Pozycjonowanie strony firmowej
Pozycjonowanie to strategia określana jako SEO (Search Engine Optimization). Proces ten polega na budowaniu widoczności witryny w wyszukiwarce na wartościowe frazy kluczowe, czyli takie, które są powiązane z prowadzonym biznesem oraz regularnie wyszukiwane przez użytkowników. W efekcie serwis odwiedzają osoby zainteresowane produktem/usługą bądź informacjami na ten temat. Najczęściej pozycjonowanie jest kojarzone z branżą e-commerce, jednak na SEO mogą zdecydować się nie tylko sklepy internetowe, ale również firmowe witryny, będące wizytówką biznesu. Strategia zawsze powinna być opracowana indywidualnie, zależnie od branży i charakterystyki firmy. Wówczas pozycjonowanie przyniesie oczekiwane efekty.
Podstawowym elementem SEO jest optymalizacja witryny. Serwis musi działań płynnie, być wolny od błędów oraz ewentualnych niedociągnięć technicznych. Wraz z rozwojem technologii ważne stało się także tworzenie stron responsywnych, czyli takich, które prawidłowo wyświetlają się na każdym typie urządzenia: komputer, telefon, tablet. W kontekście optymalizacji należy stosować się do wskazówek z dokumentacji Google – to zbiór informacji mówiących o tym, jak powinna wyglądać poprawnie zaprojektowana strona. Pozycjonowanie takiego serwisu przynosi efekty szybciej i są ona bardziej widoczne. Natomiast witryny bez odpowiedniej optymalizacji – nieprzyjazne dla użytkowników i algorytmu wyszukiwarki – mogą mieć pewne problemy w budowaniu widoczności.
Podczas pozycjonowania strony nie mniej ważnym aspektem jest budowanie wartościowych treści. Google docenia witryny, które starają się odpowiadać na pytania użytkowników. Dodatkowo publikacja contentu jest idealnym sposobem na umieszczenie fraz kluczowych o wysokim popycie. W przypadku stron firmowych warto opisywać usługi/produkty dodatkowo odpowiednio uzupełniając takie zakładki jak: O nas, Kontakt oraz FAQ. Jednocześnie nic nie stoi na przeszkodzie, aby uruchomić blog, który również może stanowić wartościowe źródło ruchu.
Omawiając strategię SEO dla firmowych stron, warto także wspomnieć o pozycjonowaniu lokalnym. Jak nazwa wskazuje, to działania nakierowane na konkretny region. Jednym z ważniejszych elementów jest odpowiednie dobranie fraz, które następnie będą pozycjonowane. Jeżeli jako przedsiębiorcę interesuje Cię pozycjonowanie stron Kraków (https://semcore.pl/pozycjonowanie-krakow/), warto odpowiednio zoptymalizować witrynę pod frazy związane nie tylko z biznesem (produktami lub usługami) ale także nazwą tego miasta. Wielu użytkowników szuka konkretnej oferty w swojej okolicy. Możesz również wybierać frazy dotyczące pobliskich miejscowości, których mieszkańcy będą zainteresowani Twoją firmą.
Pozycjonowanie lokalne warto wzbogacić o odpowiednią optymalizację wizytówki Google Moja Firma. To element wyświetlający się w wynikach wyszukiwania na podstawie geolokalizacji użytkownika oraz wygenerowanego zapytania. Taki element może bezpośrednio prowadzić do kontaktu (poprzez udostępnienie numeru telefonu lub adres e-mail) lub wygeneruje ruch dzięki wyświetlaniu adresu URL firmowej strony, w który klikają użytkownicy.
Pozycjonowanie stron może prowadzić do zwiększenia liczby konwersji. Aby takie zjawisko zaszło, należy pozyskiwać ruch organiczny przy pomocy fraz kluczowych o charakterze komercyjnym. Dodatkowo zapytania czysto informacyjne również mogą doprowadzić do konwersji, szczególnie przy odpowiednim UX designie oraz linkowaniu wewnętrznym, które ułatwi poruszanie się po stronie. Odpowiednio zaplanowana strategia SEO wspiera konwersję, dlatego pozycjonowanie stron jest skutecznym rozwiązaniem w kontekście rozwoju biznesu online. Nawet jeżeli prowadzisz regionalną działalność, możesz ją promować w internecie przy pomocy lokalnego SEO.