Reklama

Reklama

Cztery pokolenia o finansach - AKCJA EDUKACYJNA Banku Zachodniego WBK

Opublikowano: śr, 30 gru 2015 12:57
Autor:

Cztery pokolenia o finansach - AKCJA EDUKACYJNA Banku Zachodniego WBK  - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Portfel Polaka – co czwarty planuje wydatki Polacy raczej optymistycznie podchodzą do oceny własnej sytuacji finansowej. Dbają o planowanie budżetu domowego i robienie list zakupów – wynika z badań prowadzonych dla Banku Zachodniego WBK.Własną sytuację materialną uczestnicy badania oceniają jako przeciętną lub dobrą. Zadowolenie spada jednak wraz z wiekiem. Niemal 80 proc. badanych nie ma większych problemów z codziennym zaspokajaniem swoich potrzeb. 20 proc. natomiast jest zdania, że żyje im się dobrze. Ale spora grupa respondentów planując poważniejsze zakupy, musi oszczędzać. Żyje skromnie i skromnie gospodaruje budżetem (ok. 50 proc.).

Reklama

Oszczędzanie nie jest zbyt popularne wśród osób młodych (16 – 35 lat). Optymistycznie uważają, że nie jest im to specjalnie potrzebne. Przeciwnego zdania są seniorzy (51-70 lat), w większości żyjący skromnie lub bardzo skromnie. Może to wynikać z obniżenia ich dochodów w wyniku przejścia na emeryturę. Najbardziej zadowolone z poziomu życia są osoby młode. One również z optymizmem patrzą na swą finansową przyszłość.

Planowanie wydatków i robienie list zakupowych to podstawowe narzędzia zarządzania budżetem. Przed wyjściem do sklepów tworzy je co czwarty Polak. Ankietowani przyznają też, że regularnie sprawdzają wpływy i wydatki na koncie.

Z kalkulatorów lub serwisów on line do zarządzania budżetem najrzadziej korzystają osoby po 50. roku życia i starsze. To domena młodszych pokoleń. Pozyskanie wiedzy na ten temat to jedna z najczęściej wymienianych i pożądanych potrzeb.

Źródło:

Pokolenia o finansach. W poszukiwaniu różnic i podobieństw, czyli przynależność pokoleniowa Polaków determinuje postawy wobec finansów”. Badanie przeprowadzone na zlecenie Banku Zachodniego WBK na 1017 osobowej grupie respondentów w wieku 16 – 70 lat, obejmującej cztery pokolenia (16 – 20 lat, 21 – 35 lat, 36 – 50 lat i 51 – 70 lat)

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)