Reklama

Kampanie Google Ads - czy to dobra forma promocji Twojego biznesu? Podstawowe informacje

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Kampanie Google Ads - czy to dobra forma promocji Twojego biznesu? Podstawowe informacje - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Lifestyle Niska konwersja? Niewielka widoczności firmy w sieci? Brak pomysłu na e-marketing biznesu? Rozwiązaniem, które szybko przyniesie efekty, będą kampanie Google Ads (dawniej AdWords). Za pomocą reklam Google Ads w błyskawicznym tempie dotrzesz do potencjalnych klientów. Co warto wiedzieć na temat takiej formy reklamy? Na czym polega i jakie korzyści może przynieść?

Google Ads (Google Adwords) - co to? 

Czym jest Google Ads? To platforma reklamowa Google, dzięki której możemy wyświetlać reklamy tekstowe, graficzne, wideo w różnych miejscach w sieci. Ów system powstał w 2000 roku. W lipcu 2018 roku zmieniono nazwę na Google Ads. 

Google Ads to reklama płatna, rozliczana w trzech modelach: PPC, PPM i PPV. 

Najpopularniejszym sposobem naliczania opłat jest PPC, czyli Pay per Click - płacimy za reklamę tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie link, a co za tym idzie, odwiedzi naszą stronę. Kolejna opcja to PPM, czyli Pay per Mile, polegająca na naliczaniu opłaty za każde 1000 wyświetleń. Trzecia możliwość to PPW, czyli Pay per View - opłata naliczana jest za obejrzenie minimum 30 sekund lub całego  wideo. 

Więcej na temat Google Ads przeczytasz tutaj: https://1stplace.pl/kampanie-google-ads/ - to kompleksowy poradnik, który wprowadzi Cię w świat reklam w sieci. 

Google Ads - rodzaje reklam 

Jak już wspomnieliśmy powyżej, system Google Ads umożliwia emisję reklam tekstowych, graficznych, produktowych i wideo. 

Reklamy tekstowe Google Ads 

Reklamy tekstowe to podstawowy rodzaj reklam Google Ads. Takie kampanie wyświetlają się po wpisaniu przez użytkownika zapytania w okno wyszukiwarki. Reklamy widoczne są na górze wyników, oznaczone są etykietą reklama.

Reklama, oprócz podstawowego tekstu, może zawierać  różnego typu rozszerzenia - na przykład dotyczące oferty, kosztów dostawy. Rozszerzenia zwiększają szanse na konwersję. 

Reklamy graficzne 

Reklamy graficzne to kolejna z możliwości. Wyróżniamy reklamy graficzne bannerowe i elastyczne. W przypadku pierwszych, konieczne jest przygotowanie banerów reklamowych. Reklamy elastyczne są automatycznie dostosowywane do miejsca, w którym mają być widoczne. Reklamy elastyczne mogą być wyświetlane jako reklamy tekstowe, graficzne, natywne.  

Reklamy wideo 

Google Ads to także reklamy wideo. Reklamy wideo wyświetlane są na YouTube, na stronach Partnerów Google, w aplikacjach. 

Reklamy produktowe 

Na reklamę produktową składają się: zdjęcie, nazwa i cena produktu. Takie reklamy widoczne są przede wszystkim w karcie Zakupy.  

Gdzie wyświetlają się kampanie Google Ads? 

Za pomocą reklam Google Ads możemy szybko docierać do konwertujących klientów. W zależności od rodzaju kampanii reklamy wyświetlane są w różnych miejscach w internecie, czyli: 

  • w wynikach wyszukiwania 
  • na mapach Google 
  • w aplikacjach 
  • na You Tube
  • w kartach Discover
  • w karcie Zakupy 
  • w sieci reklamowej Google (GDN),
  • w Google Play 
  • na Gmailu.

Reklamy widoczne są zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. 

Google Ads - zalety, kiedy warto? 

Jakie są zalety kampanii Google Ads? Jednym z najistotniejszych plusów jest szybkie zwiększenie widoczności - reklamy wyświetlają się praktycznie od razu po uruchomieniu. Nie musimy czekać około 4-5 miesięcy na wyniki, jak ma to miejsce przy pozycjonowaniu (pozycjonowanie daje jednak trwałe efekty i ma wiele innych zalet). Za pomocą reklam możemy w stosunkowo niedługim czasie pomnożyć konwersję. Konwersję mogą stanowić: 

  • zwiększenie rozpoznawalności firmy,
  • sprzedaż,
  • zwiększenie ruchu na stronie,
  • zwiększenie liczby połączeń telefonicznych. 

Kolejne zalety omawianych dziś kampanii to:

  • bezproblemowa edycja reklam bądź ich wstrzymanie (w dowolnym momencie),
  • brak wytycznych, co do minimalnego budżetu,  
  • śledzenie konwersji. 

Kampanie Google Ads to dobra opcja dla firm usługowych, a także dla sklepów internetowych. Taka forma reklamy sprawdzi się podczas akcji promocyjnych, w przypadku firm, które zmieniają ofertę, wprowadzają na rynek nowe produkty/usługi. 

Z Google Ads często też korzystają firmy, które dopiero wchodzą na rynek, jak również te, które działają sezonowo. 

Google Ads z agencją e-marketingową 

Prawidłowa optymalizacja kampanii, wybór najlepszych dla firmy rozwiązań, analiza konwersji wymagają wiedzy i znajomości specjalistycznych narzędzi. Błędy, złe decyzje mogą doprowadzić do zmarnowania budżetu i braku efektów. Warto sobie zaoszczędzić nerwów i pomyśleć o współpracy ze specjalistami Google Ads. Polecamy agencję e-marketingową 1stplace.pl. 1stplace.pl zajmuje się kampaniami Google Ads, a także pozycjonowaniem oraz budową stron i sklepów internetowych.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy