Co dzieje się na rynku e-commerce?
Najnowsze statystyki Gemius e-commerce Polska pokazują, że liczba osób kupujących przez Internet jest stabilna i wynosi 77% spośród wszystkich użytkowników sieci. Co ciekawe i istotne dla właścicieli rodzimych firm: 75% procent klientów robi zakupy w polskich e-sklepach.To dobre informacje, ale warto pogrzebać jeszcze głębiej, żeby dowiedzieć się, jakie sklepy internetowe wybierają konsumenci i jakie czynniki wpływają na wybór danego serwisu. Jak pokazuje wspomniany raport, są ich 3:
• atrakcyjne ceny produktów,
• niskie koszty dostawy,
• pozytywne wcześniejsze doświadczenia.
Tak więc klienci szczególną uwagę zwracają na ceny, które z pewnością porównują z innymi stronami. Ale liczy się też pierwsze pozytywne wrażenie. Jeśli już gdzieś udały nam się zakupy, chętniej tam wracamy.
Jak skutecznie promować sklep internetowy i wyprzedzić konkurencję?
Każdy właściciel e-sklepu zadaje sobie pytania: jak wyróżnić się na tle konkurencji? Jakich narzędzi użyć, żeby przyciągnąć klientów? Czego oczekują dzisiejsi internauci?Odpowiedzi na te pytania można zawrzeć w kilku punktach, które szczegółowo omówimy poniżej:
• poprawa pozycji w Google, czyli SEO,
• narzędzia do komunikacji z klientami,
• promocja w mediach społecznościowych,
• płatna kampania reklamowa w Google Ads,
• pomocne treści, czyli Content Marketing.
Poprawa pozycji w Google, czyli SEO
Na początek zadbaj o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania na frazy związane z branżą Twojego sklepu. To właśnie z Google pochodzi znaczna część ruchu. Dlaczego? Ano dlatego, że gdy szukamy jakiegoś produktu lub usługi, najczęściej wpisujemy hasło z nim związane w okno wyszukiwarki. Im wyżej znajdzie się Twój sklep, tym większe prawdopodobieństwo na zdobycie nowego klienta.Pozycjonowanie sklepu internetowego (SEO) to niestety skomplikowany proces, który wymaga niemałej wiedzy i cierpliwości. Składa się z różnych działań: od optymalizacji treści na stronie, przez optymalizację techniczną, po zdobywanie wartościowych linków zewnętrznych z innych adresów.
Niemniej SEO to kluczowa strategia, którą stosują małe i średnie firmy, a także olbrzymie korporacje.
Narzędzia do komunikacji z klientami
Jak już osoba zainteresowana trafi pod Twój internetowy adres, musisz ją zatrzymać, rozwiać jej wątpliwości i poprowadzić do transakcji. W tym celu zainstaluj na stronie swojego e-sklepu nowoczesne narzędzia do komunikacji.Jednym z narzędzi jest czat na żywo, który umożliwia błyskawiczny kontakt z Tobą lub Twoim konsultantem. W ten sposób użytkownik ma możliwość bez opuszczania strony zapytać o szczegóły oferty, gwarancję czy inne interesującego go kwestie.
W przypadku podstawowych pytań wyręczy Cię czat bot, który automatycznie odpowiada na najczęściej zadawane pytania na czacie.
Promocja w mediach społecznościowych
Prowadzenie profilu na Facebooku czy Instagramie jest darmowe. Koniecznie z tego skorzystaj! Budując społeczność wokół swojej marki, zyskujesz stałych klientów. Social Media to także dobra miejsce do wymieniania się spostrzeżeniami, poznawania swojej grupy docelowej i kreowania wizerunku.Prowadząc media społecznościowe firmy, staraj się tworzyć przekaz pasujący Twoim odbiorcom, bądź spójny. Wiadomo, że inaczej komunikujemy się z seniorami, a inaczej z młodzieżą. Weź to pod uwagę, obmyślając strategię działania.
Płatna kampania reklamowa w Google Ads
Jeśli masz możliwość, spróbuj zainwestować w reklamę w najpopularniejszym systemie, czyli Google Ads. Ta forma promocji polega na wyświetlaniu m.in. reklam tekstowych czy graficznych w różnych miejscach w sieci: na stronach internetowych czy w wynikach wyszukiwania.Moc Google Ads tkwi w tym, że trafiasz do osób, które są zainteresowane Twoją ofertą. Co więcej, samodzielnie możesz ustawić np. zakres geograficzny czy wiekowy odbiorców Twojej reklamy.
Kolejnym plusem tego typu kampanii jest elastyczność finansowa. Sam wybierasz model rozliczeń i możesz płacić np. tylko za kliknięcia w Twój baner reklamowy.
Pomocne treści, czyli Content Marketing
Ostatni, ale nie mniej ważny element, czyli treści. To właśnie często jakość opisów produktów lub usług sprawia, że potencjalny klient decyduje się na zakup. Jeśli jasno przedstawisz zalety swojej oferty, użyjesz języka korzyści, masz szansę przekonać do siebie niejednego internautę.Co więcej, dobrze przygotowane teksty wpływają na pozycję Twojego e-sklepu w Google, m.in. przez dobór odpowiednich słów kluczowych. Dla algorytmów i czytelników ma również znaczenie wartość Twoich artykułów: upewnij się, że odpowiadają na najczęściej zadawane pytania i wyczerpują poruszany temat.
Jak wypromować sklep internetowy? Podsumowanie
Jak widzisz: promocja sklepu internetowego to złożony proces. Jeśli dodasz do tego bieżące sprawy związane z prowadzeniem firmy, to wyjdzie naprawdę sporo obowiązków. Dlatego wielu małych i średnich przedsiębiorców decyduje się na współpracę z doradcami internetowymi WeNetDzięki pomocy specjalistów masz więcej czasu na swój biznes oraz pewność, że marketing internetowy Twojej firmy idzie w dobrą stronę. WeNet.pl poza budową e-sklepu zajmuje się także wyborem domeny i hostingu, jak również instaluje wszelkie niezbędne integracje (z kurierami czy systemami płatności).
A jeśli chcesz wypromować sklep online, także służy pomocą, bo w ofercie ma wsparcie w konfiguracji Google Ads, działania SEO czy Marketing Lokalny (czyli m.in. prowadzenie wizytówki Google Moja Firma czy kampanie wizerunkowe). Czego chcieć więcej?