Reklama

Reklama

Kierowcy i piesi narzekają na to przejście. Czy władze mają jakiś pomysł?

Opublikowano: czw, 5 gru 2019 06:00
Autor:

Kierowcy i piesi narzekają na to przejście. Czy władze mają jakiś pomysł? - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Tę zmianę zna każdy kierowca i pieszy. W ubiegłym roku zlikwidowano przejście dla pieszych na wysokości kościoła św. Wawrzyńca prowadzące bezpośrednio do budynku poczty przy ul. Wyszyńskiego. Zamiast niego wyznaczono nowe przejście – w obrębie skrzyżowania Wyszyńskiego, Królewskiej i Kościuszki. Niestety, mieszkańcy narzekają na widoczność i mówią o tym, że ten fragment drogowej mapy Kutna stał się niebezpieczny. Czy władze miasta zamierzają coś z tym zrobić?

Reklama

Przypomnijmy, że przejście dla pieszych zostało przesunięte w ramach projektu Łukasza Gajewskiego złożonego w 2017 roku w Kutnowskim Budżecie Obywatelskim. Mowa o projekcie pt. „Poprawa funkcjonalności i bezpieczeństwa kutnowskich dróg rowerowych 2”. W jego ramach – oprócz przesunięcia przejścia na skrzyżowanie z Kościuszki i Królewską - wyznaczano pasy ruchu dla rowerów na ulicy Wyszyńskiego od ulicy Kościuszki do ulicy Jana Pawła II. Szczegółowo pisaliśmy o tym np. TUTAJ i TUTAJ.

Chociaż wszystko wygląda nieźle i funkcjonalnie to samo przejście dla pieszych prowadzące z Wyszyńskiego na Królewską budzi spore kontrowersje. Narzekają na nie zarówno kierowcy jak i piesi. Niedawno doszło tam do potrącenia kobiety (KLIK).

Dlatego w imieniu mieszkańców zapytaliśmy wiceprezydenta Jacka Boczkaję – co dalej? Czy da się w jakiś sposób poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu?

- Przejście dla pieszych zostało zrobione w ramach Budżetu Obywatelskiego. To nie jest złe rozwiązanie. Zawsze zadaję pytanie – dla kogo jest miasto? Dla kierowców czy dla mieszkańców? Proszę sobie na to odpowiedzieć, wtedy możemy dalej dyskutować. Kierowcy chcieliby jeździć bez korków, sprawnie poruszać się po ulicach. Niestety, nie zawsze się da. Miasto ma służyć wszystkim – mówił Jacek Boczkaja.

Zarówno piesi jak i kierowcy mówią o bardzo słabej widoczności, którą ograniczają zaparkowane samochody. Możliwe, że rozwiązaniem tego problemu będzie ograniczenie miejsc parkingowych w bezpośrednim sąsiedztwie przejścia.

- Być może trzeba będzie wydzielić za pomocą słupków dwa miejsca parkingowe. Powtarzam to zawsze – piesi, niechronieni użytkownicy ruchu mają bezwzględne pierwszeństwo – mówił wiceprezydent.

J. Boczkaja podkreślał, że miasto sukcesywnie pracuje nad bezpieczeństwem w obrębie przejść dla pieszych np. poprzez ich doświetlanie czy wydzielanie „azylów”. Władze Kutna ściśle współpracują w tej materii z policją, która na podstawie gromadzonych statystyk wskazuje miejsca potencjalnie niebezpieczne. Takich przejść póki co wytypowanych jest 10.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (44)
  • 2 lata temu | ocena +1 / -1

    .

    Na 1000 przechodniów kilku kierowców, mi skrót pasuje. Poprzednią wersją przejścia była beznadziejna. To jest wszystkich a nie dla kierowców

  • 2 lata temu | ocena +1 / -1

    Obserqator

    Piesi wchodzą na przejścia jak święte krowy a potem tragedia

  • 2 lata temu | ocena +3 / -3

    nnn

    To przejście dla pieszych jest bardzo niebezpieczne zarówno dla pieszych jak i dla kierowców. Piesi wchodzący na przejście od strony poczty maja ograniczoną widoczność nie widzą nadjeżdżających samochodów, a jadąc samochodem nie widać wchodzących na przejście pieszych . Więc co musi się wydarzyć,aby władze uznały i przyznał... Rozwiń

  • 2 lata temu | ocena +4 / -4

    T

    Zarównoto przejscie przy poczcie jak i to przy skrzyżowaniu z. Jana Pawła to porażka i hit niezgodny z przepisami ciekaw jestem kto wydal na to zgodę

  • 2 lata temu | ocena +6 / -6

    Pod

    Kierowcy, panie boczkaja to także mieszkańcy. Pan zapomina, że wice prezydentem sie BYWA a mieszkańcem i kulturalnym człowiekiem się jest.

  • 2 lata temu | ocena +2 / -2

    af

    "Dla kierowców czy dla mieszkańców? " ............ SERIO?

  • 2 lata temu | ocena +2 / -2

    łe

    a co z rondem przy szkole nr 6 ....jakby zapomniano !

  • 2 lata temu | ocena +7 / -7

    Anonim

    Brawo za wypowiedz dla tego pana. Wielu kierowców to też mieszkańcy Kutna. I święta racja jest w tym że kierowcy chcieli by stać w korkach uważam jako kierowca i mieszkaniec że bardzo chcieli by jechać pewnie dozwoloną prędkością że nikt nie wtargnie im pod auto, ludzie są nie obliczalni i nie znają powagi sytuacji wchodząc na drogę. Osobiśc... Rozwiń

  • 2 lata temu | ocena +9 / -9

    Kierowca

    Jeżeli chodzi o przejścia dla pieszych w Kutnie to jest mistrzostwo świata, nobla dać temu kto coś takiego wymyślił, mam na myśli przejścia przy zjeździe z ronda lub skrzyżowania. Prawdopodobnie mam być to bezpieczniejsze , uważam , że jest wręcz odwrotnie.

  • 2 lata temu | ocena +9 / -9

    Proyekt

    Przejscie jest do kitu i nie ma co gadać dla kogo jest miasto. Jest źle umiejscowione i tyle. Piesi wchodzą wprost pod auto.

  • 2 lata temu | ocena +17 / -17

    kierowca

    Każde przejście dla pieszych jest bezpieczne, jeżeli kierowcy i piesi zachowują rozsądek i przestrzegają przepisów ruchu drogowego. Rozsądek i tylko Rozsądek a tragedii będzie mniej.

  • 2 lata temu | ocena +6 / -6

    obserwator

    Jak by nie zrobili- WSZYSTKIM NIE DOGODZĄ!!!

  • 2 lata temu | ocena +7 / -7

    Alf

    Generalnie z oświetleniem Nasze Władze mają wielki problem.Po prostu nie czuja tego blusa. Zrobiono super remont szkoły muzycznej...a tu obok tablica informacyjna sobie mruga od co najjmnniiej DWÓCH lat bo uszkodzona jes świetlówka albo zapłonnik...Czy tego żadna Władza nie widzi. Koszt naprawy materiałowo to 10 zł...No ... Rozwiń

  • 2 lata temu | ocena +11 / -11

    Anty social

    Najgorsze przejście w mieście... I dla pieszych i dla kierowców i te dwie ścieżki rowerowe głupota. Lepiej jak by była jedna szersza dwukierunkowa.

    • 2 lata temu | ocena +3 / -3

      kutaz z kutna

      Na d*pie sobie narysuj ścieżkę dwukierunkową. Przyda ci się żeby kolega trafiał k*tasem przy wkładaniu i wyjmowaniu.

  • 2 lata temu | ocena +0 / -0

    xyz

    Proste rozwiązanie i po kłopocie wyłączyć fragmenty tych dwóch iliczek z ruchu drogowego

  • 2 lata temu | ocena +5 / -5

    Jan z Kutna

    A co do oświetlenia przejść da pieszych,zasady są tu b.proste- 1-Oświetlenie powinno padać z góry 2-powinno obejmować całe przejście i po metrze chodnika 3-NIEOŚLEPIAĆ kierowców przed przejsciem ,co w Kutnie jest nagminne. 4-Mieć odpowiednie natężenie światła. Czy tego na prawde Władze nie są w stanie ogarnąć?

    • 2 lata temu | ocena +6 / -6

      Zdzichu też z Kutna

      5- Nauczyć pieszych aby z rozwagą wchodzili na pasy, a nie gwałtownie sądząc że zawsze mają pierwszeństwo.

  • 2 lata temu | ocena +8 / -8

    Jan z Kutna

    Aktualne dojście do poczty jest KRETYŃSKIE. Do dawnego rozwiązania należało dołożyć tylko wysoki próg zwalniający przed nim i po temacie.a tak powstał KOSZMAR jeszcze większy i wydana wielka kasa w dalej złe rozwiązanie...Miasto strasznie sie boi progów zwalniających,a takie właśnie rozwiązania są stosowane ,w wielu krajach zachodni... Rozwiń

  • 2 lata temu | ocena +5 / -5

    Aaa

    Najważniejsze żeby dalej edukować idiotow że maja bezwzględne pierwszeństwo fala śmiertelnych potrąceń ich wyeliminuje a tych niedobrych kierowców do wiezienia

    • 2 lata temu | ocena +1 / -1

      Logika

      najlepiej to jeździć z myślą że jestem "królem szos" i każdy ma mi ustępować i rozglądać się czy przypadkiem nie jadę

      • 2 lata temu | ocena +0 / -0

        Aaa

        Żadnym królem szos a uczestnikiem ruchu skrajna głupota przez ciebie przemawia zapewne jesteś z grupy twardych piechurow

  • 2 lata temu | ocena +5 / -5

    Grzesiu Brzenczyszczykiewicz

    Szkoda ze tego przejscia dla pieszych nie zrobili metr dalej akurat przechodzilo by sie w środku skrzyżowania bylo by bezpieczniej krócej dla pieszych itd

  • 2 lata temu | ocena +20 / -20

    Kier

    Przede wszystkim niech kierowcy przestaną parkować na zakazie, a piesi niech nie traktują tych pasów jako przedłużenie Królewskiej i może powinni zacząć zatrzymywać się przed wejściem na ulicę i spojrzeć czy nie nadjeżdża auto.

  • 2 lata temu | ocena +1 / -1

    papa

    Zrobić woonerf.

  • 2 lata temu | ocena +3 / -3

    Hgg

    Zrobić takie oświetlenie jak blisko caufland

  • 2 lata temu | ocena +5 / -5

    Do Boczkai

    Po prostu próg zwalniający przed przejściem. Chcecie czekać aż ktoś zginie na tych pasach? I latarnia. Niech redakcja zrobi zdjęcie tego miejsca o 18...

    • 2 lata temu | ocena +0 / -0

      Oko

      Ciemno....fakt!

  • 2 lata temu | ocena +12 / -12

    kret

    Chłopaki robią podziemny parking to niech przy okazji pociągną podziemne przejście dla pieszych

  • 2 lata temu | ocena +15 / -15

    Obserwator

    Jako kierowca i pieszy jestem za zlikwidowanie tego przejścia. Duże niebezpieczeństwo dla pieszego a z drugiej strony dziwnie i jakoś sztucznie to wygląda

  • 2 lata temu | ocena +14 / -14

    robienaklate

    Mamy efekty super pomysłów tego inteligenta od projektów nt. pogorszenia funkcjonalności i bezpieczeństwa kutnowskich dróg. Osoba bez doświadczenia smaruje swoje rysuneczki i wciska je mieszkańcom. To samo bedzie na ulicy Narutowicza jak wdrożą tam projekt z tego budżetu obywatelskiego. Najlepsze jest to, że ulicę Podrzeczną po... Rozwiń

    • 2 lata temu | ocena +0 / -0

      Oko

      Dokładnie,pan od rowerków miesza i chwali się na fejsie beznadziejnymi niekiedy rozwiązaniami dróżek rowerowych (te obok koscioła to porażka) ale piesi są jak zwykke poszkodowani, tylko auta, rowery i żeby tylko drzew nie było

    • 2 lata temu | ocena +4 / -4

      ...

      Zwróc pod uwagę, że ulicę Podrzeczną poszerzono przed skrzyżowaniami, żeby wyodrębnić dodatkowe pasy do skrętu, ale na pozostałej długości pasy zwężono, instalując wysepki i malując obszary wyłączone z ruchu. Tutaj, na skrzyżowaniu ul. Kościuszki i Wyszyńskiego, miejsca jest bardzo dużo jak na ulicę jednokierunkową. To, co zdecydowanie powin... Rozwiń

      • 2 lata temu | ocena +8 / -8

        robienaklate

        Zwróć pod uwagę, że z funkcjonalnej ulicy z wyznaczonymi pasami ruchu zrobiono slalom gigant dla samochodów pieszych i rowerów. Jak sie nie ma budżetu na zrobienie tego dobrze to sie tego nie rusza. Niech Pan nieomylny Gajewski pomyśli jeszcze o kontrpasie dla konia z wozem. Zamiast ułatwiać komunikacje po mieście to sie ją utr... Rozwiń

  • 2 lata temu | ocena +8 / -8

    jk

    Potwierdzam. Przez te zaparkowane samochody nie widać pieszych, jak wchodzą na przejście.

  • 2 lata temu | ocena +6 / -6

    xxx

    Rondo niech wybudują i będzie po problemie

  • 2 lata temu | ocena +3 / -3

    X

    Do tych spraw trzeba zatrudnic rozsadnych i odpowiedzialnych ludzi

  • 2 lata temu | ocena +16 / -16

    Geist

    Wmawianie pieszym, którzy ze względów oczywistych są słabsi w potencjalnym spotkaniu z pojazdem, jest narażaniem ich na zbyteczne niebezpieczeństwo. Od zawsze rozsądek podpowiada, że silniejszy ma pierwszeństwo, Zielone światło, czy namalowana zebra nie zapewnią pieszemu "nieśmiertelności'. Uczyli od przedszkola, że pieszy musi s... Rozwiń

  • 2 lata temu | ocena +8 / -8

    Jan z Kutna

    Niedługo piesi b.mieli zawsze pierwszeństwo,wiec trzeba będzie sie zatrzymywać ,,non-stop". Ruch w miescie ustanie do minimum ,albo połowa kierowców pójdzie siedziec... A może by tak wiecej edukacji dla pieszych....a może by tak ,garby" spowalniające ruch,,, a może światła wiszące nad przejściem jak na trasie miedzy Kr... Rozwiń

    • 2 lata temu | ocena +1 / -1

      ...

      Garby na ulicy zbiorczej to bardzo słaby pomysł. Zamiast garbów powinno to być przejście wyniesione i oczywiście odpowiednio oświetlone lampami LED (tak jak przejścia na Podrzecznej).

  • 2 lata temu | ocena +11 / -11

    kierowa

    Jest wyjscie: zainstalowac swiatla, bez przycisow, pieszy tez moze poczekac minute aby bezpiecznie przejsc, to samo dotyczy kierowcow. Co na to UM i bez ograniczen miejsc postojowych dia samochodow.