Rejestracja i logowanie

Pozycjonowanie stron - Jak sprawdzić pozycję strony w wynikach wyszukiwarki?

Lifestyle 27-09-2017 Autor: Ogłoszenie
0

Pozycjonowanie stron internetowych, jest nierozerwalnie związane z tym, że mają wzrastać ich pozycje. Warto jest zatem wiedzieć, gdzie można monitorować wzrost lub spadek pozycji. Do tego celu będą nam służyły różne narzędzia. Jakie? Dowiecie się z poniższego artykułu.

Keywords

Pierwszym narzędziem, które pomoże nam sprawdzić pozycję strony względem pozycjonowanych fraz czy słów kluczowych, będzie narzędzie o nazwie Keywords. Działa ono na bardzo prostej zasadzie. W narzędziu wpisujemy w odpowiednie okienka adres strony oraz słowa lub frazy kluczowe, które zostały wykorzystane przy pozycjonowaniu. Narzędzie to wygeneruje nam pozycje, które nasza strona uzyskała po wpisaniu konkretnego słowa kluczowego czy też frazy. Narzędzie to jest jednak płatne, zaś wersja darmowa nie pozwala nam na skrupulatne sprawdzanie i monitorowanie pozycji.

Google Analytics

Innym, tym razem darmowym narzędziem, jest z całą pewnością Google Analytics. To narzędzie darmowe, które nie tylko pokaże na jakiej pozycji znajduje się nasza strona, ale też jak wyglądał na niej ruch. Wchodząc w odpowiednie opcje, jesteśmy w stanie dokładnie zaobserwować to, na jakie frazy kluczowe czy słowa kluczowe były wejścia na naszą stronę i gdzie dokładnie przekierowały one użytkownika. Możemy zatem bardzo skrupulatnie śledzić „drogę” jaką użytkownik Sieci pokonał „wędrując” po naszej witrynie.  Wiemy też jak dużo czasu na niej spędził. Pozycjonowanie stron przekłada się na ruch użytkowników . To kluczowe informacje dla pozycjonowania, zaś Google Analytics jest absolutną podstawą, jeśli chcemy mieć nie tylko wgląd w pozycje strony, ale też monitorować na niej ruch – sprawdzać ilość miesięcznych odsłon czy Unikalnych Użytkowników (UU).

Niezależne systemy monitorujące

Innnym i zdecydowanie najczęściej spotykanym sposobem, jeśli chodzi o monitorowanie pozycji naszej strony w Google, są niezależne narzędzia monitorujące pozycje. Najczęściej, są to narzędzia stworzone na potrzeby konkretnej agencji SEO, do których kliencie nie mają bezpośredniego dostępu. Webmasterzy i pozycjonerzy mogą udostępniać klientom dane z monitoringu – screeny czy linki prowadzące do takich raportów. Raportowanie prac związanych z pozycjonowaniem strony, powinno być obowiązkiem każdej agencji SEO. Klient musi być bowiem świadomy tego, czy rzeczywiście są jakiekolwiek efekty działań agencji. Im więcej wie na ten temat, tym bardziej rzetelna wyda mu się agencja. Zasadniczo renomowane agencje SEO wysyłają co miesiąc raporty z przeprowadzonych prac do swoich klientów.

Wtyczki Wordpress

Jeśli jednak np. mamy bloga i publikujemy na nim treści regularnie, dobrze jest korzystać z dostępnych na Wordpressie wtyczek do tego celu. Więcej informacji na ten temat na stronie: http://www.the-first.pl/blog/ . Wtyczki te, nie tylko będą w stanie powiedzieć nam, czy nasz tekst jest dobrze przygotowany pod kątem SEO – do tego celu możemy użyć np. darmowej wtyczki o nazwie Yoast SEO, ale też pokażą jak przedstawia się ruch na naszej domenie. Mamy też wtyczkę, która pokaże nam ilu użytkowników dziennie odwiedziło naszą stronę, czy po jakich frazach kluczowych na naszego bloga ktoś trafił. Wbrew pozorom, blogi także są pozycjonowane, jednakże w nieco inny sposób, niż np. sklepy czy firmy.

Komentarze dla tego artykułu zostały wyłączone.
Czytaj także