Prowadzenie fanpage - jak to robić skutecznie?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Prowadzenie fanpage - jak to robić skutecznie? - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Lifestyle Fanpage na Facebooku to bardzo ważne narzędzie komunikacji z potencjalnymi klientami. Umiejętnie wykorzystywanie tego medium pozwoli ci nie tylko utrwalić relacje z obecnymi klientami, lecz także poszerzyć grono odbiorców o kolejnych potencjalnych klientów.

Fanpage na Facebooku - do czego służy?

Agencja Social Media czy samodzielne prowadzenie FB?

Reklama na Facebooku - warto czy nie?


Fanpage na Facebooku - do czego służy?

Fanpage na Facebooku to medium, które docenia coraz więcej firm. Jest ono bezcennym narzędziem nie tylko wizerunkowym, informacyjnym czy promocyjnym, ale i sprzedażowym, szczególnie w przypadku biznesu ecommerce. Odpowiednie prowadzenie FB może pomóc ci w poszerzaniu informacji obserwujących o firmie, produktach, usługach, ale i całym procesie kreatywnym, technologicznym, jakiego wynikiem są proponowane rozwiązania. Przede wszystkim jednak klienci mogą się dzięki dobrze skonstruowanym postom dowiedzieć więcej o korzyściach, jakie wiążą się ze współpracą z tobą lub zakupem konkretnych produktów. Budując społeczność odbiorców, tworząc dla nich wyselekcjonowane treści, zwiększasz szanse na poprawę współczynnika konwersji. Materiały edukacyjne, tutoriale, ebooki służą z kolei odpowiadaniu na potrzeby odbiorców, którzy coraz częściej oczekują od firm dzielenia się wiedzą. Twoją ogromną zaletą jest wiedza jaką dysponujesz, umiejętne dzielenie się nią z odbiorcami, może znacznie poszerzyć grono twoich potencjalnych klientów. FB to narzędzie do publikacji materiałów o zwartej strukturze, krótkich, ale o dużej sile oddziaływania. Dzięki nim możesz przekierowywać odbiorcę na witrynę, do sklepu, ebooków i tutoriali, a tym samym generować większy ruch na swojej stronie, co jednocześnie poprawi twoje wyniki w zakresie pozycjonowania. 

agencja social media

Agencja Social Media czy samodzielne prowadzenie FB?

Wiele firm decyduje się na samodzielne prowadzenie social mediów. Nie ma w tym oczywiście niczego złego. Warto jednak w takim przypadku zatrudnić osobę odpowiedzialną za komunikację. Powinna ona dysponować z jednej strony umiejętnościami copywriterskimi, graficznymi, a także dysponować choć podstawową wiedzą z zakresu marketingu. W przypadku większych firm często jedna osoba to zdecydowanie za mało. Jeśli planujesz stworzenie i realizację konkretnej strategii komunikacyjnej, która ma pomóc osiągnąć precyzyjnie wyznaczone cele, z pomocą może przyjść ci agencja social media. W zależności od ustalonego modelu współpracy, wspólnie ustalacie strategię, cele, formy ich osiągania. Bardzo często po twojej stronie jest dostarczenie przynajmniej części merytorycznego contentu, natomiast jego profesjonalną obróbką zajmuje się już agencja. 

Pamiętaj, że na FB najlepiej sprawdzą się:

  • prezentacje produktów i usług jednak z wykorzystaniem przedstawienia konkretnych ich użytkowników, to potencjalnym klientom ułatwi utożsamienie się z firmą,
  • materiały edukacyjne - typy, wskazówki, podpowiedzi, e-booki, tutoriale, inne materiały video, które będą pomocne dla użytkowników szukających wiedzy na temat konkretnych rozwiązań, 
  • prezentacja ludzi, którzy stoją za firmą - to sposób na budowanie wiarygodnej marki tworzonej przez zaangażowanych profesjonalistów; ta część komunikacji pomaga także w procesach rekrutacyjnych. 

Reklama na Facebooku - warto czy nie?

Bardzo wiele działań na FB można realizować bez konieczności zaangażowania dodatkowych środków. Warto zacząć od budowy konkretnej grupy odbiorców, stworzenia ciekawej treści, do której można odsyłać obserwujących. Dopiero w następnym kroku można pomyśleć o płatnych działaniach. Reklama na Facebooku oczywiście w znaczący sposób może pomóc w pozyskiwaniu nowych odbiorców. Warto jednak skupić się na targetowaniu, precyzyjnym definiowaniu grup docelowych. Dzięki temu twój przekaz dotrze rzeczywiście do tej osoby, którą realnie może on zainteresować. Warto pamiętać, że reklamy na FB powinny kierować do użytecznych i ciekawych z punktu widzenia odbiorców treści. Dzięki temu będą one w stanie realnie poprawiać współczynnik konwersji. 

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE