Działania marketingu
Działania marketingowe dzielimy ze względu na konkretne działy, które wchodzą w skład marketingu danej firmy. Działania marketingu zależne są od stanowiska, jednak ogólnym celem działu marketingu jest:
• atrakcyjne przedstawianie produktu
• ukazanie potrzeby zakupu
• identyfikacja potrzeb klienta
• przeprowadzanie analiz
• dbanie o estetykę i widoczność strony internetowej firmy
Jak już wspomnieliśmy, marketing to wspólne działania kilku działów, dzięki którym możliwe jest estetyczne i atrakcyjne przekazanie informacji, produktu i utrzymywanie firmowej strony oraz reklam na wysokim poziomie. W skład marketingu wchodzą między innymi:
• Specjalista ds. Social Media – zajmuje się m.in. wykonywaniem i publikacją zdjęć i prowadzeniem profili w mediach społecznościowych
• Specjalista ds. SEO – osoba, której zadaniem jest pozycjonowanie strony internetowej, czyli widocznością w wyszukiwarce
• Specjalista Google Ads – zajmuje się ustawianiem reklam sponsorowanych
• Grafik - zajmuje się obróbką zdjęć i filmów
• Copywriter – zajmuje się tworzeniem treści np. na stronę internetową
• Informatyk – zajmuje się naprawami i aktualizacją strony pod względem technicznym
Marketing to niezwykle ważny dział w każdej firmie. W obecnych czasach, gdy konkurencja jest ogromna, każda firma powinna wspomagać się pomocą wyżej wymienionych znawców. Jeśli poszukujesz specjalistów, którzy zadbają o Twoją stronę internetową, zdecydowanie możemy polecić np. FunkyMEDIA.
Cele marketingu
Dobrze działający marketing to jedna z kluczowych rzeczy w sukcesie firmy. Duża konkurencja sprawia, że firmy bez odpowiednich działań stają się niewidoczne dla klienta. Jakie są główne cele marketingu? Zaliczamy do nich:
• atrakcyjne przedstawienie produktu lub usługi
• pozyskiwanie nowych klientów
• zwiększenie sprzedaży
• zwiększenie świadomości marki
• zwiększenie widoczności firmy w sieci
• budowanie i utrzymywanie pozytywnego wizerunku
• zdobywanie nowych rynków
Content marketing co to?
Co oznacza content marketing? Nazywa się tak rodzaj strategii marketingowej, w którą wchodzą działania mające na celu dotarcie do konkretnej grupy odbiorców i budowane z nimi więzi poprzez:
• przemyślane przyciąganie uwagi oparte na analizie dotyczącej danej grupy
• publikacje treści, które odpowiadają na zapytania konkretnej grupy
• budowanie lojalności i zaangażowania
Content marketing tworzy się poprzez tworzenie treści, publikację filmików i grafik, a także w postaci gazetek, ulotek.
Dział marketingu czym się zajmuje?
Podsumujmy, czym dokładnie zajmuje się dział marketingu i czy jest nam potrzebny? Dział marketingu ma ogromne znaczenie w każdej firmie. Specjaliści zajmujący się działaniami takimi jak m.in.:
• tworzenie treści angażujących klienta
• przedstawianie produktu
• analiza sprzedaży
• utrzymywanie relacji z klientem
• utrzymywanie dobrej pozycji strony internetowej
• dbanie o wizerunek
• prowadzenie profili w mediach społecznościowych
stanowią dużą część odpowiedzialną za powodzenie sprzedaży i przyszłości całej firmy. Marketing potrzebny jest zarówno firmom, jak i klientom. Dzięki tym działaniom, jako klienci mamy możliwość w prosty sposób znaleźć usługi lub przedmioty doskonale odpowiadające naszym oczekiwaniom.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.