Reklama

Kolej wyda 150 mln na kilkukilometrowy odcinek trasy Kutno-Łódź

Opublikowano:
Autor:

Kolej wyda 150 mln na kilkukilometrowy odcinek trasy Kutno-Łódź - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Kolej wyda grubą kasę na projekt i realizację prac na krótkim odcinku linii Łódź-Kutno. Realizacja zamówienia pozwoli na osiągnięcie prędkości maksymalnej pociągów pasażerskich 120 km/h i 100 km/h dla pociągów towarowych. Dokładnie chodzi o odcinek Łęczyca-Ozorków.

Z dokumentacji wynika, że przedmiotem zamówienia jest projekt i budowa jednotorowej linii kolejowej nr 16 na ok. 11,5-kilometrowym odcinku. Modernizacja zakłada instalację urządzeń sterowania i zasilania trakcyjnego, budowę obiektów inżynieryjnych, układów torowych, obiektów kubaturowych, przejazdów kolejowych, obiektów obsługi podróżnych czy nawierzchni kolejowej.

- Warto wyjaśnić, że choć przedmiotem zamówienia jest według dokumentacji budowa linii kolejowej, to prace dotyczą przebudowy istniejącej linii, a nie budowy linii w nowym śladzie lub drugiego toru. Warto jednak przypomnieć, że PLK rzeczywiście zastanawia się nad budową nowej linii kolejowej Łódź - Kutno. Jeszcze w tym roku PLK zamówi studium poprawy połączenia pomiędzy miastami - pomimo realizowanych właśnie prac z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa – informuje portal rynek-kolejowy.pl

Realizacja zamówienia pozwoli na osiągnięcie prędkości maksymalnej pociągów pasażerskich 120 km/h i 100 km/h dla pociągów towarowych. Projektem objęte jest 10 przejazdów położonych na przedmiotowym odcinku linii kolejowej, z których trzy przejazdy podlegać będą modernizacji w zakresie nawierzchni, natomiast 7 przejazdów zostanie zmodernizowanych w zakresie nawierzchni i urządzeń SRK. W ramach przedsięwzięcia na linii nr 16 przewiduje się przebudowę obiektów do obsługi podróżnych na dwóch stacjach i jednym przystanku. Chodzi o rozbiórkę istniejących peronów – niskich, posiadających nienormatywne szerokości. W ich miejsce przewiduje się budowę nowych normatywnych peronów o długości 200 lub 300 m, wysokości 0,55 m, o szerokości dostosowanej do maksymalnej prędkości ruchu pociągów na przyległych torach. Perony wyposażone będą w wiaty, obiekty małej architektury, informacji podróżnych. Dojścia w poziomie torów dostosowane do obsługi osób o ograniczonej zdolności poruszania się.

Linia kolejowa nr 16 na odcinku Ozorków - Łęczyca ma długość 11,513 km. Pomiędzy tymi stacjami znajduje się przystanek osobowy Sierpów. Jest to linia pierwszorzędna, jednotorowa, zaliczana do linii o znaczeniu państwowym i dostosowana do prędkości maksymalnej dla ruchu pasażerskiego 70 km/h oraz do prędkości maksymalnej dla ruchu towarowego 60 km/h. Na linii występują jednak jeszcze ograniczenia prędkości związane ze stanem technicznym infrastruktury kolejowej; na całej długości zelektryfikowana, a sieć trakcyjna dostosowana do prędkości 120 km/h; szyny wraz z podkładami zostały w większości wbudowane w latach 70 – tych, ich wizualny stan oceniono w Programie Funkcjonalno-Uzytkowym jako zły.

info. rynek-kolejowy.pl

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE