Decyzja zapadła podczas wczorajszej (12 stycznia) sesji Rady Gminy Kutno. Jak wyjaśniała w trakcie posiedzenia wójt gminy, Justyna Jasińska, każdy mieszkaniec ubiegający się o Kartę Mieszkańca, w pierwszej kolejności będzie musiał złożyć wniosek w Urzędzie Gminy przy ul. Witosa 1. Otrzyma ją w ciagu 7 dni. Jak wyglądać będzie karta?
Z informacji przedstawionych przez wójt wynika, że Karta Mieszkańca będzie plastikowa, nie będzie na niej jednak danych personalnych właściciela, a jedynie podpis posiadacza. Karta będzie ważna przez rok, po tym okresie mieszkaniec może złożyć wniosek o przedłużenie terminu użyteczności dokumentu.
Co istotne, posiadaczami karty mogą zostać także dzieci i młodzież. O wydanie dokumentu dla osoby nieletniej musi wystapić rodzic.
Co daje Karta Mieszkańca? Wiadomo, że na pewno pozwoli ona na darmowe korzystanie z transportu publicznego na terenie gminy Kutno. Na bieżąco wprowadzane mają być także kolejne ulgi. Kartę Mieszkańca Gminy Kutno najprawdopodobniej będzie można nabyć już w lutym.
Przypomnijmy, że na grudniowej sesji decyzję o wprowadzeniu Karty Mieszkańca podjęła Rada Miasta Kutno. Profity z tytułu jej posiadania dotyczyczyć mają przede wszystkim korzystania z instytucji takich jak Kutnowski Dom Kultury, Muzeum Regionalne czy Aquapark. Inne przywileje to chociażby ulgi dla parkujących w strefie płatnego parkowania, a także w przyszłości dla korzystających z transportu miejskiego.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.