Zdobycie uwagi określonych osób, a następnie przekonanie ich do zakupienia produktu bądź zamówienia usługi, niejednemu specjaliście od marketingu spędza sen z powiek. Aktualnie w dziedzinie promocji niezwykle istotne stały się działania podejmowane w internecie. Obecność nowoczesnej firmy w sieci oznacza nie tylko budowanie relacji z potencjalnymi klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych, ale również zwiększanie zasięgu przekazu z pomocą tradycyjnej strony www. Istnieją stosunkowo łatwe do wdrożenia metody, które wydatnie poprawiają sprzedażową efektywność firmowej witryny internetowej.
Reklama powinna być precyzyjnie kierowana do przedstawicieli grupy docelowej
Pierwszy ze sposobów przynosi wymierne rezultaty niemal natychmiast, choć jednocześnie wymaga konkretnego budżetu reklamowego. Mowa o narzędziu Google Ads, przez lata funkcjonującym pod nazwą Google AdWords. Zasada jego działania jest dość prosta, choć kryją się za nią skomplikowane mechanizmy oraz zaawansowane algorytmy. Użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę konkretną frazę, a Google obok wyników organicznych, wyświetla linki sponsorowane. Co w tym wszystkim najistotniejsze, system Ads pozwala bardzo dokładnie określić, komu i na jakie zapytania pokazywać reklamy. Google gromadzi niewyobrażalne ilości danych o internautach – to pozwala na kierowanie kampanii wyłącznie do osób, wpisujących się w ściśle określony profil. Mowa tutaj przede wszystkim o wieku, płci oraz lokalizacji/ miejscu zamieszkania. Liczba opcji dostępnych w Google Ads sprawia, że dla wielu firm zdecydowanie bardziej opłacalnym wyjściem jest wynajęcie certyfikowanych specjalistów do obsługi narzędzia, niż wdrożenie pracownika w system poprzez zewnętrzne szkolenia.
Optymalizacja firmowej witryny pod wytyczne Google'a – coś dla webmasterów
Drugi sposób zwiększający ruch na stronie internetowej odnosi się do samego serwisu www. Chodzi zarówno o aspekty techniczne, jak też poziom contentu – czyli zawartości. Google regularnie publikuje zaktualizowane zestawy zasad budowania witryn internetowych. Ich przestrzeganie jest później weryfikowane przez algorytm, który decyduje o pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Bierze pod uwagę m.in. szybkość wczytywania, responsywność (to, jak witryna wyświetla się na ekranach o różnej rozdzielczości, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych) czy unikalność oraz wartość zamieszczonych w serwisie materiałów. Optymalizacja odgrywa więc ważną rolę, choć trzeba mieć świadomość iż pozycjonowanie strony stanowi zdecydowanie bardziej rozbudowany proces. Usługi takich firm, jak Inseo dają gwarancję, że witryna Twojego przedsiębiorstwa spełni aktualne standardy.