W Łęczycy powstanie park handlowy. Co wiadomo o inwestycji?
W Łęczycy park handlowy o powierzchni wynajmowalnej około 3000 mkw. planuje firma Fortis Investments, która obecnie prowadzi uzgodnienia w regionie, aby móc rozpocząć realizację inwestycji.
- Obecnie trudno w Polsce znaleźć miasta powyżej 10 000 mieszkańców, które w swojej ofercie nie posiadają nowoczesnych powierzchni handlowych w formie handlowego parku. Łęczyca jest jednym z nielicznych takich miast. W pierwszej kolejności kluczem do sukcesu jest elastyczność obiektów i łatwość dopasowania ich do potrzeb lokalnych społeczności. Powierzchnie w parkach handlowych z łatwością można dopasować do potrzeb danych najemców i mowa tutaj zarówno o elastyczności technicznej, jak i cenowej. Wynajem powierzchni w takich obiektach nie wiąże się z tak wysokimi kosztami, jak wynajem powierzchni w śródmiejskich galeriach handlowych. To sprzyja zróżnicowaniu i tworzeniu wyjątkowej, obrazującej preferencje lokalnych konsumentów, oferty. W jej skład oprócz sklepów i punktów uznanych, międzynarodowych marek wchodzą placówki lokalnych przedsiębiorców, którym obecność sklepów znanych sieci gwarantuje określony przepływ klientów. Wśród najemców, którzy już potwierdzili zainteresowanie lokalizacją i otworzą swoje punkty w obiekcie, gdy ten powstanie jest między innymi uznana sieć handlowa Lidl – podkreśla Stefan Sobolewski, wiceprezes firmy Fortis Investments.
Park handlowy w Łęczycy powstać ma na działce pomiędzy ulicą Poznańską a DK91. Inwestorzy planują tam również budowę parkingu na ponad 200 samochodów, który będzie ogólnodostępny dla mieszkańców przez całą dobę. Posłuży nie tylko klientom parku, ale także sąsiedniego targowiska.
Parki i pawilony handlowe to także nowe miejsca pracy. W przypadku łęczyckiej inwestycji powstanie co najmniej kilkadziesiąt miejsc pracy dla osób poszukujących zatrudnienia w handlu.
- To także wprost przekłada się na ekonomiczny rozwój regionu i rozwój lokalnych społeczności. Ufamy, że wkrótce uda nam się porozumieć z dwoma właścicielami sąsiednich gruntów i rozpocząć budowę inwestycji w sposób najbardziej korzystny dla tej lokalizacji, to jest realizując trzy zjazdy dla samochodów, co zapewni sprawną komunikację w okolicach projektu”– podsumowuje wiceprezes Fortis Investments.
Niesłabnąca popularność parków handlowych w Polsce znajduje swoje odzwierciedlenie w liczbach. Jak podaje Emmerson Evaluation w 2021 roku oddano do użytku około 225 000 mkw. powierzchni znajdującej się w parkach handlowych. W 2022 roku było to już ponad 300 000 mkw., a obecnie w całym kraju w budowie znajduje się ponad 400 000 mkw. nowoczesnych powierzchni handlowych zlokalizowanych w tych kompaktowych, przyjaznych biznesowi i lokalnym społecznościom formatach.
Info: nadesłane/Fortis Investments
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.