Rejestracja i logowanie

Czy warto suplementować białko w diecie?

Różne 29-05-2017 Autor: Ogłoszenie
0
Czy warto suplementować białko w diecie?

Białko jest składnikiem pokarmowym, który musi być bezwzględnie dostarczany do naszego organizmu każdego dnia i od tej zasady nie ma żadnego wyjątku, żadnych odstępstw. Jednakże patrząc na nasze zwyczaje żywieniowe, patrząc na to, w jaki sposób się odżywiamy, musimy jasno powiedzieć, że spożywamy białko w nadmiernych ilościach. Białko musimy dostarczać sobie każdego dnia, ale tak naprawdę nie jest zupełnie niczym trudnym. Białko jest bowiem obecne w bardzo wielu pokarmach, a nadto powiemy, że mamy do czynienia z łatwo dostępnym pełnowartościowym białkiem, którego potrzebujemy najbardziej.

Suplementacja dodatkową porcją białka

Osobom dbającym o zdrowie i wygląd często nasuwają się myśl, iż dodatkowa suplementacja białka w diecie nie jest nie tylko niczym koniecznym, ale wręcz nie należy tego stosować. W odniesieniu do większości z nas dodatkowa porcja białka mogłaby być po prostu dla naszego zdrowia czymś szkodliwym, mogłaby zdecydowanie być czymś nie wskazanym.

Skutki spożywania nadmiernych ilości białka nie muszą być widoczne od razu, ale w perspektywie czasu na pewno je odczujemy. Można mówić o nadmiernym obciążeniu naszych nerek, o takich schorzeniach, jak chociażby dna moczanowa, o nadmiernej nerwowości, a to tylko niektóre wybrane skutki spożywania nadmiernej ilości białka. Skoro więc na co dzień w naszej diecie znajduje się zbyt duża jego ilość, to tym samym po co nam dodatkowo jeszcze zażywać białko w postaci suplementu diety. Oczywiście nie jest to żadna żelazna reguła, ponieważ w pewnych sytuacjach przyjęcie dodatkowej ilości białka może być jak najbardziej korzystne i jak najbardziej wskazane. Mowa jest o pewnej grupie sportowców jak również mowa jest o pewnej grupie osób, które planują się odchudzić.

Różne

Białko wspomaga budowanie masy mięśniowej

W przypadku sportowców mowa jest bowiem o wspomaganiu budowania masy mięśniowej, a w przypadku osób odchudzających się mowa jest o dodatkowym wspomaganiu metabolizmu, a białko nadaje się do tego celu wręcz idealnie. Musimy, jednakże zaznaczyć, że przyjmowanie dodatkowej ilości białka jest bez wątpienia czymś opcjonalnym, co powinno być bardzo skrupulatnie kontrolowane. Nie można bowiem pozwolić na to, aby owego białka było za dużo, gdyż wiąże się to z wystąpieniem wyżej wymienionych oraz wielu innych możliwych do wystąpienia skutków ubocznych. W przypadku przeciętnego człowieka, który nie trenuje po to, aby zwiększyć swoją masę mięśniową, dodatkowa suplementacja białkiem nie jest konieczna i nie powinna mieć miejsca.

Wystarczy zadbać o to, aby owego białka było w sam raz w codziennej diecie. Oczywiście nie można podać dokładnej jego ilości, ponieważ tak naprawdę zapotrzebowanie człowieka na białko to bardzo zróżnicowana kwestia. Zależy od bardzo wielu różnych czynników, od posiadanego wieku, od wykonywanej pracy, jak również i od wielu innych elementów. Z ilością białka w codziennej diecie musimy bardzo mocno uważać. Nie może być go ani zbyt wiele, ani też nie możemy pójść w drugą stronę i nie możemy doprowadzić do sytuacji, w której dostarczać będziemy do naszego organizmu zbyt małą ilość białka.

Komentarze dla tego artykułu zostały wyłączone.
Czytaj także