Jak działa voicebot w praktyce?
Voicebot jest sztuczną inteligencją, która umożliwia komunikację z klientem. To oprogramowanie, które odbiera telefony i obsługuje rozmowy telefoniczne. Jest to możliwe, dzięki zastosowaniu (automatic speech recognition), czyli rozpoznawanie mowy. Sztuczna inteligencja (AI), w której zastosowano NLU, przetwarzające naturalny język (natural language processing). Voice bot to rozwiązanie, które automatyzuje proces obsługi klienta. Technologia może zwiększyć zyski w biznesie, ponieważ w znacznym stopniu może zastąpić pracowników. Bot rozpoznaje najczęściej zadawane pytania przez klientów. Kolejną zaletą jest rozpoznawanie połączeń między słowami i odpowiadanie na pytania. Nowoczesne voiceboty rozwiązują problemy klientów w określonym zakresie. To znacznie skraca czas obsługi, ponieważ rozmówca nie musi wysłuchiwać całego menu i wybierać numerów przekierowujących do określonego konsultanta. Popularnym rozwiązaniem, z którego możemy skorzystać jest polski voicebot od InteliWISE, który może uzupełniać IVR (system wspierający pracę call center) lub całkowicie go zastępować.
Kluczowe korzyści dla firmy, które przynosi stosowanie voicebot
Voiceboty od 2018 roku zdobywają coraz większą popularność w firmach, jak i instytucjach publicznych. Sztuczna inteligencja zyskuje coraz większa popularność, ponieważ generuje szereg korzyści dla biznesu. Do najbardziej cenionych przez ekspertów zalet tej technologii należą:
- Oszczędność czasu - voice bot natychmiast odbiera połączenie. To sprawia, że klient nie musi czekać na połączenie z konsultantem oraz wybierać przekierowania. W obecnych czasach ludzie żyją w szybkim tempie, a czas jest na wagę złota. Długi czas oczekiwania na rozmowę z właściwym konsultantem powodował, że znaczna część dzwoniących często się rozłączała. Takie sytuacje powodowały straty w firmach. Natomiast boty są dostępne 7 dni w tygodniu przez 24 h/dobę i odbierają połączenia natychmiastowo.
- Satysfakcja klienta - w przypadku, gdy bot nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie lub rozwiązać problemu, klient zostaje przekierowany do rozmowy z konsultantem. Taki proces wpływa na pozytywny wizerunek firmy i łatwiejsze pozyskanie klientów.
- Wyższa wydajność pracowników - sztuczna inteligencja zastępuje pracowników w znacznej części. To sprawia, że mogą wykorzystać zaoszczędzony czas na bardziej skomplikowane i pilne zadania. W efekcie zwiększa się ich produktywność, a firma może generować większe zyski.
- Niższy koszt infolinii, Call Center - odpowiednio skonfigurowany voicebot może automatycznie przeprowadzić ankietowanie, obdzwaniać klientów oraz wykonać miękką windykację.
Czatboty, które usprawniają kontakt z klientem
Kolejnym rozwiązaniem, które usprawnia komunikację z klientami są czatboty. W oprogramowaniu zastosowano model językowy, który wykorzystuje dane wejściowe do automatycznego generowania odpowiedzi. Tego typu sztuczna inteligencja stosowna jest na stronach firmowych www, w sklepach online lub firmowych stronach w social mediach. Technologia przewiduje słowa i zdania na podstawie tekstu, a do największych zalet należą:
- natychmiastowe generowanie odpowiedzi na zapytania użytkowników
- aktywna konwersacja z użytkownikiem
- prezentowanie oferty
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.