O inwestycji pisaliśmy już wielokrotnie. Przebudowywany odcinek przebiega ul. Jagiełły od skrzyżowania z ul. Królowej Jadwigi do skrzyżowania z ul. Batorego, następnie ul. Batorego do skrzyżowania z ul. Chrobrego do końca zatoki autobusowej.
Pracami zajmuje się firma EUROVIA Polska S.A. Koszt inwestycji wynosi niemal 2,4 mln zł, z czego ponad 770 tys. to dofinansowanie z województwa w ramach programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej.
Facebookowy serwis Kutnowskie Ulice i Drogi Rowerowe, oprócz niewątpliwych plusów wynikających z remontu, wylicza jednak szereg niedoróbek.
- Nowa wiata (na krańcówce - dop. red.) została ustawiona na środku peronu, a to sprawia, że peron stał się mało funkcjonalny. Wiata stoi też zbyt blisko krawędzi peronu. O wiele lepiej byłoby ją ustawić w ten sposób, żeby tylna ściana wiaty licowała z końcem peronu - czytamy na KUiDR.
To zdaniem projektanta drogowego prowadzącego serwis jedynie wierzchołek lodowej góry problemów. Składają się na nią zbyt wąskie chodniki, brak płytek z wypustkami przy przejściach dla pieszych, przejścia-widmo, czy źle zaprojektowany parking przy ZUS-ie.
- Zatoka parkingowa przy ZUSie powinna się kończyć 10,0 m przed przejściem dla pieszych. W tym przypadku nie ma zachowanej widoczności. Zdarzają się czasami takie sytuacje, że sytuuje się miejsca parkingowe przy przejściu dla pieszych, ale za nim (jest to jeszcze do przyjęcia). Natomiast nigdy nie powinno się wyznaczać miejsc przed przejściem! - czytamy w serwisie.
O sprawę zapytaliśmy Urząd Miasta. Czekamy na odpowiedź.
Kutnowskie Ulice i Drogi Rowerowe - co to za strona?
Serwis powstał w 2015 roku jako próba poprawienia projektu ulicy Łęczyckiej w Kutnie. Niedługo później rozszerzył działalność na wszystkie ulice w mieście.
- Będziemy informować o planach, projektach, budowie i remontach. Będziemy rozpatrywać ulice i drogi rowerowe pod kątem bezpieczeństwa, wygody i oznakowania. Pojawiać się tu będą absurdy drogowe z ulic naszego miasta - czytamy w serwisie.