reklama
reklama

Zakupy online w Chinach będą droższe

Opublikowano:
Autor:

Zakupy online w Chinach będą droższe - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Lifestyle Istnieje wiele artykułów codziennego użytku, których jakość jest nam obojętna. Zasadniczo wiemy, że ich cykl życia jest raczej krótki lub potrzebujemy ich jedynie na chwilę. W takiej sytuacji o zakupie danego produktu decyduje zwykle tylko cena. Dodatkowo przyzwyczailiśmy się już do faktu, że nawet w sklepach stacjonarnych tzw. drobnica zwykle pochodzi z Chin. Nie dziwi więc fakt, że zakupy online w chińskich portalach aukcyjnych stały się w Polsce tak popularne. Konsumenci korzystając z możliwości jakie daje Internet zaczęli świadomie omijać polskiego pośrednika i kupować potrzebne im produkty bezpośrednio z Chin, za dużo niższą cenę. Niestety zakupy online w Chinach przestają być tanie. Dlaczego?
reklama

Pakiet e-commerce

Wszystko za sprawą unijnych przepisów tzw. pakietu e-commerce, który wszedł w życia od 1 lipca 2021 roku. Czym jest pakiet e-commerce? To szereg regulacji dotyczących organizacji sprzedaży online, które dotyczą zarówno krajowych jak i międzynarodowych transakcji. W ramach pakietu e-commerce na sprzedawców spoza Unii Europejskiej nałożone zostają nowe obowiązki podatkowe, które sprawiają, że towary zamawiane spoza wspólnoty przez konsumenta zlokalizowanego w Unii nie są już tak atrakcyjne cenowo.

Koniec ulgi do 22 euro

Kluczową zmianą dla polskiego klienta jest zniesienie ulgi pozwalającej na zakup towarów o wartości do 22 euro bez VAT. Do tej pory towary takie nie były opodatkowane po przyjeździe do Polski, a dzięki temu klient docelowy mógł kupić je za bardzo niską cenę.

reklama

Automatycznie doliczany VAT

Nowe przepisy nakładają na organizatorów sprzedaży online obowiązek automatycznego doliczania należnego podatku w kraju, do którego ma płynąć zakupiony towar. Finalnie podczas zakupów na platformach online VAT ma być doliczany automatycznie do ceny towaru w zależności od tego jaka stawka VAT obowiązuje w kraju klienta. Kwota należności VAT ma być doliczana automatycznie do towarów o wartości do 150 euro.

Cło rozliczymy na Poczcie

Towary o wartości ponad 150 euro obejmuje nie tylko podatek VAT, ale również opłata celna. Tu pomóc ma Poczta Polska, która weźmie na siebie procedurę rozliczania tych należności. Poczta informuje iż sprowadzający towar spoza UE będą mogli zlecić jej rozliczenie VAT i cła a usługa ta kosztować ma dodatkowo 8,50 zł. Finalnie na poczcie, przy odbiorze przesyłki uiścimy więc opłaty celne, należny podatek i nie będziemy musieli zawracać sobie głowy formalnościami. Procedura zgłoszenia w Urzędzie Celnym faktycznie dla wielu z nas może wydawać się skomplikowana, a więc nową usługę Poczty Polskiem można ocenić pozytywnie.

reklama

Kto zyska a kto straci na zmianach

Na zmianach z całą pewnością stracą nabywcy towarów, którzy będą musieli płacić za nie więcej. Pytanie jednak czy owe „więcej” i tak nie będzie kwotą konkurencyjną w stosunku do cen tych samych towarów na polskim rynku. Jeszcze do niedawna za etui na telefon w Chinach kupić można było z około 10-15 zł, podczas gdy to samo etui w Polsce kosztowało 30-40 zł. Nawet wliczając VAT różnica w cenach może pozostać znacząca. Kto zyska? Zyskać mają rodzimi sprzedawcy i producenci, którzy wytwarzając i dystrybuując towar w Polsce muszą przecież opłacać należności podatkowe. Czy zakupy online w Chinach będą więc dalej kuszące. Przekonamy się już niedługo.

reklama

 

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama