Jak informuje dyrekcja placówki, e-sport powstał dlatego, ponieważ sam kierunek informatyka potrzebował nowego bodźca, który pozwoli uatrakcyjnić zajęcia oraz wykorzystać potencjał młodzieży, który nie do końca efektywnie jest ukierunkowany. Chodzi o to, aby przekuć ich pasje w coś, co może zaowocować skupieniem się na graniu w bardziej profesjonalny sposób, a co za tym idzie, może zostać profesjonalnym zajęciem w przyszłości.
Jednocześnie ważne jest, aby wprowadzać działania zapobiegawcze w zakresie bezpiecznego korzystania z sieci komputerowej o zapewnienie opieki pedagoga szkolnego i psychologa. Należy pogłębiać pasje uczniów nie zapominając o ich bezpieczeństwie.
Zajęcia e-sportu będą prowadzone przez trenerów sportów elektronicznych. Tematyka zajęć obejmuje m.in. obsługę wybranych silników gier (Unity 3D /Unreal Engine i innych), tworzenie prostych gier i aplikacji, przygotowanie sprzętu, oprogramowania oraz taktyki grania.
Jest wielu uczniów, którzy pasjonują się grami komputerowymi, ale również tworzenia prostych gier. Trenerzy e-sportu uczą młodzież współdziałania, logicznego myślenia oraz zdrowego współzawodnictwa. E-sport to nie tylko sama sztuka dla sztuki, a przekłucie spędzania wolnego czasu przed komputerem w potencjalna zawodową karierę w tej niwie.