Firmowa witryna internetowa to źródło wiedzy na temat marki oraz jej oferty. W ten sposób można wypromować przedsiębiorstwo, a także zbudować jego wizerunek. Jak się to robi? Przede wszystkim korzysta ze sprawdzonych zasad UX oraz UI podczas projektowania interfejsu witryny. Istotne jest także stworzenie przejrzystej i czytelnej struktury nawigacyjnej. To jednak nie wszystko. Aby strona spełniała swoje funkcje, potrzebuje treści. Tu z pomocą przychodzi content marketing. Czym jest i czy warto się nim zainteresować?
Co to jest content marketing?
Od dawna wiadomo, że słowo ma niezwykłą moc. Szczególnie to, które jest pisane. Dlatego też content marketing zajmuje się głównie słowem, które jest tworzone na rzecz reklamowania firm w internecie. Oczywiście przekaz ten nie jest wprost promocyjny. Content marketing stawia bowiem na użyteczność treści, z których korzystają użytkownicy internetu. Tym samym działa na rzecz marki, budując jej wizerunek oraz wpływając na zwiększenie sprzedaży.
Dlaczego warto mieć unikalne treści na stronie internetowej?
Content marketing realizowany może być w wielu miejscach, jednak głównym jest strona internetowa. Treści powstają w formie artykułów na blogu, tekstów na poszczególnych podstronach, opisów kategorii oraz produktów. W każdym z tych przypadków warto postawić na unikalność. Dlaczego?
Unikalne treści zwiększają przewagę nad konkurencją
Treści tworzone w ramach content marketingu są niepowtarzalne. Dzięki temu sprawnie budują przewagę nad konkurencją. Firmy, które funkcjonują w ramach jednej branży, ciągle starają się wzajemnie prześcigać. Unikalne treści zwiększają dystans między konkurencyjnymi markami. Sprawiają, że potencjalni klienci chętniej zaglądają na stronę internetową i dokonują zakupu.
Unikalne treści pomagają pozycjonować stronę internetową
Pozycjonowanie stron internetowych to jeden z procesów, który czerpie korzyści z content marketingu. Unikalne treści są doceniane przez algorytmy i roboty wyszukiwarki. Umożliwiają zdobywać pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania, ponieważ nikt inny nie posiada tak dobrych tekstów. Wyszukiwarka może wtedy spełniać oczekiwania swoich użytkowników, czyli potencjalnych klientów firmy. Robi to poprzez dostarczanie najbardziej sprecyzowanych odpowiedzi na zapytania, czym buduje zaufanie do marki, jak i swojej usługi.
Unikalne treści są bardziej użyteczne dla potencjalnych klientów
Potencjalni klienci marki szukają w internecie treści, które będą im pomocne. Chcą w ten sposób zdobywać informacje, służące rozwiązaniu jakiegoś problemu lub podjęciu decyzji (np. zakupowej). Unikalne treści stanowią w tym przypadku źródło najlepszych danych, a także takich, których nie można znaleźć gdzie indziej. Tym samym budują wizerunek marki jako pomocnej potencjalnym klientom. Do tego stopnia, że odbiorcy chętnie budują społeczność wokół treści, czyli komentują i udostępniają innym, jednocześnie zwiększając zasięg dotarcia marki.
Podsumowanie
Strona internetowa to najlepsze miejsce, gdzie realizowany jest content marketing. Praca treścią na rzecz promowania firmy w sieci odbywa się za pomocą tekstów na poszczególnych podstronach, artykułów blogowych, a także opisów kategorii i produktów. W ten sposób można zdobywać przewagę nad konkurencją, realnie wpływać na pozycjonowanie witryny, a także dostarczać potencjalnym klientom użyteczne informacje. Dlatego warto postawić na unikalne treści na stronie internetowej.