Rejestracja i logowanie

Escape the Library SP nr 1

Edukacja 24-12-2017 Autor: jej / G. Gmerek, I. Smolarek, M. Jaworska, SP nr 1 w Kutnie
0

Escape the Room to zabawa, która z gier komputerowych została przeniesiona do realnego świata. Kilkuosobowe drużyny zamykane są w pomieszczeniach i rozwiązują szereg zagadek, aby odnaleźć klucz umożliwiający wydostanie się na zewnątrz. Przekręcenie go w zamku jest jednoznaczne z wygraną. Liczy się wykonanie zadania i czas. 20 grudnia taka gra zorganizowana została w bibliotece Szkoły Podstawowej nr 1 w Kutnie.

Grupa uczniów  z oddziałów piątych i szóstych została zamknięta w bibliotece. O celu gry dowiedzieli się dopiero w momencie przekroczenia progów czytelni. A celem było wydostanie się z biblioteki. Na trop poszukiwanego klucza miały naprowadzić zadania, które poprawnie rozwiązane utworzyły hasło – tytuł książki, w której jest ukryty klucz.

Uczniowie musieli rozwiązać krzyżówkę i wykreślankę, odszyfrować hasło posługując się tekstem poetyckim, wypełnić matematyczną kolorowankę. Do każdego zadania prowadziła zagadka. Dzięki temu uczniowie mieli możliwość rozwijać wyobraźnię, kompetencje matematyczne, logiczne myślenie, rozwiązywać problemy i oczywiście doskonalić umiejętności współpracy w grupie.

Ponieważ taka gra organizowana była w bibliotece po raz pierwszy, pojawiło się wiele wątpliwości: czy gra będzie się uczniom podobać? czy zadania nie są za trudne? czy zadania nie są za łatwe? czy dochowają tajemnicy milczenia? czy w ogóle będą chcieli się uwolnić?

Gra wywołała bardzo dużo emocji (po obydwu stronach). Ciut lepsza okazała się grupa uczniów z klasy szóstej (Maciek, Szymek, Wiktor, Łukasz, Mateusz). Planowane jest również powtórzenie gry.

komentarze (0)
Dodaj komentarz
dodaj komentarz
Czytaj także