Władze naszego miasta zarówno w tym roku, jak i w latach ubiegłych, prowadziły rozmowy z zarządem PKP. Magistrat postulował, by w ramach modernizacji linii kolejowej E-20 przebudować wiadukt i wybudować tunel z ruchem dwukierunkowym. Miasto zadeklarowało, że jest gotowe partycypować w kosztach tego zadania.
W maju w trakcie sesji rady miasta o rozmowach z PKP informował zastępca prezydenta, Jacek Boczkaja, pisaliśmy o tym TUTAJ. Mówił wtedy, że:
- Rozmowy w tej sprawie cały czas trwają. Staramy się różnymi sposobami wpłynąć na to, żeby decyzja dotycząca przebudowy linii E-20 również obejmowała przebudowę tego wiaduktu. Przypomnę tylko, że my nigdy nie wyrażaliśmy zgody na taki przebieg i taką przebudowę, która nie „ruszałaby” wiaduktu na Józefowie. Wszystko zostało zatwierdzone odgórnie, mamy na to dokumenty i nadal się na to nie godzimy – mówił Jacek Boczkaja.
Podkreślał także, że zdaniem magistratu modernizacja wiaduktu wpłynęłaby pozytywnie na komfort jazdy ulicami miasta.
- Uważamy, że przebudowa tego przejazdu usprawniłaby znacząco problemy komunikacyjne na terenie miasta. Naszym zdaniem to najtańszy sposób na poprawę płynności ruchu w mieście – mówił J. Boczkaja.
Rozmowy zakończyły się fiaskiem, a władze Kutna zapowiadają, że kolejnym krokiem będzie wystosowanie pisma do rządu RP.
- Rozmowy nie przyniosły pozytywnych efektów. Ponadto Prezydent Miasta w najbliższych dniach wystosuje pismo do Ministra Infrastruktury z prośbą o uwzględnienie zmian w projekcie modernizacji linii E-20 o tak istotną dla przepustowości ruchu drogowego budowę tunelu dwukierunkowego – informuje nas Biuro Prasowe Urzędu Miasta.
Wielu mieszkańców Kutna oraz niektórzy radni uważają, że dobrym pomysłem byłby montaż w tym miejscu sygnalizacji świetlnej. Urząd Miasta rozważa taką możliwość, jednak traktowana jest ona jako plan B.
- Ewentualna budowa sygnalizacji świetlnej przy tunelu będzie rozpatrywana po zakończeniu przez PKP prac modernizacyjnych – dodaje Biuro Prasowe.