Awaria prądu w większym biurowcu
Jeśli dojdzie do awarii w budynku, w którym znajduje się wynajmowane biuro, przerwa w dostawie może mieć rozmaite przyczyny. Wówczas należy skontaktować się z administratorem budynku lub działem administracji firmy. Zdarza się, że wystarczy zajrzeć do bezpieczników, ale w większości przypadków sprawą powinni zająć się fachowcy odpowiadający za utrzymanie budynku. To do nich należy weryfikacja, dlaczego nastąpiła awaria prądu w konkretnym biurze. Pewną wskazówką będzie oczywiście informacja, czy w sąsiednich biurach problem także się pojawił.Awaria prądu w małej firmie
Jeśli do awarii prądu dojdzie w firmie będącej właścicielem budynku, rozwiązanie problemu wygląda nieco inaczej. W pierwszej kolejności warto sprawdzić bezpieczniki, a następnie przekonać się, czy awaria prądu objęła także sąsiednie budynki. Jeśli awaria dotyczy wyłącznie budynku, w którym znajduje się biuro, o pomoc należy poprosić fachowców. Oznacza to bowiem, że problem obejmuje instalację elektryczną wewnątrz budynku. Osoby, które nie mają fachowej wiedzy, nie powinny próbować samodzielnie przeprowadzać napraw.Kiedy awaria prądu dotyczy całej okolicy, należy wezwać pogotowie energetyczne. Wystarczy zadzwonić pod numer 911. Jeśli awaria jest poważniejsza, niż tylko przerwa w dostawie, a dostrzeżone zostały nieprawidłowości, wezwanie pogotowia jest niemal obowiązkiem, bo usterki mogą zagrażać życiu. Pogotowie energetyczne można również wezwać poprzez wiadomość SMS lub formularz zgłoszeniowy. Te drogi kontaktu dotyczą – oczywiście – przede wszystkim przerw w dostawach, czyli sytuacji nieniosących za sobą zagrożenia.