Kładki pieszo-rowerowe — jak wpływają na komunikację?

Opublikowano:
Autor:

Kładki pieszo-rowerowe — jak wpływają na komunikację? - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Lifestyle Każde miasto i wieś ma swoje unikalne rozwiązania dla ruchu drogowego. Często usprawniają przemieszczanie się i skracają czas dotarcia do celu. Jak działają?

Kładki pieszo-rowerowe spotkać można w wielu miejscach. Znajdziemy je w parkach, na skwerach, a także przy głównych arteriach miejskich. Ich zadaniem jest ułatwienie przemieszczania się osób i rowerów, przy zachowaniu maksymalnego bezpieczeństwa. Samo zainstalowanie kładki, wiąże się najczęściej z wyłączeniem albo przeniesieniem ruchu pieszego i rowerowego z otoczenia samochodów. Dzięki temu przemieszczanie się w konkretnym fragmencie miasta, staje się dużo spokojniejsze dla wszystkich uczestników ruchu.

Kładki pieszo-rowerowe — rodzaje
Kładki różnią się od siebie parametrami, które wpływają na możliwość ich zainstalowania w określonych okolicznościach. Istnieje dlatego ich kilka rodzajów:

  • kładka dla pieszych (JPB-P),
  • kładka dla pieszych (PSB-P),
  • kładka dla pieszych (LPB-P),
  • most parkowy (JFB).
 Kładka dla pieszych (JPB-P)
Model JPB-P przeznaczony jest dla ruchu lekkiego. Oznacza to, że poradzi sobie z przejazdem rowerów oraz pieszymi. W wyjątkowych sytuacjach dopuszcza się wprowadzenie lekkiego pojazdu np. samochodu zespołu konserwatorów. Na miejsce docelowe kładka dociera niemal gotowa do zainstalowania. W modelu JPB-P zastosowano system przęseł, który umożliwia tworzenie budowli nawet do 61 metrów. Konstrukcja obiektu pozwala na rozbudowę kładki o wieżę, schody i platformy, aby np. zniwelować różnice w pionie oraz poziomie.

Kładka dla pieszych (PSB-P)
Kładka PSB-P to klasyczny lekki most z przeznaczony dla ruchu pieszego oraz rowerzystów. Przeprawa składa się z 4-metrowych modułów systemowych. Komponenty można swobodnie wymieniać, jeśli któryś ulegnie zniszczeniu np. po upadku drzewa. Maksymalna długość tego połączenia to 48 m. Kładka przyjeżdża na miejsce docelowe niemal całkowicie zmontowana. Dzięki temu w krótkim czasie można ją udostępnić dla ruchu pieszo-rowerowego.
 

Kładka dla pieszych (LPB-P)
Wariant LPB-P również dedykowany jest dla pieszych i rowerzystów. W przypadku nowej inwestycji wielkość kładki można swobodnie dostosować do planowanego natężenia ruchu. Jeśli dotychczasowa przeprawa jest wymieniana na nowocześniejszą, to taki parametr będzie znany. Dzięki temu łatwo można dostosować szerokość na wierzchni do liczby osób korzystających z przeprawy. Występują trzy standardowe wersje o szerokości: 2 m; 2,5 m i 3 m. Nawierzchnia pokryta jest antypoślizgowym kruszywem w kolorze czerwonym, co dodatkowo poprawia bezpieczeństwo.

Most parkowy (JFB)
Mosty parkowe JFB to konstrukcje stalowe przeznaczone dla pieszych i rowerzystów. Najczęściej to rozwiązania tymczasowe, które zastępują remontowany most lub kładkę. Niemniej, równie dobrze sprawdzą się, jako konstrukcja do stałego użytkowania. Występują trzy standardowe modele, które różnią się rodzajem zastosowanego do budowy materiału, nawierzchnią czy poręczami. Wśród nich wyróżnia się: Rotterdam (JFB-1), Ramstein (JFB-2), Kompozytowy (JFB-3). Wybór konkretnego modelu powinien być podyktowany analizą otoczenia, w którym ma się znaleźć. Dzięki temu dostosujemy rozwiązanie najlepsze dla danego miejsca.
Kładki pieszo-rowerowe to przeprawa, która najczęściej skraca czas przemieszczania się pomiędzy punktami. Jednocześnie pozwala na wyłączenie części lub całości ruchu pieszo-rowerowego z fragmentu trasy. Dzięki temu wzrasta bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Dzięki kładkom pieszo-rowerowym ruch w miastach odbywa się sprawniej i jest bardziej płynny. Warto więc zadbać o tego rodzaju przeprawy, w miejscach, gdzie istnieje sposobność instalacji takiego rozwiązania.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE