Reklama

Dlaczego zadaszyli peron blachą? Według PKP podróżni „lubią to”

Opublikowano:
Autor:

Dlaczego zadaszyli peron blachą? Według PKP podróżni „lubią to” - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Tydzień temu informowaliśmy o peronach kutnowskiego dworca, a konkretnie o ich zadaszeniu wykonanym ze zwykłej blachy (KLIK). Sprawa jest dość kontrowersyjna – jedni uważają, że blacha doskonale sprawdza się w roli dachu, inni z kolei, że wygląda ona mało estetycznie. Poprosiliśmy o komentarz PKP PLK.

- Niestety jest to zwykła blacha falista. Oczywiście w porównaniu ze starymi zniszczonymi i niezadaszonymi peronami komfort pasażerów poprawi się setki razy. Z drugiej strony - jeśli wziąć pod uwagę, że na przebudowę całego kutnowskiego węzła pasażerskiego i towarowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA wydadzą kilkaset milionów złotych, zastosowanie nieco lepszych materiałów na peronach zwiększyłoby koszty jedynie o ułamek promila – pisał Marcin Ciesielski ze strony Stop Dyskryminacji Kutna

Dlatego zapytaliśmy PKP PLK dlaczego zdecydowano się na takie rozwiązanie. Zespół Prasowy tłumaczy, że takie zadaszenie podoba się podróżnym.

- Dach wiat na stacji w Kutnie jest pokryty blachą trapezową. Element jest ocynkowany, dzięki czemu nie będzie korodował. Podobne rozwiązania są stosowane na innych modernizowanych stacjach, np. Koło, Łowicz, Podstolice oraz Solec Kujawski. Nowe wiaty są bardziej funkcjonalne. Stanowią lepszą osłonę przed warunkami atmosferycznymi. Docierały do nas sygnały, że tego typu rozwiązania są pozytywnie odbierane przez podróżnych – wyjaśnia Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP PLK.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE