Grupa uczniów z oddziałów piątych i szóstych została zamknięta w bibliotece. O celu gry dowiedzieli się dopiero w momencie przekroczenia progów czytelni. A celem było wydostanie się z biblioteki. Na trop poszukiwanego klucza miały naprowadzić zadania, które poprawnie rozwiązane utworzyły hasło – tytuł książki, w której jest ukryty klucz.
Uczniowie musieli rozwiązać krzyżówkę i wykreślankę, odszyfrować hasło posługując się tekstem poetyckim, wypełnić matematyczną kolorowankę. Do każdego zadania prowadziła zagadka. Dzięki temu uczniowie mieli możliwość rozwijać wyobraźnię, kompetencje matematyczne, logiczne myślenie, rozwiązywać problemy i oczywiście doskonalić umiejętności współpracy w grupie.
Ponieważ taka gra organizowana była w bibliotece po raz pierwszy, pojawiło się wiele wątpliwości: czy gra będzie się uczniom podobać? czy zadania nie są za trudne? czy zadania nie są za łatwe? czy dochowają tajemnicy milczenia? czy w ogóle będą chcieli się uwolnić?
Gra wywołała bardzo dużo emocji (po obydwu stronach). Ciut lepsza okazała się grupa uczniów z klasy szóstej (Maciek, Szymek, Wiktor, Łukasz, Mateusz). Planowane jest również powtórzenie gry.