Reklama

Kwasy Omega 3 - zastosowanie i wpływ na zdrowie.

Opublikowano:
Autor:

Kwasy Omega 3 - zastosowanie i wpływ na zdrowie. - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Lifestyle

Co łączy tłuste ryby z olejem rzepakowym i orzechami? Nieoceniony wpływ na ludzki organizm poprzez zawartość Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych (NNKT). Nieprzypadkowo w ich nazwie znalazło się słowo "niezbędne" - ich obecność w naszej diecie gwarantuje organizmowi zdrowie.

Tłuszcze to, obok białek, składniki wykorzystywane w procesie budowy komórek i najbardziej skoncentrowane źródło energii, a te z rodziny Omega 3 działają dobroczynnie niemal na każdy narząd i układ w ciele człowieka. Ich niedobór przyspiesza starzenie organizmu, prowadzi do rozwoju wielu chorób zwanych cywilizacyjnymi, upośledza wzrok, osłabia kości i sprzyja nadprogramowym kilogramom. W przyjmowaniu kwasów Omega bardzo ważne są odpowiednie ich proporcje - stosunek Omega 3 do Omega 6 powinien wynosić w przybliżeniu od 1:2 do 1:4, a więc kluczowe dla zdrowia jest górowanie tych pierwszych nad drugimi. Niestety w diecie przeciętnego Polaka jest odwrotnie, ponieważ wciąż spożywamy zbyt dużo tłuszczów roślinnych a zbyt mało ryb. Tymczasem wystarczy do codziennego jadłospisu włączyć np. 100 g świeżej makreli, aby dostarczyć organizmowi potrzebnej ilości Omega 3. Jeżeli nie jesteśmy w stanie zaopatrzyć organizmu w dobroczynne kwasy poprzez samo pożywienie, dobrym rozwiązaniem będzie zastosowanie suplementów. Dostarczą one odpowiednią dawkę tłuszczów i wpłyną na:

  • stan skóry, włosów i paznokci - natłuszczą i nawilżą je od wewnątrz oraz ochronią przed działaniem szkodliwych czynników zewnętrznych. Dzięki Omega 3 zmarszczki nie powstaną przedwcześnie, paznokcie nie będą się łamać, a włosy będą elastyczne i gładkie;
  • układ nerwowy - usprawnią jego działanie, poprawią funkcje poznawcze i ogólny nastrój;
  • masę ciała - dzięki zdolności do metabolizowania lipidów i glukozy zapobiegną atakom wilczego głodu i rozwojowi insulinoodporności. Wpłyną też pozytywnie na jakość treningów poprzez wzmocnienie kości i stawów i regulację pracy serca;
  • odporność całego organizmu - wspomogą regenerację po przebytej chorobie i zapobiegną alergiom;

Nienasycone kwasy tłuszczowe Omega 3 mają także zastosowanie w profilaktyce antynowotworowej - usprawniają układ immunologiczny, tworząc barierę przeciwko komórkom rakowym. Niszczą te powstające i hamują rozwój guzów, a wbudowując się w ich błony, pomagają lekom onkologicznym działać skuteczniej i minimalizują ryzyko przerzutów. Więcej informacji na temat zastosowania kwasów Omega 3 i ich wpływu na zdrowie znajdziesz na: https://cheers.com.pl/wiedza/kwasy-omega-3-zastosowanie/.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE