam się dowiedziałem że w treści tych dziwnych smsów jest kwota miesięczna 24 zł. Moje pytanie więc brzmi: skąd ten typ wziął 8 zł?! Trzy kanały HBO pomnozyl przez 8 zł?! Jeden wielki kłam. Skarga złożona. Czekam na odpowiedź. Następna będzie do UOKiK!!!

dodaj komentarz
Czytaj także