reklama

[AKTUALIZACJA] Przyszłość firmy Hoop w Kutnie zagrożona. Czy zakład zostanie zamknięty?

Opublikowano:
Autor:

[AKTUALIZACJA] Przyszłość firmy Hoop w Kutnie zagrożona. Czy zakład zostanie zamknięty?  - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WydarzeniaJak podaje portal innpoland.pl - firma Hoop rozważa wyjście z Polski. Problem w tym, że jedynym zakładem tej firmy w naszym kraju jest ten zlokalizowany w obrębie Kutnowskiej Podstrefy łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Problemy czeskiej spółki, do której należy firma Hoop, zaczęły się dwa lata temu. Wtedy zamknięto fabrykę w Bielsku Podlaskim, rok później ten sam los spotkał zakład w Grodzisku Wielkopolskim. Pracę straciło wtedy wielu ludzi, a w Polsce jako jedyna została fabryka w Kutnie. W zeszłym roku sprzedaż napojów Hoopa spadła o prawie 10 proc. w stosunku do 2016. Zarząd spółki próbuje ratować interes, jednak pod uwagę bierze również najczarniejszy scenariusz.

– Od kilkunastu miesięcy restrukturyzujemy biznes w Polsce i pracujemy nad zwiększeniem skali działania. Szukamy tu również ciekawych spółek do przejęcia. Jeśli to wszystko nie przyniesie rezultatów, jednym ze scenariuszy jest wyjście – mówi Pulsowi Biznesu Jiří Vlasák, dyrektor generalny Hoop Polska.

Przedstawiciel producenta jednak uspokaja, że medialne doniesienia z ostatnich dni to jedynie efekt spekulacji na bazie informacji z raportu giełdowego, w którym Kofola, jako spółka giełdowa, była zobowiązana przedstawić inwestorom wszystkie możliwe kierunki strategii działań na rynku polskim. Jednak celem firmy jest przede wszystkim poprawa sytuacji poprzez konkretne działania i projekty.

- W ostatnich latach Kofola poniosła znaczne nakłady inwestycyjne, by zmodernizować zakład w Kutnie i skoncentrować w nim swoją produkcję. Dodatkowo, firma cały czas inwestuje w rozbudowę oferty i udoskonalanie produktów obecnych w portfolio - czytamy w oświadczeniu.

Tylko w tym roku Hoop Polska przejął dystrybucję Nestea - jednej z najpopularniejszych marek z iced tea na świecie, udoskonalił receptury swoich produktów, a także przeprowadził gruntowny redesign kluczowych marek. Firma realizuje także mocne działania marketingowe. Ponadto, strategia Grupy Kofola na rynku polskim zakłada aktywne poszukiwanie możliwości akwizycyjnych, by dzięki przejęciom rozbudować ofertę i zyskać wyższą konkurencyjność.

- Jeżeli Kofoli nie uda się sfinalizować akwizycji, które pozwolą zwiększyć skalę polskiego biznesu, firma może rozważyć zasadniczą zmianę modelu biznesowego w Polsce, w tym także sprzedaż Hoop Polska, w celu zapewnienia dalszego rozwoju spółki na polskim rynku. Jednak na ten moment taka decyzja nie została podjęta. Celem, na którym obecnie skupia się Grupa Kofola jest poprawa sytuacji na polskim rynku, zgodnie z przyjętym planem rozwoju działalności - czytamy dalej.

Zakład produkcyjny Hoop w 2005 roku, jeszcze samodzielnie jako Kofola, był jednym z pierwszych fabryk w kutnowskiej podstrefie ŁSSE. Umiejscowienie zakładu w Kutnie miało kilka strategicznych przyczyn. Kutno leży przy szlaku drogowym Warszawa-Poznań, znajduje się w strefie przemysłowej, która oferuje dostateczną przestrzeń oraz wszystkie sieci inżynieryjne. Kluczowym elementem była jednak obecność na naszym terenie źródła wody o wysokiej jakości.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo