Reklama

Reklama

Łakome szczurki – czyli spot reklamowy środka do zwalczania gryzoni. Od czego zacząć produkcję spotu tv?

Opublikowano: czw, 1 paź 2015 12:15
Autor:

Łakome szczurki – czyli spot reklamowy środka do zwalczania gryzoni. Od czego zacząć produkcję spotu tv? - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Ruszyła kolejna kampania reklamowa firmy Fregata SA - producenta biobójczych środków ochrony roślin oraz innych preparatów chemicznych. Głównym działaniem marketingowym była produkcja spotu tv promującego środek do zwalczania gryzoni – Toxan. Emisja rozpoczęła się we wrześniu na antenie telewizji tvn.

Reklama

Produkcją spotu ponownie zajęła się Fest Ekipa. Scenariusz, storyboardy, rysunki i animacje zostały wykonane w ciągu 30 dni roboczych. Pomimo, że promowany produkt nie wywołuje przyjemnych skojarzeń, ponieważ szczury grasujące po piwnicach i budynkach gospodarczych zdecydowanie nie są miłymi zwierzaczkami, twórcy postanowili podejść do tematu z humorem.

Film promocyjny Toxan

Spoty reklamowe nie są co prawda najtańszym, ale z pewnością jednym z najskuteczniejszych narzędzi do promowania firmy, produktów czy usługi. Do produkcji takiego filmu trzeba się dobrze przygotować . Jak podkreślają specjaliści z Fest Ekipy etap poprzedzający produkcję ma kluczowe znaczenie dla sukcesu całej kampanii.

Budżet i cena

Planowanie produkcji spotu należy rozpocząć od ustalenia budżetu . Cena produkcji spotu może być bardzo różna w zależności od tego jak wiele pracy będzie wymagał. Główne elementy wyceny to praca ekipy filmowej oraz studia graficznego, nagrania lektora i zakup lub skomponowanie odpowiedniego podkładu muzycznego. Należy tez pamiętać o odpowiednim podzieleniu środków na produkcję i emisję. Najlepiej wcześniej przygotować mediaplan z odpowiednią wyceną.

Produkcja filmowa – przygotowania

Po ustaleniu budżetu przychodzi czas na ustalenie w jakim celu powstaje spot i jakie ma przynieść korzyści. To pomoże dokładnie określić grupę docelową, co potrzebne jest do opracowania odpowiedniej koncepcji i stylistyki spotu. Jak wiadomo „jeśli coś jest do wszystkiego, jest do niczego”. Podobna zasada tyczy się reklam telewizyjnych – nie ma takiej, która trafiałaby do każdego rodzaju odbiorców, a jeśli forma i przekaz są zbyt ogólne i nie są odpowiednio ukierunkowane, w rezultacie nie odnoszą skutku. Zdecydowanie lepiej zatem jest ustalić konkretną grupę, skupić się na niej i w jej obrębie zrealizować cel.

Scenariusz reklamy

Scenariusz może niektórym kojarzyć się wyłącznie z filmem, ale ma on takie samo znaczenie w produkcji spotów reklamowych. Jego ostateczna forma powstaje na kanwie wybranej przez reklamodawcę koncepcji. Dobrze jest jeśli będzie wzbogacony storyboardami (rysunkowym przedstawieniem poszczególnych scen). Takie przygotowanie usprawni pracę, pozwoli ekipie realizować ustaloną wspólnie z klientem wizję spotu i uniknąć nieporozumień oraz niespełniania oczekiwań.

To najważniejsze fazy w procesie pre-produkcji – czyli przygotowania do właściwej produkcji spotu reklamowego. Stosowanie się do tych kilku głównych zasad może mieć znaczący wpływ na powodzenie dalszych etapów i stworzenie skutecznej reklamy, która zainteresuje widzów i pobudzi ich do reakcji.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)