Reklama

Kolej zlikwidowała połączenie do Warszawy. „Jak ludzie mają dojechać do pracy?!”

Opublikowano:
Autor:

Kolej zlikwidowała połączenie do Warszawy. „Jak ludzie mają dojechać do pracy?!” - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wydarzenia Mieszkańcy Kutna dojeżdżający do pracy do stolicy mają spore pretensje do Polskich Kolei Państwowych. Chodzi o likwidację jedynego połączenia, które zapewniało im dojazd do miejsca pracy na czas. O interwencję w tej sprawie poprosili posła Tomasza Rzymkowskiego.

Parlamentarzysta złożył w tej sprawie pismo do Ministerstwa Infrastruktury. Zaznacza w nim, że wielu mieszkańców Kutna dojeżdża do pracy w Warszawie, a spore ich grono podróżuje pociągiem TK „Bzura” relacji Konin-Warszawa Wschodnia. Z Kutna skład odjeżdża o godz. 5.24.

- Ten czas odjazdu spełnia ich (podróżnych z Kutna dop. redakcja) oczekiwania, zapewniając przybycie do miejsc pracy przed godziną 8.00 (po uwzględnieniu czasu dojazdu stołeczną komunikacja miejską). Pociąg Kolei Mazowieckich „Mazovia”, odjeżdżający z Kutna o 5:48 i przybywający do Warszawy Centralnej o 7:28, nie każdemu daje taką możliwość. Być może dlatego – jak twierdzą pasażerowie w e-mailu wysłanym do mojego biura – „Bzura” cieszy się wysoką frekwencją. Stąd też ze zdziwieniem, smutkiem i niepokojem przyjęli oni informację o wycofaniu od 11 czerwca br. tego kursu z rozkładu jazdy PKP. Od tego dnia nie jest przewidziany żaden kurs między godziną 4:10 a 5:53 – pisze Tomasz Rzymkowski.

Dodaje, że to problem zarówno gospodarczy, jak i społeczny, ponieważ dla części kutnowskich pracowników brak możliwości dojazdu do pracy w stolicy oznaczać będzie mniej dogodne warunki odbywania podróży (na przykład konieczność wyjazdu o bardzo wczesnych godzinach rannych) lub ryzyko rozwiązania przez pracodawcę stosunku pracy.

Dlatego poseł ugrupowania Kukiz'15 pyta, z jakiego powodu podjęto decyzję o wycofaniu pociąga TLK „Bzura” z rozkładu jazdy PKP, czy istnieje szansa na przywrócenie tego połączenia, jeśli tak, to kiedy, oraz spełnienia jakich warunków taka korekta wymaga.

- Czy wspomniane w e-mailu od pasażerów obserwacje wysokiej frekwencji podróżujących TLK „Bzura” znajdują potwierdzenie w statystykach, którymi dysponuje PKP Intercity? - pyta Tomasz Rzymkowski.

O odpowiedzi resortu infrastruktury na interpelację posła Rzymkowskiego poinformujemy na naszych łamach.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE