Złożono dwie oferty. Firma R&G Plus z Mielca wyceniła realizację tego zadania na kwotę ponad 2,8 mln zł. brutto. Termin wykonania zamówienia wynosiłby 150 dni od momentu podpisania umowy.
Z kolei firma MPTECHNOLOGY złożyła ofertę na kwotę ponad 3,2 mln. zł. Termin wykonania zamówienia także wynosi 150 dni.
Co ważne zamawiający, czyli Urząd Miasta w Kutnie, na realizację inwestycji przygotował kwotę ponad 3,3 mln. zł. Obie złożone oferty są więc tańsze. To nie oznacza jeszcze, że przetarg na pewno zostanie rozstrzygnięty pozytywnie, lecz znacznie nas do tego przybliża.
Co wchodzi w zakres inwestycji i na co miałby iść wspomniane miliony? Pisał o tym Marcin Ciesielski ze strony Stop Dyskryminacji Kutna.
- Zostaną wprowadzone bilety elektroniczne kodowane na kartach zbliżeniowych. Karta ma funkcjonować w dwóch trybach - jako nośnik biletów długookresowych oraz jako elektroniczna portmonetka, którą będzie można doładować określoną kwotą pieniędzy i za jej pomocą kupować bilety jednoprzejazdowe (40- i 60-minutowe) lub dobowe, wybierając odpowiednie opcje w kasownikach. Co ważne, kiedy suma skasowanych biletów jednoprzejazdowych w danym dniu osiągnie cenę biletu dobowego, bilet automatycznie zostanie zamieniony na dobowy i dalsze opłaty nie będą pobierane – opisywał Marcin Ciesielski.
Planowane jest stworzenie nowego systemu informacji pasażerskiej, na który będą się składać cztery elementy:
- Elektroniczne wyświetlacze z godzinami najbliższych odjazdów staną na najważniejszych przystankach. Ten przetarg obejmuje instalację 10 takich tablic na 5 przystankach, ale w przyszłości jest przewidziane zwiększenie ich liczby nawet do 50.
- Wszystkie autobusy zostaną wyposażone w ujednolicone tablice zewnętrzne wyświetlające numery linii i kierunki, wewnętrzne ekrany informacyjne oraz urządzenia do zapowiedzi głosowych. Wszystkie te elementy będą podpięte do komputerów pokładowych, a za ich pośrednictwem do centralnego systemu.
- Powstanie nowa strona internetowa z dynamiczną informacją pasażerską dla wszystkich przystanków.
- Specyfikacja przewiduje interfejs programistyczny (API), który ma w przyszłości umożliwić integrację systemu informacji pasażerskiej z usługami zewnętrznymi, np. jakdojade.pl.