Jak zbudować mocną pozycję w Google? Odpowiedzią jest SEO
Właściwie przeprowadzona optymalizacja strony internetowej pozwala stopniowo zwiększać jej pozycję w wynikach wyszukiwania, co przekłada się na lepszą widoczność marki w internecie. Podstawą są tutaj unikalne, przydatne dla odbiorcy treści i odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Jednak żeby skutecznie budować mocną pozycję w wyszukiwarce, trzeba skupić się kilku aspektach:
- content marketing – jak powiedzieliśmy, ważne są wysokiej jakości treści, które odpowiadają na potrzeby użytkowników i zawierają wartościowe frazy kluczowe,
- link building – istotne jest pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych zwiększających autorytet domeny, ale linkowanie wewnętrzne, które pozwala robotom Google „odczytywać” stronę,
- optymalizacja techniczna – to między innymi prawidłowa struktura strony, poprawny kod HTML, szybkość ładowania i odpowiednia indeksacja,
- SEO off-site – poza zewnętrznym link buildingiem możemy do tego zaliczyć optymalizację wizytówki Google.
Więcej informacji znajdziesz na stronie https://semcore.pl/pozycjonowanie-kutno/.
Pozycjonowanie a ruch na stronie – dlaczego samo SEO nie wystarczy?
SEO koncentruje się na zwiększeniu widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Jednak to, czy wysokie pozycje przełożą się na większy ruch na stronie, zależy od wielu innych czynników. Kluczową rolę odgrywa tutaj doświadczenie użytkownika (UX), czyli sposób, w jaki odwiedzający odbierają stronę i jak łatwo mogą znaleźć to, czego szukają.
Do najważniejszych elementów UX wpływających na skuteczność SEO należą:
- responsywność – strona powinna działać płynnie zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych,
- szybki czas ładowania – zbyt wolne strony zniechęcają użytkowników,
- intuicyjny i estetyczny design – im łatwiejsza w obsłudze i bardziej atrakcyjna wizualnie strona, tym większa szansa, że użytkownik pozostanie na niej dłużej,
- prosta ścieżka użytkownika – łatwy dostęp do informacji, przejrzysta nawigacja i wyraźne CTA (wezwania do działania) zwiększają konwersję.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.