Reklama

Reklama

„Acting to speak English” w ZS w Żychlinie

Opublikowano: wt, 24 lis 2015 08:46
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia W dniach 16 - 21 listopada w Zespole Szkół w Żychlinie gościła grupa 12 nauczycieli z Bułgarii, Rumunii, Włoch i Turcji. Wizyta związana była z realizacja projektu Erasmus+ „ Acting to speak English”. Było to pierwsze spotkanie projektowe. Nauczyciele z państw partnerskich przyjechali do Zespołu Szkół w Żychlinie aby przedyskutować szczegóły projektu, przedstawić swoje kraje, szkoły oraz poznać się wzajemnie. Większość z nich była w Polsce pierwszy raz.Projekt zakłada krótkie wizyty uczniów i nauczycieli we wszystkich krajach partnerskich. Każdej z nich weźmie udział 4 uczniów i 2 nauczycieli. W kwietniu 2016 grupa z ZS pojedzie do Turcji, natomiast w czerwcu na Sycylię.

Reklama

Nauczyciele z państw partnerskich spędzili w Żychlinie bardzo pracowity tydzień. W ciągu dwóch pierwszych dni omówiono szczegółowo zadania projektowe, uzgodniono terminy wizyt zagranicznych, spisano zasady partnerstwa. Młodzież z Zespołu Szkół w Żychlinie przygotowała wspaniałą imprezę powitalną, zaprezentowano nasz kraj, region , szkołę. Młodzież zaśpiewała piosenki w językach wszystkich państw partnerskich, goście byli bardzo wzruszeni. Goście uczestniczyli w pokazie chemicznym przygotowanym przez uczniów pod kierunkiem nauczyciela chemii.

Młodzież z ZS bierze udział w wielu projektach unijnych, dzięki temu uczniowie są otwarci, bardzo chętnie nawiązują nowe kontakty, nie boją się mówić po angielsku. Goście byli pozytywnie zaskoczeni ta spontanicznością i chęcią rozmowy. Dużo czasu spędzili rozmawiając z młodzieżą. Uczestnicy projektu spotkali się z burmistrzem Miasta i Gminy Żychlin – Grzegorzem Ambroziakiem, odwiedzili też Starostwo w Kutnie. Program wizyty obejmował również poznanie zabytków i polskiej kultury. Nauczyciele z państwa partnerskich oraz młodzież z ZS wzięła udział w wycieczkach: do Warszawy, Żelazowej Woli i Torunia. Zwiedzano miejsca ważne dla naszej historii.

Głównym celem projektu jest podniesienie umiejętności uczniów z języka angielskiego.

Uczniowie rozwiną umiejętności praktyczne, będą mieli możliwość komunikowania się z rówieśnikami z krajów partnerskich. Projekt zakłada szereg działań sprzyjających rozwijaniu umiejętności mówienia ponieważ przeprowadzone wcześniej w szkołach partnerskich badania pokazały , że poziom umiejętności mówienia u uczniów nie jest najlepszy. Szkoły uczestniczące w projekcie będą korzystać z metody NLP ( Neuro Linguistic Programming ) opierajacej się na znajomości funkcjonowania ludzkiego mózgu. W projekcie wykorzystana zostanie również metoda LAD ( Language Acquisition Device) .

Projekt adresowany jest nie tylko do uczniów ale również nauczycieli, celem projektu jest również rozwijanie umiejętności mówienia w języku angielskim u nauczycieli.

Projekt zakłada szereg innowacyjnych działań, jednym z nich jest stworzenie internetowego radia we wszystkich szkołach partnerskich. Raz w miesiącu od listopada 2016 do czerwca 2017 każda ze szkół nagra audycję radiową. Audycje będą trwały po dwie godziny i będę transmitowane raz w tygodniu. Transmisje odbywać się będą przy życiu mediów społecznościowych facebook/ twitter. Pozostałe grupy partnerskie będą słuchaczami audycji. Linki do audycji zostaną udostępnione na stronach internetowych.

Uczniowie zaangażowani w przygotowanie audycji będą zmotywowani do rozwijania umiejętności językowych, ponadto zyskają możliwość ćwiczenia umiejętności w praktyce.

W celu rozpowszechnia informacji o audycjach wydane zostaną materiały informacyjne zawierające datę, godzinę i tematykę audycji. Ulotki zostaną rozpropagowane wśród lokalnej społeczności. Ponadto uczniowie wezmą udział w zajęciach z zakresu „dramy”, zaprezentuję przepisy na tradycyjne potrawy, będą bawić się w gry językowe.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)