reklama

Marketing lojalnościowy – zalety

Opublikowano:
Autor:

Marketing lojalnościowy – zalety - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

LifestyleWykorzystanie programów lojalnościowych do zachęcenia klienta do ponownego skorzystania z usług lub zakupienia produktów może być stosowane zarówno przez sieci firm, jak i lokalne biznesy. W obu przypadkach marketing lojalnościowy niesie mnóstwo korzyści. Istotne jednak, by był dostosowany do charakteru firmy i oferował atrakcyjne dla klientów nagrody.

Droga do sukcesu, czyli więcej klientów

Program lojalnościowy polega na zaproponowaniu klientowi nagrody w zamian za spełnienie określonych wymogów. Najczęściej jest to kilkukrotne zrobienie zakupów na określoną kwotę lub skorzystanie z wybranych usług we wskazanej liczbie. Klient zbiera punkty, znaczki, pieczątki, korzysta z aplikacji w smartfonie lub karty lojalnościowej zintegrowanej z kartą płatniczą. Ilość programów lojalnościowych może doprowadzić do pogubienia się w wyborze, dlatego warto zaczerpnąć więcej informacji na ich temat z https://zencard.pl/blog/programy-lojalnosciowe-jak-sie-w-nich-polapac-i-ktory-wybrac.

Zadaniem wszystkim programów lojalnościowych jest zachęcenie klienta do ponownych zakupów lub skorzystania z usług. Bez względu na wybrany program warto pamiętać, że nagroda musi być adekwatna do włożonego wysiłku klienta. Otrzymanie kubka za zakupy w kwocie powyżej 100 złotych robione przez cały rok może być rozczarowujące.

Więcej klientów, lepsze wyniki sprzedaży

Klienci, którzy otrzymają swoje nagrody chętniej przyjdą po więcej. Dokładnie przemyślane programy lojalnościowe to atrakcyjna oferta, obok której klient nie przejdzie obojętnie. To natomiast przełoży się na większe zyski. Należy jednak pamiętać, by nie spoczywać na laurach i nieustannie analizować wyniki programów lojalnościowych, które dostarczają wielu cennych informacji. W tym:

  • jakie produkty są najczęściej kupowane
  • z jakich promocji korzysta najwięcej klientów
  • w jakich okresach sprzedaż rośnie, a w jakich maleje
  • jakie działania marketingowe zachęcają klientów do kupowania
  • jakie nagrody mają wpływ na wyższe wyniki sprzedaży, a jakimi klienci nie są zainteresowani.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE