Remont zatoki autobusowej wydaje się uzasadnionym pomysłem, zwłaszcza, że stan zarówno jej, jak i okolicznych chodników, coraz bardziej się pogarsza. Występują tam liczne nierówności i ubytki w nawierzchni zagrażające pieszym, dodatkowo wystające haki montażowe płyt betonowych są niebezpieczne dla kierowców autobusów (mogą powodować uszkodzenie opon).
Na czym polega remont? Przede wszystkim rozebrana została stara nawierzchnia, na miejscu której pojawi się nowa, wykonana z kostki betonowej. Wymienione zostaną też krawężniki i obrzeża oraz chodniki, w tym te na odcinku od PKP do ul. Sienkiewicza. W celu poprawy dostępności dla osób niewidomych i słabowidzących, planowane jest wydzielenie strefy niebezpiecznej peronu przystankowego i oznakowanie istniejącego przejścia dla pieszych przez ulicę 3 Maja. Całość dopełni 5 lamp oświetleniowych, stanowiących zarówno element dekoracyjny, jak i funkcjonalny.
Zakres projektu zakłada szereg komplementarnych działań, które obejmują w szczególności zakup elektrycznego taboru autobusowego wraz z kompatybilnym sprzętem oraz systemem wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem, a także budowę stacji szybkiego ładowania oraz kontenerowej abonenckiej stacji energetycznej. Planowany jest także zakup 50 wiat przystankowych oraz 10 tablic informacji pasażerskiej, a także roboty budowlane w postaci zagospodarowania terenu MZK Kutno.