„Na tabliczkę mnożenia sposób mam, bo w Karty Grabowskiego gram” to nazwa innowacji, która realizowana jest z uczniami klasy czwartej. Jest to propozycja rozszerzenia oferty edukacyjnej w szkole, wyjścia naprzeciw zainteresowaniom uczniów, a tym samym wzbogacenia wiedzy i umiejętności z matematyki. Zajęcia są odpowiedzią nauczyciela na występujące u części dzieci klasy IV trudności w mnożeniu w zakresie 100, a także wyjście naprzeciw wymaganiom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla II etapu edukacyjnego.
Uczestnicy zajęć poznali tajniki takich gier jak: „Wojna”, „Bingo”, „Kółko i krzyżyk”, „Salto”, „Szeryf”, „Olimpijczycy”, „Wyścig”, „Piotruś matematyk”, „ Papier, kamień, nożyce”. Najwięcej emocji wśród dzieci wywołała gra Olimpijczycy, Szeryf oraz Salto. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie.
Zajęcia prowadzone w innowacyjny sposób otworzyły przed dziećmi drzwi do niezwykłego świata matematyki, bowiem wyeksponowały nieznane dotąd uczniom oblicze tego trudnego przedmiotu, a tabliczka mnożenia przestała kojarzyć się z „wklepywaniem słupków na pamięć”, tylko z zabawą i uśmiechem.
Info: SP nr 6 w Kutnie
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.