Rejestracja i logowanie

Jak Julia prześladowała Żabę – spektakl w SP w Szewcach Nadolnych

Edukacja 23-01-2018 Autor: jej / A. Miedzińska
0

Dziś do Szkoły Podstawowej im. Bohaterów walk nad Bzurą w Szewcach Nadolnych zawitał profilaktyczno – edukacyjny teatr dla młodzieży i dzieci „Moralitet” z Krakowa.

Dwie aktorki: Aleksandra Nawój oraz Patrycja Ochojniak w ciekawy i budzący do refleksji sposób zaprezentowały uczniom przedstawienie pt.: „Słodka”. Była to opowieść o Żabie (zdolnej, ale prześladowanej uczennicy) i Julii (najpopularniejszej dziewczynie w szkole). Wcieliły się one również w postać Pani Dyrektor oraz Oli, która za wszelką cenę chce stać się przyjaciółka Julii. Problem polegał na tym, że Julia (oprócz tego, że była bardzo bogata i ładna) okazała się dziewczyną dręczącą, wykorzystującą, prześladującą innych. Gdy jej poczynania wyszły na jaw, nasza publiczność musiała włączyć się do wydarzeń i pomóc zdecydować, czy pobita Żaba powinna powiedzieć o wszystkim Pani Dyrektor. W jaki sposób należy ukarać Julię? Czy dać jej druga szansę?

Uczniowie chętnie wypowiadali się w powyższych kwestiach. Radzili. Najpierw byli bardzo surowi dla oprawczyni. Za pobicie, chęć sfałszowania ocen w dzienniku, prześladowania w Internecie, obrażanie innych chcieli ją nawet oddać do poprawczaka. Jednak po chwili zrozumieli, dlaczego dziewczyna tak postępowała. Uświadomili sobie, że Julia nie miała rodziców, którzy by poświęcili jej swój czas, bo byli zbyt pochłonięci sobą, własną pracą. Zrozumieli, że tak naprawdę była samotna i nieszczęśliwa. Ona sama w końcu zrozumiała, że nie miała prawdziwych przyjaciół, choć była najpopularniejsza w szkole. Było jej naprawdę żal, szczerze przeprosiła. Wiedziała już, że zawsze ponosi się konsekwencje swych czynów i decyzji.

Dzieciom bardzo spodobał się spektakl. Żywo reagowały na to, co zobaczyły na scenie. Stwierdziły, że takie oryginalne lekcje pokazujące jak należy, a jak nie należy postępować wśród rówieśników są bardzo potrzebne.

komentarze (0)
Dodaj komentarz
dodaj komentarz
Czytaj także