Rejestracja i logowanie

Czym jest i do czego służy Google Trends?

Biznes 08-12-2017 Autor: Pawel
0
Czym jest i do czego służy Google Trends?

Najprościej rzecz ujmując Google Trends jest narzędziem umożliwiającym śledzenie informacji cieszących się największą popularnością w internecie. Zatem korzystając z tego serwisu można w prosty i całkowicie bezpłatny sposób dowiedzieć czym aktualnie żyje sieć oraz jakie trendy panują wśród internautów. 

Jak działa Google Trends?

Google jest aktualnie największą przeglądarką stron www, z której korzysta niemal 98% użytkowników internetu na świecie. Codziennie gromadzi ona niezwykle dużą ilość informacji na temat słów kluczowych oraz zapytań wyszukiwanych przez jej użytkowników. Dane te są szczególnie przydatne przedsiębiorcom. Aby jednak móc je wykorzystać muszą oni posłużyć się specjalnym narzędziem jakim jest Google Trends, które konwertuje zgromadzone przez Google informacje na statystki dotyczące popularności, a tym samym częstości wyszukiwań określonych fraz. 

Google Trends – zastosowanie 

Google Trends pozwala w prosty sposób zbadać interesujący nas rynek zbytu.  Poznając wymagania określonych grup docelowych można tak dostosować swój asortyment, aby zmaksymalizować szansę na udane transakcje. Dane w Google Trends można filtrować zarówno w ujęciu geograficznym, jak i czasowym. Uporządkowanie ich w zależności od położenia geograficznego daje możliwość sprawdzenia w którym kraju na świecie, regionie lub mieście, jaki produkt cieszy się największym zainteresowaniem. Dzięki temu można dopasować rodzaj produktu do miejsca, w którym istnieje na niego duży popyt. 

Rola Google Trends w budowaniu strategii marketingowej firmy

Selekcja danych w ujęciu czasowym jest kluczowa dla opracowania odpowiedniej strategii biznesowej firmy. Google Trends pozwala na monitorowanie zmian trendów, nie tylko w czasie rzeczywistym, ale także w przeszłości. Obserwując jak na przestrzeni minionego czasu kształtowało się zainteresowanie określonymi słowami kluczowymi można z dużym prawdopodobieństwem oszacować ich popularność w przyszłości. Narzędzie jakim jest Google Trends umożliwia więc określenie sezonowości popytu na określone produkty, co daje możliwości skorelowania oferty firmy ze zmieniającymi się zapotrzebowaniami klientów. Więcej na temat wykorzystania Google Trends w e-marketingu można dowiedzieć się na stronie internetowej https://www.internetum.com/revolutionizing-your-business-using-google-trends/.

Serwis Google Trends nie tylko pozwala na śledzenie najbardziej popularnych w sieci informacji lecz przede wszystkim jest nieocenionym narzędziem marketingowym, umożliwiającym opracowanie optymalnej strategii biznesowej firmy dopasowanej do wymagań klienta oraz zmieniającego się sezonowo popytu na określony asortyment. 

Komentarze dla tego artykułu zostały wyłączone.
Czytaj także