Czego od telefonu oczekują nasi dziadkowie?
Seniorzy to często osoby mobilne, które nie chcą siedzieć w domu czekając na telefon. Chcą za to aktywnie uczestniczyć w codziennym życiu. Dlatego oczywistym wyborem jest dla nich telefon komórkowy. Zastanówmy się zatem, z jakich funkcji takiego urządzenia najczęściej będą korzystać starsze osoby. Na pierwszym miejscu stawiają wykonywanie połączeń do najbliższych i przyjaciół. Tutaj przydaje się czytelny wyświetlacz i duże klawisze, które ułatwiają nawigację po książce telefonicznej i wybór numeru. Druga funkcja, to pisanie i wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych. Ponownie - przydatne są duże klawisze i jasny, kontrastowy wyświetlacz.
Trzecia funkcja, którą pełni telefon dla seniora, to wyświetlanie wiadomości multimedialnych ze zdjęciami przyjaciół czy wnuków. Nic nie sprawia takiej radości, jak możliwość uczestniczenia w życiu ważnych osób. Osoby starsze lubią długo rozmawiać. Dlatego czwarty aspekt, który powinien być brany pod uwagę to pojemność baterii, wpływająca na czas działania telefonu komórkowego.
Jak widać, telefon dla seniora nie musi być modelem multimedialnego urządzenia wyposażonego w wysublimowane funkcjonalności. Producenci na całym świecie dostrzegają na szczęście zapotrzebowanie na prostsze w obsłudze i trwalsze urządzenia, które zaspokajają potrzeby osób starszych. Możliwości wyboru są coraz większe, a brak konieczności instalacji drogich komponentów powoduje, że telefony te są dostępne w przystępnych cenach. Najprostsze modele można kupić nawet za mniej niż 100 zł.
Jaką ofertę wybrać?
Gdy mamy za sobą wybór telefonu dla seniora, dochodzimy do kolejnego ważnego etapu – doboru abonamentu lub oferty na kartę. Osoby starsze lubią prowadzić długie rozmowy przy jednoczesnej uważnej kontroli wydatków. Dlatego idealnym rozwiązaniem wydaje się oferta na kartę. Pozwala ona na pełny monitoring kosztów. Dzięki uruchomieniu usługi pozwalającej na nielimitowane połączenia ze wszystkimi sieciami komórkowymi, można stworzyć ofertę zaspokajającą wszystkie potrzeby seniora.
Przykładem takiej oferty, idealnie pasującej do wymogów osób starszych, są „Rozmowy bez limitu do wszystkich” przygotowane przez Orange. Za niewielką opłatą można łączyć się z posiadaczami numerów we wszystkich sieciach komórkowych w kraju. Czytelny podział na abonament tygodniowy i miesięczny pozwala dopasować ofertę do własnych potrzeb. Operator zadbał dodatkowo o przejrzystość wydatków, umożliwiając automatyczne lub ręczne uruchamianie tej usługi.
Prosty wybór w zasięgu ręki
Jak widać, wybór telefonu i abonamentu dla seniora nie sprawia wielkich trudności. Jasno sprecyzowane wymagania, bogaty dobór modeli telefonów oraz przejrzyste oferty połączeń pozwalają starszym osobom łączyć się tanio i sprawnie z najbliższymi.