- Dziś mówimy o linii pomiędzy Łodzią a Ozorkowem, ale przecież docelowo z Kutnem. Jest to inwestycja, którą jako samorząd województwa łódzkiego wykonujemy wspólnie z PKP PLK. Środki na tę linię pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego i z budżetu państwa. Taka współpraca znakomicie owocuje tym, że już dzisiaj mamy tę linię w rozkładzie jazdy – podkreślał dziś podczas konferencji prasowej marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber.
Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel wyjaśnił szczegółowo, że koszt robót na tej linii sięgnął blisko pół miliarda złotych. - 172 miliony otrzymaliśmy w ramach RPO Województwa Łódzkiego, a ponad 300 milionów to środki z budżetu państwa - wyliczał.
Dzięki remontowi torów między Zgierzem a Ozorkowem pociągi będą mogły rozwijać tutaj prędkość do 120 km/godz. To prawie dwa razy szybciej niż przed remontem.
- Przejazd z Łodzi do Ozorkowa skróci się o 10 minut, co na półgodzinnej trasie ma wymierne znaczenie – zaznaczył marszałek Schreiber.
- Mieszkańcy czekali od dawna na modernizację tych tras kolejowych i przystanków. Teraz mają bezpieczną i komfortową podróż – podkreślał obecny na konferencji poseł Marek Matuszewski.
Lepsze torowisko i dodatkowa mijanka w Zgierzu oznaczają, że na ten odcinek wrócą pociągi Intercity. W ten sposób mieszkańcy zyskają większą liczbę pociągów, którymi dotrą do Łodzi. Będzie z czego wybierać, bo od stycznia ŁKA uruchomi na tu 30 pociągów, z czego sześć kursować będzie do i z Włocławka. Dodatkowo na trasie Łódź – Ozorków – Łódź do dyspozycji będzie 12 pociągów Intercity.
To jednak nie wszystko.
- Uzyskaliśmy przy okazji porozumienie, na którym mi bardzo zależało, wzajemnego honorowania biletów – dodał marszałek Grzegorz Schreiber.
Pasażerowie z migawkami ŁKA będą mogli wsiadać do nadjeżdżającego Intercity i na odwrót. Mało tego, od stycznia rozszerzona zostaje strefa A dla biletu miesięcznego do stacji Ozorków. Dzięki temu mieszkańcy Grotnik, Chociszewa czy Ozorkowa za bilet miesięczny zapłacą 160 zł. Migawka będzie honorowana w pojazdach lokalnego transportu miejskiego w Łodzi oraz w pociągach PKP Intercity jeżdżących po aglomeracji łódzkiej. Obecnie cena Wspólnego Biletu Aglomeracyjnego obowiązującego w strefie „C” ważnego przy przejazdach na odcinku Łódź – Ozorków wynosi 283 zł.
Marszałek Grzegorz Schreiber w czasie konferencji prasowej zaapelował także do samorządowców, w tym obecnych na konferencji prezydenta Zgierza Przemysława Staniszewskiego i burmistrza Ozorkowa Jacka Sochy, żeby w ślad za działaniami Województwa Łódzkiego i PKP PLK, zadbali o infrastrukturę pozwalającą swobodnie korzystać mieszkańcom z komunikacji publicznej: lepsze dojazdy komunikacji miejskiej do przystanków kolejowych i rozbudowę parkingów.
Burmistrz Ozorkowa odpowiadał:
- Już podjęliśmy działania i zmieniamy przebieg autobusów na terenie naszego miasta, żeby zapewnić mieszkańcom dostęp do przystanku ŁKA w Ozorkowie. Razem z PKP chcemy podjąć też działania, żeby zapewnić dojazd na teren dworca PKP - mówił.
Prezes Ireneusz Merchel zapowiedział już też przebudowę kolejnych przystanków na linii Łódź-Kutno.
- Jesteśmy w trakcie realizacji rządowego programu przystankowego. W województwie łódzkim powstanie w ciągu najbliższych trzech lat osiem przystanków. Dwa umiejscowione będą na tej linii. To Rudunki, gdzie już ogłosiliśmy przetarg i Jedlicze, gdzie w najbliższych dniach ogłosimy przetarg na budowę dodatkowych peronów - mówił.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.