Reklama

Reklama

Niedoróbki drogowe w projekcie za 2,4 mln?

Opublikowano: czw, 2 sty 2020 10:40
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Kończy się przebudowa ulic Batorego i Jagiełły. Jak wylicza jednak serwis Kutnowskie Ulice i Drogi Rowerowe, który prowadzony jest przez projektanta drogowego, remont naznaczony jest wieloma chybionymi pomysłami.

Reklama

O inwestycji pisaliśmy już wielokrotnie. Przebudowywany odcinek przebiega ul. Jagiełły od skrzyżowania z ul. Królowej Jadwigi do skrzyżowania z ul. Batorego, następnie ul. Batorego do skrzyżowania z ul. Chrobrego do końca zatoki autobusowej.

Pracami zajmuje się firma EUROVIA Polska S.A. Koszt inwestycji wynosi niemal 2,4 mln zł, z czego ponad 770 tys. to dofinansowanie z województwa w ramach programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej.

Facebookowy serwis Kutnowskie Ulice i Drogi Rowerowe, oprócz niewątpliwych plusów wynikających z remontu, wylicza jednak szereg niedoróbek.

- Nowa wiata (na krańcówce - dop. red.) została ustawiona na środku peronu, a to sprawia, że peron stał się mało funkcjonalny. Wiata stoi też zbyt blisko krawędzi peronu. O wiele lepiej byłoby ją ustawić w ten sposób, żeby tylna ściana wiaty licowała z końcem peronu - czytamy na KUiDR.

To zdaniem projektanta drogowego prowadzącego serwis jedynie wierzchołek lodowej góry problemów. Składają się na nią zbyt wąskie chodniki, brak płytek z wypustkami przy przejściach dla pieszych, przejścia-widmo, czy źle zaprojektowany parking przy ZUS-ie.

- Zatoka parkingowa przy ZUSie powinna się kończyć 10,0 m przed przejściem dla pieszych. W tym przypadku nie ma zachowanej widoczności. Zdarzają się czasami takie sytuacje, że sytuuje się miejsca parkingowe przy przejściu dla pieszych, ale za nim (jest to jeszcze do przyjęcia). Natomiast nigdy nie powinno się wyznaczać miejsc przed przejściem! - czytamy w serwisie.

O sprawę zapytaliśmy Urząd Miasta. Czekamy na odpowiedź.


Kutnowskie Ulice i Drogi Rowerowe - co to za strona?

Serwis powstał w 2015 roku jako próba poprawienia projektu ulicy Łęczyckiej w Kutnie. Niedługo później rozszerzył działalność na wszystkie ulice w mieście.

- Będziemy informować o planach, projektach, budowie i remontach. Będziemy rozpatrywać ulice i drogi rowerowe pod kątem bezpieczeństwa, wygody i oznakowania. Pojawiać się tu będą absurdy drogowe z ulic naszego miasta - czytamy w serwisie.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (18)
  • 2 lata temu | ocena +12 / -12

    Pasaźer

    AUTOBUSY NADAL BĘDĄ ROZJERZDZAĆ DROGĘ KOŁO GARAŻY BO PĘTLA NA BATOREGO DAWNO JUŻ UKOŃCZONA ALE BĘDZIE OTWARTA JAK JĄ BISKUP POŚWIĘĆI

  • 2 lata temu | ocena +9 / -9

    mieszkaniec

    Co do pętli autobusowe. MZK wyznaczyło zastępcza pętlę za garażami na Batorego. A autobusy wjeżdżają między garaże i rozjeżdżają tam wjazdy do garaży. Dojście do garaży po błocie. Pytanie do Pana Prezesa MZK. Czy po otwarciu pętli zrobicie porządek między wjazdami do garaży ?

  • 2 lata temu | ocena +9 / -9

    PKS

    PĘTLA AUTOBUSOWA NA BATOREGO DAWNO UKOŃCZONA A UTOBUSY NADAL NIE MOGĄ NA NIĄ WJEZDZAC. ????????????????????????????????????????????????

  • 2 lata temu | ocena +1 / -1

    Piotr

    Szkoda ze ścieżki rowerowej nie zrobili dzieci do szkoły na rowerach jeżdżą druga sprawa jakość nawierzchni co studzienki to dziura zenada

  • 2 lata temu | ocena +10 / -10

    PASAŻEROWIE Z BATOREGO

    Dlaczego autobusy niemogą wieźdzać na pętle która dawno została wyremontowana.Pytanie do EUROVI

  • 2 lata temu | ocena +16 / -16

    xxx

    Budowa Nie Jest zakończona. I tak np. 1. wiata została przestawiona i nie po jakiejś interwencji lecz w trakcie realizacji inwestycji. Z artykułu wynika, że została ona postawiona na środku peronu co wprowadza czytelnika w błąd. Wiata stała wcześniej i na etapie inwestycji została przestawiona. 2. Wypustki żółte przy większości przejść dla pieszych są co widać na załączonych zdjęciach do artykułu. Może przy jakimś przejściu nie wykonano, ale inwestycja jeszcze nie zakończona. 3. Może jednak warto poczekać na odpowiedź z urzędu miasta. Kiedyś były takie dobre zwyczaje, że w artykule podawane były stanowiska zainteresowanych stron, ale te czasy dawno minęły.

    • 2 lata temu | ocena +2 / -2

      Byk

      Wydaje mi się, że XXX to ktoś z wydziału inwestycji próbuje ratować swoje 4 litery

      • 2 lata temu | ocena +3 / -3

        An

        A może stara się wyjaśnić, a nie ratuje swoje 4 litery. Najłatwiej pod tytułem o niedorobkach Dachau zdjęcie z dziurą w asfalcie na środku drogi. Mało kto doczyta, że w tym miejscu będzie wyniesione przejście.

  • 2 lata temu | ocena +5 / -5

    pasażer

    A czy projektant zatoki autobusowej sprawdził w praktyce jak wjeżdża się autobusem pod przystanek szczególnie12 metrowym autobusem od strony domków jednorodzinnych?

    • 2 lata temu | ocena +4 / -4

      321

      Wystarczy pomyśleć zamiast od strony domków wjeżdżać w zatoczkę za stacją ładowania to wjechać przed i przejechać przez całą pętle . Można?

  • 2 lata temu | ocena +9 / -9

    Hmm

    Jedyne co z tej inwestycji najlepiej się rzuca w oko to remont "pętli" autobusowej. Lecz brakuje tam tego systemu informacji + może w końcu zrobicie normalną toaletę lub punkt socjalny dla kierowców? Bo trochę żałośnie wygląda toi toi przy takim remoncie.

  • 2 lata temu | ocena +10 / -10

    OKO

    Trzeba przyznać że często na etapie wykonawstwa brak należytego nadzoru ze strony zamawiającego... Inna inszość że często same projekty są chybione i na siłę realizowane...

  • 2 lata temu | ocena +25 / -25

    Wyborca

    Panie wiceprezydencie J B, ty zamierzasz kandydować na Prezydenta a nie radzisz sobie z trywialnymi sprawami: 1. Pałac saski - totalna porażka 2. Plac wolności - chaotyczny harmonogram budowy, błoto naokoło, zerwana nawierzchnia ulic - bez powodu - od 20 listopada na ul Krótkiej nic się nie dzieje, dziura na dziurze, błoto po "kolana" 3. Ulice Batorego, Jagiełły - jak na załączonym obrazku 4. Ulica Łęczycka - studzienki, "falista'" nawierzchnia Miliony poszły i nikt nie poczuwa się do odpowiedzialności. Wszystko "zgodnie z prawem". Pora się ogarnąć, Panie wiceprezydencie.

    • 2 lata temu | ocena +2 / -2

      Kutnianin

      Tego "minusika" chyba Pan Jacuś sam dodał!

  • 2 lata temu | ocena +22 / -22

    Rys

    Inspektor nadzoru ... i kierownik budowy nie byli na budowie?

  • 2 lata temu | ocena +9 / -9

    %

    Największa wtopa to te wszystkie parkingi... żeby stamtąd wyjechać to trzeba liczyć na zerowy ruch albo uprzejmość innych kierujących... inaczej dzwon murowany... i na 99% dzieci w autach.

  • 2 lata temu | ocena +15 / -15

    axcb

    Kutno bogate miasto, więc stać nas na niedoróbki, które później się poprawi.