reklama

Decyzja o zwrocie przesyłki - co dalej?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Decyzja o zwrocie przesyłki - co dalej? - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

LifestyleZakupy przez internet to obecnie jedna z najpopularniejszych form handlu. Nic innego, że często zdarzają się zwroty przesyłek. Zobacz jak sobie z nimi poradzić.

Jak zwrócić przesyłkę z powrotem do nadawcy?

Pierwszym krokiem jest wypełnienie odpowiedniego formularza zwrotu paczki. Czasem zawarty jest on wraz z towarem, który zamówiliśmy. W przeciwnym wypadku, należy poszukać go na stronie sprzedawcy lub portalu, z którego zakupiliśmy towar. Naturalnie, jeśli mamy jakieś wątpliwości lub pytania, warto skontaktować się ze sprzedawcą. Może zdarzyć się, że dopiero od samego sprzedawcy otrzymamy konkretne informacje dotyczące zwrotu.

Po wypełnieniu formularza i wysłaniu go do sprzedawcy, rozpocznie się proces zwrotu. Zostanie wówczas skierowany do nas kurier, który odbierze od nas paczkę przeznaczoną do zwrotu.

kobieta pakująca przesyłkę do zwrotu

Jaki jest czas na zwrot przesyłki do nadawcy?

Od dnia otrzymania towaru w nasze ręce, mamy ustawowe 14 dni na podjęcie decyzji o zwrocie. Kupując towary przez internet, nie obowiązuje nas konieczność podania powodu zwrotu towaru. Wciąż jednak sprzedawca może poprosić nas o wypełnienie dobrowolnej ankiety na temat powodu zwrotu.

Po rozpoczęciu procesu zwrócenia towaru, mamy kolejne 14 dni na jego odesłanie. Nieodesłanie paczki na wskazany adres może skutkować nieotrzymaniem zwrotu pieniędzy, aż do czasu zwrotu.

Powyższe dane są minimalnymi wartościami, ustalonymi prawnie przez UOKiK. Polityka sprzedawcy może natomiast przedłużyć czas przeznaczony na zwrot paczki.

kobieta nadająca zwrot paczki online

Jakie są koszty zwrotu paczki?

Przy zwracaniu paczki, zazwyczaj to my jesteśmy obciążeni kosztem zwrotu wysyłki. Wyjątkiem jest, kiedy sprzedawca wyraźnie zaznaczył przy kupnie, że zwrot paczki będzie darmowy.

Koszt wysyłki powrotnej jest zgodny z standardową ofertą wysyłki kurierskiej, zgodnej z wagą i wymiarami. Jeśli paczka posiadała ubezpieczenie, jest ono wliczone w koszt zwrotu przesyłki. W przypadku złożenia reklamacji, po jej uznaniu możemy ubiegać się o zwrot kosztów za transport.

Warto wiedzieć więcej

W powyższym tekście opisaliśmy rzeczowo i treściwie proces zwrotów przesyłki. Czy jednak są rzeczy, na zwrot których sprzedawca się nie zgodzi? Czy nasz zwrot może być rozpatrzony negatywnie? Odpowiedzi na te problemy znaleźć możemy na blogu firmy DSV XPress. Ich artykuł o do zwrocie przesyłki do nadawcy porusza m. in. kwestię odszkodowań i towarów bezzwrotnych. Warto zapoznać się z ich stroną, jako iż służy ona za obszerne i rzeczowe źródło wiedzy.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy