Rusza nowe połączenie
- Z początkiem czerwca uruchamiamy nowe połączenie intermodalne, umożliwiające transport kontenerów koleją z portów morskich Gdańsk (Baltic Hub) oraz Gdynia (GCT i BCT) do MULTIMODAL TERMINAL MIRATRANS w Krzewiu i dalszą dystrybucję do magazynów klientów. Nowa linia stanowi istotne wzmocnienie krajowej infrastruktury logistycznej, zapewniając szybszy, bardziej ekologiczny i efektywny sposób przewozu towarów między Trójmiastem a centralną Polską. Regularne kursy umożliwią sprawną obsługę zarówno ładunków importowych, jak i eksportowych - informuje Miratrans.
Firma podkreśla, że dla jej klientów oznacza to krótszy czas realizacji zleceń, większą niezawodność dostaw oraz możliwość kompleksowej obsługi logistycznej w jednym miejscu. Terminal MIRATRANS w Krzewiu, jako punkt konsolidacji i dystrybucji ładunków, zyskuje nowe możliwości, które przekładają się na elastyczność i konkurencyjność oferowanych usług.
- Uruchomienie połączenia to ważny krok w rozwoju oferty intermodalnej MIRATRANS i istotny produkt w portfolio firmy. Inwestycja wzmacnia pozycję Miratrans jako nowoczesnego operatora logistycznego, odpowiadającego na rosnące potrzeby rynku w zakresie zrównoważonego i efektywnego transportu - dodają przedstawiciele Miratrans.
Rozwój oferty przewozów intermodalnych oprócz wymiaru globalnego ma istotne znaczenie dla rozwoju całego regionu łódzkiego.
- Projekt realizowany przez MIRATRANS przyczynia się do rozwoju wymiany handlowej i wzrostu konkurencyjności regionu, w tym tworzenia nowych miejsc pracy - zauważa Miratrans.
Przypomnijmy, że inwestycja budowy terminala lądowego drogowo-kolejowego Multimodal Terminal Miratrans w lokalizacji Morawce-Krzewie uzyskała dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.
Jego dokładna kwota wynosiła ponad 42,5 miliona złotych, z kolei całkowita wartość inwestycji to około 70 milionów. Uroczyste otwarcie obiektu miało miejsce w 2023 roku.
Terminal zajmuje powierzchnię sześciu hektarów. W Krzewiu wybudowano tory bocznicowe z łącznikiem, płytę terminalową, plac parkingowy i infrastrukturę towarzyszącą.
Inwestycja polegała na budowie terminala multimodalnego do przeładunku kontenerów, naczep i ładunków ponadgabarytowych o zdolności przeładunkowej 140 000 TEU/rok (TEU to jednostka miary odpowiadająca pojemności; używana często w odniesieniu do portów i statków kontenerowych. Jest ona równoważna objętości standardowego kontenera o wymiarach 6,10 × 2,44 × 2,59 metra lub mniej więcej 39 m sześc.).
Komentarze (0)