W okresie obowiązywania rocznego rozkładu jazdy 2020/2021 zarządca infrastruktury kolejowej przewidział pięć korekt, których zadaniem jest dostosowanie kursowania pociągów do realizowanych prac modernizacyjnych prowadzonych na liniach kolejowych.
Największe zmiany w kursowaniu pociągów PKP Intercity będą wynikać z rozpoczętej w ubiegłym roku przebudowy Warszawy Zachodniej.
Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia sprawi, że część pociągów kursujących przez Warszawę będzie jeździć trasami zmienionymi. 40 pociągów zostanie skierowanych przez stację Warszawa Gdańska. Są wśród nich pociągi jeżdżące przez województwo łódzkie.
Rozpoczynać lub kończyć bieg na tej stacji będą składy:
• IC 1906 Rubinstein relacji Warszawa Gdańska – Łódź Fabryczna (od poniedziałku do piątku);
• IC 9109 Łęcka relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Gdańska;
• IC 9111 Tuwim relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Gdańska;
• IC 17100/71101 Zamenhof relacji Warszawa Gdańska – Zielona Góra – Warszawa Gdańska przez Kutno i Łowicz (w stronę Zielonej Góry od 14 marca, z Zielonej Góry od 26 marca);
• IC 81112/18112 Noteć relacji Piła – Warszawa Gdańska – Piła przez Kutno i Łowicz;
• IC 71104 Warta relacji Poznań Główny – Warszawa Gdańska przez Kutno i Łowicz (od 26 marca);
• IC 4120/4150 Daszyński relacji Bielsko-Biała Główna/Zwardoń – Warszawa Gdańska
Przez stację Warszawa Gdańska oraz dodatkowo Warszawę Wschodnią będą kursować:
• IC 91101/19100 Łodzianin relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna (w stronę Łodzi od 14 marca, z Łodzi od 26 marca);
• TLK 91131/19130 Zosia relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Gdańska i Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna (z Łodzi od poniedziałku do piątku, a z Warszawy oprócz sobót i niedziel w okresie 10-25 kwietnia i 8-30 maja);
• IC 1900/9101 Boryna relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia (w stronę Łodzi od 14 marca, z Łodzi od 26 marca);
• IC 1902/9103 Telimena relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna – Łódź Fabryczna;
• IC 1906/9107 Rubinstein relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia (z Warszawy w soboty i niedziele);
• IC 1910 Tuwim relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna;
• IC 1912 Syrena relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna;
Dla kilku przejeżdżających przez Warszawę pociągów, stacja Warszawa Gdańska będzie jedynym postojem w stolicy:
• IC 72101 Lubuszanin relacji Zielona Góra – Chełm przez Kutno i Łowicz;
• TLK 18153 Parsęta relacji Łódź Fabryczna – Kołobrzeg;
• TLK 81114 Pobrzeże relacji Kołobrzeg – Łódź Fabryczna (od 29 kwietnia);
• IC 5422 Skarbek relacji Olsztyn – Bielsko-Biała przez Skierniewice, Koluszki, Piotrków Trybunalski i Radomsko;
• IC 4122 Pilecki relacji Racibórz – Białystok przez Skierniewice, Koluszki, Piotrków Trybunalski i Radomsko.
Od 10 kwietnia do 30 maja pociągi łączące Wrocław ze stolicą, przejeżdżające przez Skierniewice, Koluszki, Łódź, Pabianice, Łask, Zduńską Wolę i Sieradz, IC Baczyński (w soboty i niedziele, oprócz 1 i 2 maja) oraz IC Asnyk (w niedziele, oprócz 2 maja oraz 15 maja) będą kursować przed podmiejską linię średnicową z zatrzymaniem na stacji Warszawa Śródmieście (w zamian za pomijany postój Warszawa Centralna).
PKP Intercity uruchomiło specjalną podstronę https://Intercity.pl/wwk, gdzie zamieszczane są informacje o zmianach w rozkładzie jazdy, honorowaniu biletów i poruszaniu się w obrębie dworców w związku z pracami na Warszawskim Węźle Kolejowym.
Inne zmiany w kursowaniu pociągów
Ze względu na prace prowadzone przez zarządcę infrastruktury na linii pomiędzy Warszawą Zachodnią a Kutnem, kursujące przez województwo łódzkie pociągi IC Zamenhof relacji Warszawa Gdańska – Zielona Góra, IC Warta relacji Poznań – Warszawa Wschodnia (od 26 marca Warszawa Gdańska), TLK Staszic relacji Szczecin – Lublin – Szczecin oraz wszystkie składy EIC łączące stolicę z Berlinem na odcinku Warszawa – Łowicz Główny pojadą trasą okrężną przez Żyrardów.
Od 4 do 18 maja będą prowadzone prace modernizacyjne na odcinku Szczecin Główny – Szczecin Port Centralny. W tym czasie 2 pary pociągów kursujących z i do Świnoujścia przez województwo łódzkie będą jeździć trasą z pominięciem stacji Szczecin Główny, zatrzymując się na stacji Szczecin Dąbie:
• IC Mewa relacji Świnoujście - Warszawa Wschodnia – Świnoujście;
• TLK Uznam relacji Świnoujście - Warszawa Wschodnia – Świnoujście.
Na stacji Szczecin Dąbie będą zmieniać kierunek jazdy:
• EIC Chrobry relacji Szczecin Główny - Warszawa Wschodnia - Szczecin Główny;
• IC Podlasiak relacji Świnoujście - Suwałki – Świnoujście.
Dodatkowo IC Gałczyński łączący Szczecin z Warszawą będzie mieć skróconą relację do stacji Szczecin Dąbie.
Trwają prace inwestycyjne na linii nr 1. Ze względu na ograniczoną przepustowość na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Będzin pociągi PKP Intercity będą jeździć trasą okrężną
z pominięciem stacji Dąbrowa Górnicza, Będzin Miasto i Sosnowiec Główny, zatrzymując się na stacji Sosnowiec Południowy. Zmiana dotyczym.in. składów jeżdżących przez województwo łódzkie:
• TLK Doker relacji Gdynia – Katowice – Gdynia;
• TLK Chemik relacji Katowice – Płock;
• IC Hutnik relacji Bielsko-Biała – Gdynia;
• IC Skarbek relacji Bielsko-Biała – Olsztyn;
• IC Pilecki relacji Racibórz – Białystok;
• TLK Kormoran relacji Olsztyn – Polanica Zdrój;
• IC Daszyński relacji Bielsko-Biała (4120)/Zwardoń (4150) – Warszawa;
• IC Silesia 14000 (116)/41000 (117) relacji Warszawa – Praga – Warszawa.
Szczegółowe informacje dla pasażerów
Dokładne informacje na temat rozkładu jazdy PKP Intercity pasażerowie uzyskają na stronie www.intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto. Usługę świadczy PKP Intercity S.A.). Bilety PKP Intercity dostępne są w kasach na terenie całego kraju, w automatach biletowych, a także przez Internet na stronie intercity.pl lub za pośrednictwem aplikacji IC Mobile Navigator.
Bezpieczne podróże z PKP Intercity
Obecnie w pociągach przewoźnika może być zajętych jednocześnie, co najwyżej 50 proc. miejsc do siedzenia. Spółka na bieżąco monitoruje frekwencję we wszystkich swoich pociągach. Widząc zwiększone zainteresowanie połączeniami, w miarę możliwości podejmowane są decyzje o wzmocnieniu ich dodatkowymi wagonami nie dopuszczając do przekroczenia limitu zajętości 50 proc. miejsc. W trosce o bezpieczeństwo podróży, PKP Intercity ściśle kontroluje poziom zajętości miejsc nie tylko w poszczególnych relacjach, ale także na każdym odcinku podróży. Dlatego też cały czas obowiązkowa jest rezerwacja miejsc we wszystkich kategoriach pociągów.
Obowiązujący w PKP Intercity reżim sanitarny dąży do zapewnienia bezpieczeństwa podróżnym i pracownikom. Każdy skład przewoźnika jest dezynfekowany i czyszczony po zakończeniu przejazdu. Od marca do końca grudnia 2020 r. przewoźnik wykonał już 335 tysięcy dezynfekcji i ponad 6 tysięcy dezynfekcji metodą zamgławiania. Na pokładach pociągów obowiązuje zakrywanie ust i nosa podczas trwania całej podróży. Kierownicy pociągów i konduktorzy są wyposażeni w środki ochrony indywidualnej i utrzymania higieny osobistej - maseczki i rękawiczki ochronne oraz żele do mycia i dezynfekcji rąk. Ich kontakt z podróżnymi podczas kontroli biletów odbywa się z zachowaniem bezpiecznego dystansu dzięki wykorzystaniu nowoczesnych terminali zbliżeniowych.
Z najważniejszymi kwestiami dotyczącymi planowania przejazdów i samego podróżowania w czasie epidemii pasażerowie mogą zapoznać się w specjalnym poradniku PKP Intercity na ten temat, który dostępny jest na stronie: https://www.intercity.pl/pl/jak-podrozowac-z-pkp-intercity-podczas-epidemii-poradnik-pasazera.html.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.