Rejestracja i logowanie

Pięćdziesiąt nowych przystanków dla Kutna

Wydarzenia 07-12-2017 Autor: toza Foto: poglądowe
41
Pięćdziesiąt nowych przystanków dla Kutna

Będzie ich aż 50. Bedą prezentowały się nowocześnie i okazale, a część z nich będzie podświetlana. Mowa o nowych wiatach przystankowych, które już niedługo pojawią się na ulicach Kutna. W tym tygodniu urząd miasta ogłosił przetarg na ich dostawę i montaż.

Ogłoszenie ma formę przetargu nieograniczonego, w którym oferty można składać do 14 grudnia br. Wykonawca inwestycji będzie musiał dostarczyć i zamontować 12 szt. wiat przystankowych podświetlanych i 38 szt. wiat bez podświetlenia na terenie miasta Kutno. Będzie miała na to 3 miesiące od momentu zawarcia umowy z miastem.

Firma chętna do zrealizowania inwestycji musi udowodnić, że w ciągu ostatnich trzech lat (jeżeli okres działalności jest krótszy - to w tym okresie) wykonała należycie co najmniej dwa zadania polegające na dostawie oraz montażu wiat przystankowych na kwotę co najmniej 200 tys. zł. Wykonawca musi także wykazać się doświadczeniem także wówczas, jeżeli realizowali wymagane zamówienia w formule robót budowlanych, a nie w formule dostawy z montażem.

Zakup nowych wiat przystankowych to element projektu pod nazwą „Poprawa stanu publicznego transportu zbiorowego Miasta Kutno poprzez zakup autobusów niskoemisyjnych oraz modernizację infrastruktury transportowej”. Całkowita wartość projektu to ponad 21 mln zł. Unia do jego realizacji dołoży ponad 14,5 mln. zł. Okres realizacji inwestycji przypada na lata 2016-2020.

Celem zakrojonych na sporą skalę inwestycji jest sprawienie, by kutnowska komunikacja była bardziej przyjazna środowisku. Ma to zagwarantować przejście na gospodarkę niskoemisyjną w taborze MZK. Przejazdy miejskimi autobusami mają odbywać się sprawnie, a wszystko ma być zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Realizacja projektu będzie polegać na zakupie 6 autobusów elektrycznych, systemu wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem, 50 wiat przystankowych i 10 tablic informacji pasażerskiej. Obecnie modernizowany jest teren MZK i budowana jest szybka stacja ładowania.

 

fot. poglądowe: wiata przystankowa w Poznaniu

komentarze (41)
Dodaj komentarz

Trzeba zrobić zapas sprayu. Kostkę to się wyrwie z chodnika.Będzie zabawa.

Co niektórzy w Kutnie jeszcze nie są gotowi na takie wiaty!

Ha ha. A na Batorego pętla jedna wiata bez podświetlania. Czyli jak rozumiem wymienią ten pojedynczy słupek z komuny a zostawią ten syf przy pętli.

wiaty będą piękne,szkoda tylko że autobusy mzk będą zatrzymywać się na ulicy,bo w zatoczkach stoją busy z sand... i margs. pytanie : kto im pozwolił się zatrzymywać na państwowym gruncie? dlaczego nie sprzątają przystanków?

Sandbus i Marqs przewożą więcej pasażerów niż MZK i płacą za korzystanie przystanków, więc też mają prawo.

LUDZIE co Wy , to że nie ma ciekawych zabytków i pięknej przyrody nie jest winą obecnej władzy. Sorry mamy takie położenie . 

Polecam blog http://miastokutno.blogspot.com/ . Tam są opisane problemy Kutna i przeprowadzona analiza, dlaczego działania pozorne uprawiane przez samorząd nie powodują żadnego rezultatu, a młodzi ludzie niezmiennie i masowo wyprowadzają się z Kutna.

super, z dnia na dzień to miasto pięknieje

W Kutnie ciągle brakuje wielu podstawowych usług. Nie ma kina z aktualnym repertuarem, brakuje normalnej restauracji (są tylko bistra, kawiarnie, fastfoody i spaluny). Skala hoteli kończy się na dwóch gwiazdkach - nie ma gdzie przenocować gościa firmy ani dokąd zabrać go na spotkanie biznesowe (wspomniany wcześniej brak restauracji dobrej jakości na terenie Kutna). Nie ma żadnych atrakcyjnych zabytków, a więc nawet nie ma co pokazać ludziom z innych miast. Ani w Kutnie, ani w jego pobliżu nie znajdziemy atrakcyjnej przyrody. Proponowane przez nasz samorząd zmiany mają charakter powierzchowny, ale nie poprawiają jakości życia mieszkańców ani nie powodują, że Kutno staje się atrakcyjne dla ludzi z zewnątrz. Należałoby zainwestować w pierwszej kolejności w usługi dla mieszkańców i biznesu, na przykład kino z kilkoma salami i bieżącym repertuarem, hotel 3-4 gwiazdkowy, choćby niewielkie centrum konferencyjne etc., budowę mieszkań na wynajem za rozsądną cenę).

jest "Malina" luksusowy hotelik i restauracja . Kino czasem to obecne KDK ciężko zapełnić , przyrody nie ma i nie będzie hotel 3-4 gwiazdkowy ma się budować w rejonie baseballa , mamy piękny dworzec wkrótce perony, auqapark, centra handlowe, wkrótce remont placu przy Kościele , remont dworku saskiego itp no i mamy autostradę 3 godziny od nas morze . w sumie mamy nieźle a przyroda no cóż nie ma i tyle

Celowo napisałem "na terenie Kutna", bo Malina to wieś poza granicą Kutna. Taka restauracja przydałaby się w centrum Kutna, jak we wszystkich cywilizowanych miastach. Czym tam można dojechać oprócz własnego samochodu? Chyba tylko taksówką za cenę wyższą niż kosztuje tem obiad. Remont dworku saskiego - dobra inicjatywa, ale prawda jest taka, że to malutki drewniany budyneczek, który nawet po odbudowie nie stanie się znany poza regionem. Centrum handlowe jest, ale ze słabiutką ofertą. "Kino czasem to obecne KDK" - oczywiście, że trudno zapełnić, jeśli repertuar jest ubogi i nieaktualny. Sam rzadko tam chodzę, bo trudno mi znaleźć coś ciekawego, a gdyby to było dobre kino, chodziłbym częściej niż co tydzień. "Wkrótce remont placu przy Kościele" - i to odzwierciedla kolejny problem - klerykalizm, dewocję i przykościółkowość. W Kutnie w sensie metaforycznym wszystko jest przy kościele, szczególnie klęczące władze, dla których wola księdza ma wartość 100 razy większą niż potrzeby większości mieszkańców. Dla mnie kościół stoi przy pl. Wolności, a nie plac znajduje się przy kościele.

Poprosimy o przystanek na ulicu Krośniewickiej w kierunku Kutna. Codziennie 30 dzieci czeka rano na autobus do szkoły i moknie

Niech te przystanki będą na kołach, bo jak zlikwidują jeszcze parę kursów to będziemy przystankami jeździć

Po co nowe przystanki jak ludzie nie mają dojazdu MZK do Kutna i wolą jeździć np VIPbusami? Zamiast tych przystanków oddaliby autobusy tak jak było.

Patologia będzie miała gdzie spać i oczywiście załatwiać potrzeby FIZJOLOGICZNE

MZK ma za dużo kasy i patologii zapewnia rozrywkę, tzn. Szyby będą potłuczone

Wolałabym powrót poprzedniego rozkładu jazdy, teraz nigdzie nie idzie się dostać a wszystko było podporządkowane pod nie. W weekend żeby gdzieś wyjść to już w ogóle jakaś tragedia, nic nie ma.

Najpierw niech wymieniają rozkład jazdy. Z Batorego w niedzielę linia 10 o godz.13.33 i zaraz linia 9 o godz. 13.35. Następna 9 za 1 godzinę a linia 10 o 15.42 to jest 2 godziny i 9 minut

Czegoś takiego jak na zdjęciu poglądowym nigdy się w Kutnie nie doczekamy. I nie chodzi o tory tramwajowe czy wielkość kamienicy, ale o jakość materiałów zastosowanych do odnowienia elewacji tej kamienicy, standard wykonania ulicy, jakość i użyteczność małej architektury. A w Kutnie styropian na elewacjach, chodniki z najtańszej kostki i obleśne słupy energetyczne na ulicach nawet w ścisłym centrum. Już na pierwszy rzut oka widać, kiedy mamy do czynienia z zachodnioeuropejskim miastem takim jak Poznań a wschodnioeuropejską prowincją taką jak Kutno. W sumie wystarczyłoby ujęcia kawałka chodnika i parteru kamienicy - i już dałoby się to natychmiast odróżnić.

o taaak w Poznaniu to ulice złotem wybrukowane... a żeby się mieszkańcy nacieszyli światełkami na święta na ulicach to najpierw dwa miesiące miasto im będzie wyłączać lampy uliczne w nocy żeby zaoszczędzić na prądzie (sytuacja sprzed góra 3 lat)

Ale co tam Poznań. Kiedy odwiedziłem Cieszyn - miasto mniejsze od Kutna o 10 tys. mieszkańców! - i porównałem tamtejsze kamienice (w znacznej liczbie okazałe. z bogatymi zdobieniami, 3-4 piętrowe - i nie są to takie niskie pięterka jak u nas) i inne zabytki z naszymi, to wróciłem ciężko załamany. Chciałem, cytując niejakiego Testovirona, napisać, że w Kutnie jak w lesie, ale cóż - nawet do najbliższego większego lasu czy nad niewielkie jeziorko jest stąd 20 kilometrów. Wokoło tylko pustka, monotonna równina, bezleśne pola. Ani zabytków, ani przyrody - co my tu w ogóle mamy? Czym Kutno ma konkurować z innymi miastami, nawet wieloma znacznie mniejszymi?

W Kutnie gdyby istniała chociaż jedna taka kamienica, jak ta ze zdjęcia, jakich w Poznaniu jest około 8 tysięcy, to zostałaby uznana za najistotniejszy zabytek. A tu u nas najcenniejszym zabytkiem jest drewniana stajnia zwana szumnie Pałacem Saskim - tylko tyle mamy. Tych kilkadziesiąt nędznych piętrowych lub dwupiętrowych kamieniczek w Kutnie nawet po remontach wygląda jakoś tak licho i przaśnie. Żadnych attyk, żadnego bioniowania, prawie zero detali na elewacjach, wszystko takie płaskie i nudne. Chociaż Poznań jest od Kutna większy "tylko" 12 razy, to zabytkowych budynków ma kilkaset razy więcej i to zupełnie innej jakości. W Kutnie nie ma prawie nic, co można by pokazać gościom z innych miast i nie narazić się na szyderczy śmiech lub choćby uśmiech politowania. Wszystko takie skarlałe, słabe i na małą skalę, nic, co by się wyróżniało - i nawet remonty niewiele są w stanie zmienić.

Cieszcie sie ze cos robia.....komentarze typu" bedzie co rozwalac" to jakas zenada....mi sie bardzo podobaja i fajnie ze beda, poprawi to wizerunek miasta.

Przejrzałem SIWZ i mam jedną wątpliwość. Nie uwzględniono wymiany wiat na dwóch przystankach, które należą do najbardziej obciążonych ruchem pasażerskim - Barlickiego i Wyszyńskiego - i to pomimo że wiaty zostaną wymienione na niektórych przystankach o bardzo małym ruchu, jak Majdany, Łąkoszyńska/Łódzka, Narutowicza Basen czy Zimowa. Wydaje mi się, że można by było na pętli przy dworcu postawić jedną wiatę zamiast planowanych czterech, przy szpitalu jedną zamiast dwóch i oszczędzone cztery wiaty umieścić na Barlickiego i Wyszyńskiego - przystankach obsługujących o wiele więcej pasażerów niż dwa wymienione wcześniej. Z drugiej strony doceniam tak dobre potraktowanie pętli przy dworcu ze względów wizerunkowych. Niestety - chociaż teoretycznie przystanek przy dworcu powinien obsługiwać dużo pasażerów, jest zupełnie inaczej - tam do jednego autobusu rzadko wsiada więcej niż kilka osób (często zaledwie 1-2 osoby). Tymczasem na Barlickiego w godzinach powrotów z pracy często stoi kilkadziesiąt osób, na Wyszyńskiego zwykle nieco mniej, ale też dużo (są to przystanki, z których korzysta nie tylko MZK, ale też prywatni przewoźnicy - i w tym przypadku zdarza się, że do jednego autobusu na przykład do Krośniewic czy do Żychlina wsiada 20-30 osób na jednym przystanku).

Przystanki będą wymieniać po co??? Jeszcze trochę jak MZK będzie likwidować kursy to nowe przystanki nie będą potrzebne!!!

By znajomi królika zarobili kasę

Żenada na gołebiewie jakis czas temu zdmuchlo pordzewialy przystanek(ze 2 lata temu) i nie chca postawic drugiego, a ludzie stoja na deszczu czekajac na autobus. Sielanka w mieście za to sie bawi na dobre... Wszystko co panstwowe musi w koncu upaść... ile ludzie bd dokladac do tego intersu...

Gołębiew znajduje się poza granicami Kutna, na terenie gminy wiejskiej Kutno, która jest zupełnie odrębnym bytem prawnym od miasta Kutna.

Może pomyślą o dołożeniu po kamerze do każdej wiaty. Poprawi to bezpieczeństwo ludzi i szyb

Dzięki urzędniki! Bedziemy mieli co robić ze szwagrem wracając po nocy z meliny! Szwagier to ostatnio przepukliny dostał bo tych betonowych śmietników przewrócić się nie da, skandal ! Ale teraz kulturka bedzie przystanki oświetlone to już z daleka będzie widać czy jakieś szybki do wybicia jeszcze zostały. A i oddać mocz będzie łatwiej przy światełku.

Brawo mowe wiaty pare tysiakuw.A wliczono wto coecia na każdym przystanku.Żeby stał cały.

Nowe przystanki a stare chodniki,będzie super wyglądać!!!!

Będzie jechał dbający o środowisko nowiutki autobus elektryczny a za nim 30 letnii Jelcz wydalajacy chmurę czarnego dymu tyle w temacie dbania o środowisko

A czemu akurat Jelcz? Największym szajsem w kutnowskim MZK są autosany A0909 i H9-35, a jelcze 120M czy Salus M101 (też jelcze) póki są sprawne to niech będą

Może w końcu się wezmą za linie autobusowe. A kto wie może i u nas będzie kiedyś linia nocna.

Jaki jest koszt wymiany przeszkleń dzień po montażu ?

Posuwali dużo kursów autobusow, ale nowe wiaty postawią. Bez sensu, ludzie nie mają jak dojechać do pracy czy szkoły, bo autobusy jeżdżą w okrojonych kursach, w soboty np tylko 3 razy na dzień.

Do wójta idź ty byś jeździł za darmo chyba nie nie płacił to i nie ma jazdy co ma MZK do tego

nie szklane tylko z zelaza zrobcie

Bedą mieli co rozpierdalqć hehe

NARESZCIE BĘDĄ NA TARNOWSKIEGO przy "DINO" ORAZ NA NARUTOWICZA

dodaj komentarz
Czytaj także