Oszuści nie próżnują i potrafią być naprawdę kreatywni. Na pierwszy rzut oka mail od firmy kurieskiej nie daje powodów do niepokoju. Jesteśmy informowani, że nie udało się dostarczyć klientowi przesyłki, w związu z czym konieczne jest uzupełnienie formularza i podanie dodatkowych danych osobowych.
Wątpliwości nie wzbudza także warstwa językowa maila, a załączone linki prowadzą nas do aktualizacji adresu dostawy oraz śledzenia przesyłki. Niby wszystko gra, ale...
Naszą czujność powinny wzbudzić dwie rzeczy. Przede wszystkim, firma DPD nigdy nie wysyła tego typu wiadomości. Po drugie, wiadomość nadesłana jest z adresu info(małpa)ishihara-g.jp. I po trzecie, link prowadzi do bramki z płatnościami, czego nie stosuje żadna firma kurierska. A to właśnie fałszywa bramka płatności pozwoli napastnikowi wykraść dane do konta ofiary.