Reklama

Reklama

Kolejne przygody z Mega Misją Fundacji Orange w SP nr 6

Opublikowano: śr, 21 gru 2016 18:44
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Świetlica „6. Baza” w Szkole Podstawowej nr 6 w Kutnie wydała 4 numer gazetki, zawierający sprawozdania z realizacji kolejnych zadań w ramach MegaMisji Fundacji Orange - o prawach, jakie mają dzieci np. do informacji czy prawach autorskich, o zasadach bezpiecznego korzystania z Internetu i wrażliwości na potrzeby innych, w tym potrzeby osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.

Reklama

Nowe technologie i Internet stały się nieodłączną częścią współczesnego świata, a ich rozwój wyraźnie oddziałuje na społeczeństwo. Dostęp do nich to pierwszy ważny krok w procesie cyfryzacji, ale ważne są także bezpieczeństwo w sieci, edukacja, udział w kulturze, rozwój lokalny i wzmacnianie kompetencji niezbędnych do budowy społeczeństwa XXI wieku.

Jak czytamy w materiałach o celach stawianych sobie przez Fundację – jej misją jest upowszechnianie wiedzy i prowadzenie projektów społecznych, dzięki którym nowe technologie staną się sprzymierzeńcem rozwoju społecznego. Im więcej z nas będzie ludźmi świadomymi, kreatywnymi i im więcej osób będzie czerpać z zasobów wiedzy, tym lepszy będzie nasz świat.

MegaMisja Fundacji Orange to nowoczesny program cyfrowej edukacji w świetlicy w szkole podstawowej. Fundacja Orange odpowiada w ten sposób na realną potrzebę edukacji cyfrowej najmłodszych, jednocześnie jest to pierwszy w Polsce program edukacyjny zaprojektowany specjalnie dla szkolnych świetlic. Program obejmuje swoim zasięgiem już kilka tysięcy dzieci w całej Polsce. W świetlicach zakwalifikowanych do MegaMisji nauczyciele prowadzą 10-miesięczny cykl zajęć. Dzieci zdobywają ważne w cyfrowym świecie kompetencje, uczą się jak kreatywnie korzystać z nowych technologii, przestrzegać netykiety i praw autorskich, jak znaleźć w sieci wiarygodne informacje, jakie treści publikować. Dowiadują się jak unikać niebezpieczeństw i chronić swoją prywatność w sieci. Zdobywają także umiejętności praktyczne, m.in. tworzą i obrabiają proste grafiki, dźwięki, filmy; uczą się, jak organizować kampanie społeczne. To wszystko poprzez zabawę – forma programu opiera się na grze edukacyjnej (grywalizacji) z animowanymi bohaterami, którzy mają mnóstwo pytań oraz kłopotów, a dzieci pomagają im je rozwiązywać. Pracując w grupach i podejmując kolejne zadania, dzieci zdobywają punkty, które zamieniają na „realne” nagrody dla swojej świetlicy – sprzęt multimedialny, książki, materiały plastyczne, gry, zabawki edukacyjne.

MegaMisja nie polega jedynie na zajęciach przy komputerze – uczniowie rysują, wycinają, dyskutują. W ten sposób ćwiczą także ważne kompetencje społeczne: umiejętność współpracy i osiągania kompromisów. Start inicjatywy poprzedzono wykonaniem badań na temat stanu świetlic szkolnych w Polsce.

Aktualnie w programie bierze udział 350 szkół podstawowych z całej Polski. Przebieg programu oparty jest na fabularyzowanej grze (grywalizacji), która przenosi dzieci do cyfrowego laboratorium i pełnej przygód MegaMisji. Wykonując kolejne zadania, dzieci pomagają bohaterom historii sprawnie poruszać się wśród cyfrowych wynalazków i chronić je przed figlami Psotnika. Podczas listopadowych VI Targów CSR organizowanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu MegaMisja została jedną z 10 (spośród zgłoszonych 302) najlepszych inicjatyw edukacyjnych biznesu.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)