reklama

Prowadzisz e-sklep? Zadbaj o profesjonalne packshoty!

Opublikowano:
Autor:

Prowadzisz e-sklep? Zadbaj o profesjonalne packshoty! - Zdjęcie główne

Prowadzisz e-sklep? Zadbaj o profesjonalne packshoty!

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

LifestylePackshoty – czym są i dlaczego są takie ważne w Twoim sklepie internetowym?

Packshoty – czym są i dlaczego są takie ważne w Twoim sklepie internetowym?

Ta dla niektórych obco brzmiąca nazwa oznacza zdjęcia produktów na białym tle. Skoro już rozwialiśmy pierwszą niewiadomą warto odpowiedzieć dlaczego profesjonalne packshoty to podstawa każdego sklepu internetowego, katalogu, ulotki czy aukcji na internetowych portalach aukcyjnych. Gdy użytkownicy szukają w internecie produktu, którym są zainteresowani największą uwagę przykładają do zdjęcia prezentowanego produktu. Nasze umysły od dawna najpierw odczytują informację z obrazu, dopiero potem jeśli zdjęcie nas przyciągnęło czytamy tytuł i opis oferty.

W tym artykule przedstawimy Ci najważniejsze informacje, które pozwolą Ci odnaleźć się w tematyce zdjęć produktowych.

 

Czy za pomocą packshotów mogę dobrze przedstawić mój produkt?

 

Tak, w ten sposób możemy przedstawić praktycznie każdy przedmiot. Aby rozwiać Twoje wątpliwości poniżej kilka wybranych rodzajów packshotów:

 

  • packshoty odzieży
  • packshoty kosmetyków
  • packshoty obuwia
  • packshoty zegarków
  • packshoty biżuterii
  • packshoty galanterii
  • packshoty narzędzi
  • packshoty makro
  • packshoty akcesoriów
  • packshoty produktów z metalu
  • packshoty produktów ze szkła

i wiele wiele innych...

 

 Packshoty - fotografia produktowa

Ile kosztuje packshot?

To jedno z pierwszych pytań klientów poszukujących fotografa produktowego. Jak w większości usług zakres cen jest spory. Możemy znaleźć ofertę nawet od kilku złotych za zdjęcie jak i również fotografię w cenie kilkudziesięciu złotych. Cena ta wynika z doświadczenia fotografa, jest zależna od rodzaju produktu oraz wymagań klienta i tego jaki efekt chce uzyskać. Na pewno jeśli zależy nam na profesjonalnym wizerunku i traktujemy nasz biznes poważnie warto skorzystać z usług profesjonalistów, które naturalnie nie mogą być z najniższego pułapu cenowego. Pamiętajmy, że często wybierając najtańsze oferty i tak w najbliższym czasie nie będąc zadowolonym z efektów poszukamy droższego fotografa a wcześniej wydane pieniądze stracimy.

 

 

Jakie powinny być profesjonalne packshoty?

 

Niezależnie od tego czy zdecydujemy się zlecić fotografię produktową profesjonaliście czy spróbować własnych sił musi ona spełniać kilka najważniejszych założeń.

 

Przed zrobieniem zdjęcia

Jeszcze zanim weźmiemy aparat do ręki skupmy się na samym produkcie, który zamierzamy sfotografować. Przyjrzyjmy się dokładnie przedmiotowi, sprawdźmy czy nie ma rysek, uszkodzeń i defektów produkcyjnych. Jeśli produkt wygląda dobrze należy go idealnie wyczyścić za pomocą szmatki lub sprężonego powietrza. Najmniejsze drobinki, które wydają się niedostrzegalne na zdjęciu mogą bardzo przyciągać uwagę co oczywiście chcielibyśmy pominąć. Produkty błyszczące, szklane czy polerowane bardzo łatwo mogą zebrać nasze odciski palców. Dlatego aby uniknąć syzyfowej pracy warto takie przedmioty przenosić w bawełnianych rękawiczkach fotograficznych. Warto również pamiętać aby miejsce dookoła fotografowanego produktu było czyste. Może się bowiem zdarzyć, że już na komputerze zobaczymy na przykład nasz telefon, który położyliśmy obok podczas wykonywania zdjęć, teraz odbijający się w sfotografowanym produkcie.

 

Dobre spojrzenie – perspektywa

To kolejny bardzo ważny aspekt fotografii produktowej. Każdy przedmiot, który chcemy sfotografować ma swoją najlepszą perspektywę. Nie należy zostawiać wysokości z jakiej fotografujemy przypadkowi. Może to spowodować, że produkt straci swoje proporcje, będzie spłaszczony lub nienaturalnie rozciągnięty. Często na pierwsze zdjęcie, wykorzystywane jako miniaturka wykorzystuje się najlepsze ujęcie produktu i dodatkowo wykonuje kilka innych. Na przykład główna fotografia będzie wykonana lekko z góry i pod kątem, pozostałe pokażą przód, bok, górę i kilka detali produktu. Dzięki temu potencjalny klient może w kilku zdjęciach bardzo szybko i wyczerpująco zapoznać się z naszym produktem i jego najważniejszymi cechami bez zbędnego zagłębiania się w opis i parametry.

 

Pokaż produkt w dobrym świetle

Światło w fotografii studyjnej kojarzy się z dużymi lampami błyskowymi na statywach. I słusznie, nie warto korzystać tutaj z półśrodków jak lampy z oprawkami do zwykłych żarówek domowych, które nie są projektowane w celach fotograficznych. Profesjonalne lampy błyskowe poza oczywistymi zaletami jak idealnie powtarzalne światło przy każdym błysku, czy też temperaturze światła odpowiadającej naturalnemu światłu słonecznemu pozwalają również na stosowanie wielu niezbędnych akcesoriów. Są to tak zwane modyfikatory światła (softboxy, strumienice, plastry miodu). Dlaczego są one tak ważne? Pozwalają na modyfikowanie światła padającego bezpośrednio z lampy błyskowej na nasz produkt.

 

Ostre i szczegółowe zdjęcia

Zdjęcia nieostre, rozmyte i bez szczegółów mogą jedynie zniechęcić klientów do zrobienia zakupów w Twoim e-sklepie. Jak zatem zrobić je dobrze? Dobrej jakości aparat, który nie generuje szumów, ma wysoką rozdzielczość w połączeniu z profesjonalnym ostrym obiektywem uczyni Twoje zdjęcia lepszymi. Dodatkowo koniecznie przyda się dobrej klasy statyw, który utrzyma w bezruchu powyższy zestaw.

 

Sprzęt do packshotów

Skoro już jesteśmy przy temacie sprzętowym warto trochę rozwinąć ten równie ważny temat. Większość współczesnych lustrzanek oraz bezlusterkowców z co najmniej średniej półki generuje obraz wysokiej jakości, który pozwoli osiągnąć dobre efekty w postprodukcji na komputerze. Pamiętajmy jednak, że najważniejszy w tym zestawie jest obiektyw. Jest to oko każdego aparatu i nawet najlepszy profesjonalny korpus da słaby obraz z tanim, amatorskim obiektywem. Część fotografów produktowych korzysta z obiektywów o średnim zakresie ogniskowych 50-70 mm, niektórzy z krótkich teleobiektywów. Są to najpopularniejsze ogniskowe do fotografii produktowej. Czasami przydatny może się okazać obiektyw makro, który pozwoli nam fotografować produkty małe oraz detale.

 

Kilka porad na koniec

Pamiętajmy, że packshot przede wszystkim maj pokazać produkt w sposób naturalny. Nie możemy sobie pozwolić na zbyt agresywną obróbkę, filtry czy inne ulepszenia graficzne. Kolory mogą być lekko nasycone jednak muszą być wierne temu jak produkt wygląda na żywo. Nie chcemy przecież dostawać dziesiątki zwrotów z powodu niezgodności z tym jak produkt wygląda na zdjęciu a jak w rzeczywistości.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE