Droga do sukcesu, czyli więcej klientów
Program lojalnościowy polega na zaproponowaniu klientowi nagrody w zamian za spełnienie określonych wymogów. Najczęściej jest to kilkukrotne zrobienie zakupów na określoną kwotę lub skorzystanie z wybranych usług we wskazanej liczbie. Klient zbiera punkty, znaczki, pieczątki, korzysta z aplikacji w smartfonie lub karty lojalnościowej zintegrowanej z kartą płatniczą. Ilość programów lojalnościowych może doprowadzić do pogubienia się w wyborze, dlatego warto zaczerpnąć więcej informacji na ich temat z https://zencard.pl/blog/programy-lojalnosciowe-jak-sie-w-nich-polapac-i-ktory-wybrac.Zadaniem wszystkim programów lojalnościowych jest zachęcenie klienta do ponownych zakupów lub skorzystania z usług. Bez względu na wybrany program warto pamiętać, że nagroda musi być adekwatna do włożonego wysiłku klienta. Otrzymanie kubka za zakupy w kwocie powyżej 100 złotych robione przez cały rok może być rozczarowujące.
Więcej klientów, lepsze wyniki sprzedaży
Klienci, którzy otrzymają swoje nagrody chętniej przyjdą po więcej. Dokładnie przemyślane programy lojalnościowe to atrakcyjna oferta, obok której klient nie przejdzie obojętnie. To natomiast przełoży się na większe zyski. Należy jednak pamiętać, by nie spoczywać na laurach i nieustannie analizować wyniki programów lojalnościowych, które dostarczają wielu cennych informacji. W tym:- jakie produkty są najczęściej kupowane
- z jakich promocji korzysta najwięcej klientów
- w jakich okresach sprzedaż rośnie, a w jakich maleje
- jakie działania marketingowe zachęcają klientów do kupowania
- jakie nagrody mają wpływ na wyższe wyniki sprzedaży, a jakimi klienci nie są zainteresowani.