reklama
reklama

Mieszkańcy stracili oszczędności. Myśleli, że rozmawiają z pracownikami banku

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: poglądowe/pixabay

Mieszkańcy stracili oszczędności. Myśleli, że rozmawiają z pracownikami banku - Zdjęcie główne

Myśleli, że rozmawiają z pracownikami banku. Mieszkańcy stracili oszczędności | foto poglądowe/pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WydarzeniaPolicjanci ostrzegają przed rozmówcami podszywającymi się pod przedstawicieli banków i innych urzędów. W naszym regionie doszło w tym tygodniu do dwóch przypadków takich oszustw. 
Reklama lokalna
reklama

Oszuści nie próżnują i stosują coraz to nowsze metody, aby pozbawić swoje ofiary oszczędności. Tylko minionej doby policjanci z sąsiedniego powiatu łęczyckiego zostali zawiadomieni o dwóch oszustwach na pracownika banku. 

Przestępcy zadzwonili tam do niczego nieświadomych mieszkańców i poinformowali, że są pracownikami banku do spraw bezpieczeństwa. Jeden z nich straszył informacją o próbie włamania się na ich konto, drugi natomiast sugerował, że skradziono dane ofiar i na ich podstawie zaciągnięto kredyt. 

reklama

- Przekonując ofiary, że ich środki pieniężne są zagrożone, udzielali wskazówek, które doprowadziły do uzyskania kodów blik i zaciągnięcia pożyczki, a następnie wpłaty pieniędzy na inne konto. Jak się okazało, wskazówki przekazywali oszuści, którzy wyciągnęli z kont ofiar ich oszczędności - informuje asp. szt. Mariusz Kowalski, oficer prasowy KPP w Łęczycy. 

Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności i podkreśla, że pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta czy kodu autoryzacyjnego. Co ważne, nie polecają także instalowania żadnych aplikacji umożliwiających zdalne operacje na koncie klienta.

reklama

By nie stracić pieniędzy, należy stosować się do kilku ważnych zasad:

  • Nie podawaj loginu i hasła do bankowości internetowej, danych karty płatniczej (numer karty, CVV, daty ważności, imienia i nazwiska posiadacza karty) - prawdziwy przedstawiciel banku nigdy o to nie zapyta.
  • Nigdy nie ujawniaj przychodzących na Twój telefon kodów do bankowości internetowej, kodów BLIK lub kodów 3D Secure wykorzystywanych do potwierdzenia przelewów lub innych płatności, w tym transakcji kartowych w internecie.
  • Zawsze czytaj treść SMS-ów, jakie przychodzą na twój telefon lub komunikatów w aplikacji mobilnej banku. Z ich treści może wynikać, iż akceptujesz transakcję, którą realizują przestępcy.
  • Za każdym razem czytaj treść otrzymywanych powiadomień, szczególnie podczas trwającej rozmowy z rzekomym konsultantem. Z ich treści może wynikać, iż dodajesz nowe zaufane urządzenie do swojego profilu (konta w bankowości elektronicznej), przy pomocy którego oszuści ukradną Ci pieniądze lub zaciągną pożyczkę/kredyt.
  • Jeśli rozmowa wzbudza niepokój lub wątpliwości rozłącz się i odczekaj minimum 30 sekund. Następnie połącz się z bankiem lub instytucją, której przedstawiciel do Ciebie dzwonił. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
  • Jeśli podejrzewasz, że doszło do przestępstwa, koniecznie zawiadom policję.
 

reklama

Info: KPP w Łęczycy/CBZC

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama